Download mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik Windows 10 versie 1809
Als ik via een host site iets wil downloaden via Chrome of Microsoft wordt de download gestart maar na een paar minuten krijg ik de melding " download mislukt netwerkfout" men kan hervatten maar steeds met hetzelfde resultaat
Hoe zou ik dit kunnen oplossen ?

Alvast bedankt, Albert
 
Hallo Skippy

De verbinding loopt via een modem van Proximus via een Draytek router en een USB wifikaart Edimax op 5 GHZ. Ik had daarmee nog nooit problemen. Het lijkt wel of Chrome de download regels strakker heeft aangehaald ?

Ik heb de download manager geinstalleerd, en het lijkt te lukken !!

Je hoort mij terug als er problemen opduiken

Alvast bedankt, Albert
 
albert.1946;n236492 zei:
Hallo Skippy

De verbinding loopt via een modem van Proximus via een Draytek router en een USB wifikaart Edimax op 5 GHZ. Ik had daarmee nog nooit problemen. Het lijkt wel of Chrome de download regels strakker heeft aangehaald ?

Ik heb de download manager geinstalleerd, en het lijkt te lukken !!

Je hoort mij terug als er problemen opduiken

Alvast bedankt, Albert

Ik denk ook niet dat dir aan Chrome ligt. Waarschijnlijk de wifi verbinding die slecht is en zo af en toe weg valt.
Tijdens web bezoek merk je daar meestal weinig van, maar tijdens een download stopt deze en moet je opnieuw beginnen.
Een Download Manager gaat dan weer verder waar het gebleven was toen de verbinding weg viel.

Nooit geen problemen mee gehad zegt niet zo veel. Als de buren bijvoorbeeld een andere router hebben aangeschaft en die zit op het zelfde kanaal dan heb jij daar meestal ook last van.
Of het is slijtage van de wifi adapter. Intern een breukje naar de antenne bijvoorbeeld. Zo'n klein usb stickje heeft zo wie zo al een slechte interne antenne tenzij je het iets serieuzere type hebt aangeschaft van Edimax.
Zie afbeeldingen met het verschil in kwaliteit, beiden Edimax.

usb-netwerkadapter-wifi-max-snelheid-300-mbps.jpg
 

Bijlagen

  • wireless-network-wl-usb-edimax-ew-7811un-150mbit-super-mini.jpg
    wireless-network-wl-usb-edimax-ew-7811un-150mbit-super-mini.jpg
    23.7 KB · Weergaven: 92
Hi Skippy

Ik gebruik de Draytek router met 3 " High gain" antennes en de Edimax AC 1750 USB adapter op een USB poort 3.0, er is niemand in de buurt die de 5 GHZ band gebruikt, enkel ikzelf

AC1750 Dual-Band Wi-Fi USB 3.0 Adapter with 180-degree Adjustable Antenna
  • 11ac Super Fast Wi-Fi Speed: Next generation AC1750 Wi-Fi for HD streaming and gaming with transfer speeds up to 450Mbps (2.4GHz) or 1300Mbps (5GHz).
  • USB 3.0 Interface: Enables the USB adapter to achieve the super fast speeds which 802.11ac can provide.
  • Faster Wi-Fi with Beamforming Technology: With beamforming directional signals support, Wi-Fi performance is dramatically improved with better reliability, range and coverage and less wasted signals.
  • High Performance with 3T3R MIMO Technology: Three transmitter antennas and three receiver antennas MIMO Technology for optimized performance.
  • Flexible Foldaway Antenna: Embedded 180 degree adjustable foldaway antenna for optimum Wi-Fi performance.
  • Secure Wi-Fi: Features 64/128-bit WEP, WPA & WPA2 encryption for high level of security.
  • Easy One-Click Wireless Connections: Features a hardware WPS (Wi-Fi Protected Setup) button for easy wireless connections.
  • Supports Windows 7/8/8.1/10, MAC OS 10.7 above and Linux.
  • Super-speed 802.11ac dual-band routers are on the market but wireless devices are still stuck with 802.11n technology. Upgrade your wireless device to dual-band 802.11ac with the fastest possible USB 3.0 connectivity for blistering Wi-Fi speeds on the interference free 5Ghz frequency band. The EW-7833UAC’s high performance 3T3R MIMO technology provides super-high speeds up to 1300Mbps and is backwards compatible with 802.11a/b/g/n wireless devices.
  • Groeten Albert
 
Hoe weet jij zeker dat niemand de 5 GHz band in de buurt gebruikt? Hier in de buurt gebruikt hem denk ik bijna iedereen. Allemaal super dure spullen in de buurt en alles up to date in de buurt, allemaal telenet hier in de wijk. Wij zelf zitten ook op die 5 GHz band hoor. Dit terwijl wij hier met de minste configuratie van de ganse wijk zitten. Dus zou ik niet meteen hard roepen, ik ben de enige die op die band zit.
 
De 5 GHZ is iets anders dan het kanaal nummer.
De Draytek zend waarschijnlijk wel een goed wifi signaal, maar ik had het over de ontvangst met de Edimax

De 5 GB band is eigenlijk 5150 MHz t/m 5725 MHz en dat onderverdeeld in 19 kanalen.

Dit zijn de gebruikte channels
  • 5150 MHz – 5250 MHz: 36, 40, 44, 48
  • 5250 MHz – 5350 MHz: 52, 56, 60, 64
  • 5470 MHz – 5725 MHz: 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
Komt er dus op neer als de buurman ook een 5GHz router heeft en deze op bijvoorbeeld kanaal 128 heeft ingesteld en u ook op 128 zit, jullie elkaar kunnen storen. Beter is om dan een ander kanaal te kiezen.
 
Om zeker te zijn dat het aan de wifi verbinding ligt zou ik de download eens proberen met de laptop bekabeld aangesloten met wifi uit. Gaat dat goed is het probleem ergens in de wifi verbinding. Waarbij de Edimax de zwakste schakel is.
Geef eens een linkje naar het type dat u nu gebruikt zodat we de specificaties kunnen bekijken
 
Dat is geen slechte wifi adapter en kan het probleem niet zijn, mits je niet erg ver van de router verwijderd bent en niet door muren of plafonds moet. Want met 5 GHz is de toegestane afstand veel minder dan 2,4 GHz.
Deze hogere frequentie kan minder lange afstanden overbruggen en heeft meer moeite om door muren en plafonds heen te komen.
 
Ja dat merk ik hier thuis ook. Soms is de 4 meter die hij zonder muren ertussen net iets te ver en vlieg ik met mijn netbookje op de 2,4 GHz band. Maar meestal gaat het wel goed en zit ik op de 5 GHz band. Maar als die wankel is, heb ik al gemerkt dat ik dan eigenlijk beter op het tragere 2,4 GHz band zit dan op een wankele 5 GHz band.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan