Windows 10 Driver installeren voor adapter usb naar serieel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik wil een dergelijke adapter aanschaffen maar ik vrees dat ik de juiste driver niet zal vinden omdat hij niet meegeleverd wordt via een cd. Met zegt wel dat het plug en play is of dat de driver te vinden is op de website van de fabricant. Stel dat het niet de juiste is : hoe verwijder je die? Kan je een driver voor een usb-poort installeren zonder problemen te hebben met het besturingssysteem of de hardware?

Groeten,
Robert
 
plug en play= apparaat insteken op usb poort en werken!

De oude driver kan je verwijderen door in apparaatbeheer naar het (oude) apparaat te gaan en met rechtermuisknop deinstallatie (verwijderen) te geven. Dan kan je hem rebooten en oude adapter verwijderen
 
Tegenwoordig heb je als er een CD rom bijgeleverd word is zelfs niet nodig. Meestal gaat u computer zelf in plug en play modus de juiste driver gaan installeren.
 
Heb me enkele jaren geleden ook zoiets aangeschaft. Had hetzelfde "probleem" toen. Maar die IC die daarvoor gebruikt werd is redelijk universeel gekend. En daardoor was het vrij plug-and-play voor zover ik me kan herinneren.
 
Was wel een driver voor beschikbaar hoor. Je kon namelijk de RS232 settings daarop aanpassen. Zoals de stop bit welke al dan niet nodig was enzo. En de baud rate. Die dingen staan bij enkel HW vast. Die MAX232 is ondertussen ook al vrij oud. Ik herinner me dat ik die ooit voor een eindwerk gebruikt heb meer dan 20 jaar geleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan