Windows 10 Audio driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Al geruime tijd is er iets mis met mijn audio-instellingen en ik veronderstel dat het gelegen is aan een (verkeerde) audio driver. (problemen met opnames via Audacity, Mixpad..)
Zou er me iemand kunnen plezieren met de gepaste driver voor mijn Samsung RV720 van 2011. Op de site van Samsung zelf kom ik er niet uit. Uiteraard ondersteunen zij dit model niet meer.
Mocht 1 van jullie toevallig dezelfde laptop gebruiken of mij hierin helpen, graag !!! En alvast hartelijk dank bij voorbaat.
 
Als je denkt dat de fout in je audio-instellingen zou kunnen zitten zou het nuttig zijn die hier even te delen...
Het ligt niet noodzakelijk aan de driver.

Je zegt ook "iets mis", maar geeft niet aan wat er mis lijkt te gaan ? Iets meer info kan helpen.
 
Indien W10, zet de auto driver update uit en installeer de wat oudere Realtek driver (zit een Realtek audio codec in), heb je ook de audio configuratie gui.
Na elke handeling rebooten.
 
Het zal wel opnemen zijn van audio dat hooguit 2 x mono is ivp stereo. Je mag dan nog zoveel veranderen in Audacity, het helpt niks.
Omdat het een laptop is is de ingebouwde microfoon mono, de jack van de micro is ook mono. Bij systeeminstelling van geluid kan je dat veranderen . Is te lang geleden bij mij maar ik heb toen wel een Printscreen gedaan. 'k Zal het eens zoeken.
 
Ik ben mijn instellingen eens gaan zoeken. Eigenschappen lijningang, meestal staat dat op mono. Je kan dat verzetten. Zie de printscreen.
En dan pas kan je stereo opnemen.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen lijningang.png
    Eigenschappen lijningang.png
    94.5 KB · Weergaven: 89
Ik wou ook wel meedenken maar als de TS, zelfs na een expliciete vraag naar wat er mis is (zie #3) nog altijd niet opgeeft wat hij nu eigelijk aan problemen ondervindt, is dat wel erg moeilijk hé ...
 
Excuses voor mijn late reactie, doch had hier thuis andere - meer belangrijke problemen....-. In de eerste plaats een dikke merci voor de vele reacties. Ik zal die zo vlug mogelijk 1 voor 1 bekijken en toepassen indien mogelijk. De moeilijkheden zijn reeds een poos geleden begonnen met een - wat dacht je - W10 update; Van dan af reageerde de online opname van Audacity niet langer wanneer mijn Focusrite 2i2 of 2i4 aangesloten was !? Nochtans worden die (Asio) drivers voor die toestellen bijgewerkt indien nodig.
De usb verwijderen is nu niet direct hèt probleem en de opnames van bv. Youtube kwamen toch nog binnen, ware het niet dat vanaf dan Audacity steeds gebruikt maakt van de ingebouwde miscrofoon ? Maar tot daar toe.
Terug enkele W10 updates later (2H1) zette ik op Mixpad (NCH) als gewoonlijk mijn backing track en zette ik hieronder een (solo)gitaartrack. Terwijl ik aan geen enkele instelling geraakt had, zag ik op de wave dat dit niet zo 'intens' was als normaal. Ik diende het ingangsvolume op mijn focusrite te verhogen met lichte vervorming tot gevolg. Maar bovendien kreeg ik een uiterst zwak retoursignaal van deze track. Een "amplify" met 300 % gaf nog steeds geen resultaat zoals ik gewend ben.
Mijn instellingen op apparaatbeheer en 'geluiden' zijn nog steeds dezelfde !? Daarom veronderstel ik dat het toch met de Realtek driver te maken heeft, al werkte die zoals ik zei voortreffelijk.
Oh ja, het maakt niet uit of ik in Mixpad/opties de zaak op stereo of op mono zet. In Audacity gebruik ik MME en stereo-mix.
Herhaalde dank.

nb. vroeger kreeg ik van alle reacties een berichtje via mail, nu gebeurt dit niet meer. Vandaar eveneens mijn late reactie. Kan ik dit opnieuw activeren indien het nog bestaat ?
 
Je audio-problemen gaan mijn kennis te boven, ben géén frequente Audacity gebruiker.

Wat meldingen betreft : ja, die kan je zelf beheren.
Ga naar je account in de balk boven en kies dan Voorkeuren.

Dan zie je :

1644843841983.png


Als je dan verder naar beneden scrolt zie je een hele lijst van meldingen die je kan activeren - dat zijn geen mails maar meldingen op de site zelf. Voor iedereen wat je wil dus ...
 
Ik begrijp wel niet wat de focusrite 2i2 met de Realtek onboard audio te maken heeft?
Je meld problemen die betrekking hebben op de focusrite. Dat toestel is via USB verbonden met je laptop. Heeft zen eigen (ASIO) drivers enzo. Waar komt hier die Realtek in beeld dan? Die staat op dat moment toch volledig los van de Focusrite?
Heb je die drivers al een geherinstalleerd? Of misschien is er wel een defect aan dat apparaat...?
 
Sorry, het is maar een vermoeden van mij hoor omdat Realtek en Audacity toch met mekaar 'communiceren' of heb ik het hier ook verkeerd ?
Ik gebruik de recentste driver voor die Focusrite Scarlett, dat lijkt me dus normaal en je hebt gelijk dat die Asio gebruiken, maar als niks werkt begin je aan alles te twijfelen niet ?
Ik zou het betwijfelen dat het aan de Scarlett ligt omdat die alles probleemloos doorgeven, maar ik begin te twijfelen aan die Mixpad djie niet de recentste is (4.0).
En om Qtex te antwoorden: ik gebruik wel degelijk deze versie.
 
De Realtek en de Focusrite zijn beiden 'apparaten' die autonoom in staat zijn om audio te verwerken. De ene is onboard, de andere extern. Via USB gekoppeld neem ik aan? Of ziet je setup er anders uit, mss via de Line out/inputs? Anders moet je eens kort beschrijven hoe alles aan elkaar gekoppeld is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan