Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Ik probeer een HP deskjet 3645 printer te installeren op een laptop met Windows 7 64 bits.
Hij weet dat hij de standaard driver HP 3600 reeks moet installeren, maar deze bevind zich niet meer in zijn database.
Via HP krijg ik enkel programmaatjes of handleidingen die naar dezelfde driver verwijzen in dezelfde database van Windows 7 of ze werken niet.
Veel betalende programma's beloven veel maar eerst betalen en nog geen klein beetje.
Via Windows op 't internet laten zoeken duurt eindeloos, dus dat is ook geen oplossing.

Weet er iemand waar of hoe ik aan een standaarddriver voor de printer kan geraken?
Vroeger waren dat .inf bestanden dacht ik.

Kan deze printer nog wel gebruikt worden onder W7?
 
ik vind geen drivers meer terug , het enige wat ik kan vinden is volgende : http://support.hp.com/be-nl/product...eries/304534/model/375448/document/c01829640/
maar ik zoek nog verder.....

Deze heb ik reeds geprobeerd. Die verwijst steeds naar de standaarddriver die in Windows zou moeten zitten. Je komt in een lus, dus straatje zonder einde en geen oplossing.
Heb ik ook al geprobeerd.

volgende gevonden maar deze zou voor Windows XP zijn , de printer is al een ouder beestje ? vandaar waarschijnlijk dat de drivers voor Windows 7 niet zullen te vinden zijn.
maar probeer eens , wie niet waagt die niet wint : http://www.hp-drivers-download.com/hp-drivers/hp-deskjet-3645-color-inkjet-printer

en deze : http://www.helpjet.net/files-HP-Deskjet-3645.html

Heb ik ook reeds geprobeerd.
Ofwel is de driver niet meer af te halen ofwel download je een programmaatje dat de drivers in je standaarddrivermap van Windows gaat zoeken.

Zouden drvers van XP werken onder Windows 7 64 bits? Ik vrees er voor.

De printer is inderdaad vanuit den tijd van XP, maar heeft steeds prima gepresteerd en werk geleverd, zonde dat ik hem nu moet wegdoen, daar is niks aan dat machientje aan, alleen kan je het niet meer installeren op de nieuwe Windows besturingssystemen..
 
als je nu de printer aansluit via usb , reageert Windows 7 ? wordt de printer gezien ?
en heb je al eens geprobeerd om de printer aan te sluiten op een andere computer met Windows 7 ? want als hij daar wel herkend wordt en bij U niet dan zit de fout bij Uw W7 , wordt hij daar ook niet herkent dan vrees ik ervoor om de printer werkende te krijgen onder W7 -m-
 
als je nu de printer aansluit via usb , reageert Windows 7 ? wordt de printer gezien ?
en heb je al eens geprobeerd om de printer aan te sluiten op een andere computer met Windows 7 ? want als hij daar wel herkend wordt en bij U niet dan zit de fout bij Uw W7 , wordt hij daar ook niet herkent dan vrees ik ervoor om de printer werkende te krijgen onder W7 -m-

Als hij aangesloten wordt verschijnt er bij de printers een icoontje met 3600 reeks, dus hij wordt erkent.
Maar er staat ook een geel driehoekje met een uitroepteken bij dat de printerdrivers niet correct geïnstalleerd zijn.
Een andere pc met W7 is niet beschikbaar.

Deze was vroeger mijn enige printer.
Omdat de kinderen de printer nodig hadden voor school werk en ik niet in de situatie wou verzeilt geraken dat die ene printer zou falen, op en cruciaal moment, heb ik een tweede printer aangeschaft.
Dus heeft die HP 3645 nog tot een klein jaartje geleden nog dienst gedaan, tot mijn dochter haar laptop van W7 naar W10 liet zetten, dan kon ze de printer niet meer gebruiken (wel de nieuwe printer).
Daarvoor werkte de printer wel op W7.

Omdat die 3645 hier toch maar stond te staan heb ik hem vorige week aan een koppeltje gegeven dat een printer zocht.
 
aha , begrijp het nu beter....tja weet zelf geen raad meer tenzij zoeken naar alle drivers die te vinden zijn voor de 3600 reeks en niet specifiek voor de 3645 (de aansturing verschilt soms niet) , en als je er vind deze elk op zijn beurt proberen te installeren en kijken of het werkt.
 
heb je dit al eens geprobeerd

http://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-deskjet-3600-printer-series/304534/model/375448

22Knipsel.jpg

ik zou zeker stap 4 eens proberen
 
jawel "rikkie" heeft dit al aangegeven , als je op het 1ste kruisje klikt dan wordt je naar de oplossing verwezen om te installeren via je Windows maar dat lukt dus niet omdat Windows 7 geen (standaard) drivers heeft voor die printer...zie zijn antwoord #9
 
Beste Rikkie,

Allereerst: ik ben geen Windowsbasher, maar gezien het schijnbaar onoplosbaar probleem zou je ook anders kunnen denken: probeer eens een Linuxversie! Op dit OS kom je niet in een vicieuze cirkel terecht bij het zoeken naar een verondersteld aanwezige driver, maar lukt het installeren van een - ook wat oudere - printer, vaak vanzelf.

Zo'n Linuxdistributie zou je uiteraard eerst via een live-cd kunnen proberen, zodat je niets van je Windowsinstallatie behoeft prijs te geven. Een mogelijk prima versie zou Peppermint OS 7, https://peppermintos.com/, kunnen zijn.

Zelf ben ik niet in het bezit van deze printer, dus ik kan het niet voor je testen, maar probeer het eens via een live-cd van Peppermint, dan zou je aangenaam verrast kunnen worden!

Veel suc-6!(y)
 
aha , begrijp het nu beter....tja weet zelf geen raad meer tenzij zoeken naar alle drivers die te vinden zijn voor de 3600 reeks en niet specifiek voor de 3645 (de aansturing verschilt soms niet) , en als je er vind deze elk op zijn beurt proberen te installeren en kijken of het werkt.

Ik heb inderdaad reeds geprobeerd om de HP 3600-reeksdriver te installeren, maar ik kom steeds uit bij de ingebouwde standaarddrivers van Windows, dus ook een dood spoor.
Ook de 3600 drivers zijn door mij niet los te vinden, vroeger waren dat .inf bestanden, maar ik vind deze ook niet meer.

Misschien inderdaad een andere standaarddriver van HP desktopprinters eens proberen, maar ik heb daar mijn twijfels over.


Al geprobeerd, hierbij kom ik ook uit op de in Windows standaarddrivers en daar zit de HP desktop 3600 serie er niet meer tussen...
Ik zou de losse driver moeten te pakken krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan