Windows 11 intel driver support

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik krijg altijd de melding als er windows updates zijn, maar moet ik ook spontaan mijn pc laten zoeken naar Intel driver updates
via

Intel® Driver & Support Assistant​

Ik heb dit nu gedaan en krijg dit resultaat.

1756836520649.png

Moet ik dit ook gaan installeren of komen die geleidelijk aan binnen met de windows updates of in mijn geval via mijn Dell Optiplex 7410, via de support assist.
Ik heb eens een update van Intel gedaan en er kwamen dan toch geen probleem meldingen meer binnen.

Ik weet dus niet of windows deze van Intel ook meeneemt.

Bedankt,

Ed

Het is veelal beter de optionele updates niet te installeren, dat kan nogal eens aparte gevolgen hebben.
Na zo'n ervaring tot 2x toe ben ik gestopt die dingen te gebruiken. Zijn over het algemeen ook nergens voor nodig en indien wel komen ze later bij de gewone updates terug.
Deze Intel drivers zijn zo te zien moederbord c.q. chipset gerelateerd en dan zou ik die zeker gewoon installeren.

Als Microsoft daar t.z.t. nog een update over heen brengt via Windows Update, dan komt dat vanzelf goed, je hoeft niets uit te schakelen. Gewoon beiden updaten en liefst geen optionele updates doen.

In tegenstelling to veel collega's hier op het forum, ga ik niet helemaal akkoord met een aantal meningen.

Ten eerste komt die melding van "Intel® Driver & Support Assistant". Dat IS de fabrikant die de betreffende dirvers levert.
Maw, zeer betrouwbaar.

Ten tweede, ervan uitgaan dat als alles goed werkt er geen probleem is...(?!?) is heel kort door de bocht. Er is een update met een goede reden. Features addons achterwege gelaten dan wel... fair enough. Het is niet omdat je iets niet "ziet", dat er geen probleem is. Als je zoiets als waarheid zou moeten aannemen, dan denk ik dat je 99% van alle software updates maar moet skippen. Larie dus...
En zeggen dat "drivers" anders zijn, zoals "het werkt" of "het werkt niet" is ook enorm kort door de bocht. Dat is evengoed software waar bugs in aanwezig zijn.

Met je auto nooit op onderhoud gaan omdat alles goed werkt en rijd... tja... tot die nietmeer rijd e... Maar, alles werkt dus we doen niets. Is knal hetzelfde.

Het is veelal beter de optionele updates niet te installeren, dat kan nogal eens aparte gevolgen hebben.
Na zo'n ervaring tot 2x toe ben ik gestopt die dingen te gebruiken. Zijn over het algemeen ook nergens voor nodig en indien wel komen ze later bij de gewone updates terug.
Deze Intel drivers zijn zo te zien moederbord c.q. chipset gerelateerd en dan zou ik die zeker gewoon installeren.

Als Microsoft daar t.z.t. nog een update over heen brengt via Windows Update, dan komt dat vanzelf goed, je hoeft niets uit te schakelen. Gewoon beiden updaten en liefst geen optionele updates doen.
Ik heb nu toevallig die optionele updates geïnstalleerd. Mochten die problemen geven, kan ik dan met een systeem herstel deze teniet doen.
Standaard staan die op uit hoor.
Die van Intel heb ik wel geïnstalleerd.

In tegenstelling to veel collega's hier op het forum, ga ik niet helemaal akkoord met een aantal meningen.

Ten eerste komt die melding van "Intel® Driver & Support Assistant". Dat IS de fabrikant die de betreffende dirvers levert.
Maw, zeer betrouwbaar.

Ten tweede, ervan uitgaan dat als alles goed werkt er geen probleem is...(?!?) is heel kort door de bocht. Er is een update met een goede reden. Features addons achterwege gelaten dan wel... fair enough. Het is niet omdat je iets niet "ziet", dat er geen probleem is. Als je zoiets als waarheid zou moeten aannemen, dan denk ik dat je 99% van alle software updates maar moet skippen. Larie dus...
En zeggen dat "drivers" anders zijn, zoals "het werkt" of "het werkt niet" is ook enorm kort door de bocht. Dat is evengoed software waar bugs in aanwezig zijn.

Met je auto nooit op onderhoud gaan omdat alles goed werkt en rijd... tja... tot die nietmeer rijd e... Maar, alles werkt dus we doen niets. Is knal hetzelfde.
Dank je, nu heb ik toch een beetje het gevoel dat ik niet al dom overkom. Dank je, geen verwijt naar anderen toe hoor.

@mdc1756 Klopt, had eigenlijk moeten posten:
Die drivers mag je updaten. Intel Arc en Iris is voor de onboard graphics.
De wifi en bluetooth ook, kan bv veiliger, stabieler enz... zijn.
Maar ook beter eerst even afwachten of er al dan niet problemen mee zijn.

En dan toevoegen: BEHALVE storage drivers, waar ik het dan ook over had. Daar moet je mee opletten en zeker zijn er geen probleem mee is.
Maar dat is mijn mening omdat dat vroeger wel eens voorkwam.

Maar ik blijf wel bij mijn mening "nooit automatisch", wat meestal ook "al bij release" geïnstalleerd betekent.
Als er dan problemen mee zijn...
Als ik al zo'n tool gebruik laat ik die niet automatisch opstarten of installeren.
Zal die dan af en toe eens manueel starten, zien of er updates zijn en ff controleren of er problemen gekend of gemeld zijn alvorens eventueel te installeren.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik geen tools die je drivers automatisch bijwerken das voor niets goed vind ik.
Mijn pc staat zo ingesteld dat hij niet direct de updates installeert. Er is een pauze tussen voor eventuele bugs in de updates.

Greetz

Nee taalkundig is oorzaak en gevolg in de ene zin omgewisseld ten opzichte van de andere.
"Als een SSD niet herkend wordt veroorzaakt dit een Windows Update" is een onzinnig statement.
"Een Windows Update veroorzaakt niet dat een SSD niet wordt herkend" is wat je wou zeggen...

Terug
Bovenaan