Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Ik probeer een HP deskjet 3645 printer te installeren op een laptop met Windows 7 64 bits.
Hij weet dat hij de standaard driver HP 3600 reeks moet installeren, maar deze bevind zich niet meer in zijn database.
Via HP krijg ik enkel programmaatjes of handleidingen die naar dezelfde driver verwijzen in dezelfde database van Windows 7 of ze werken niet.
Veel betalende programma's beloven veel maar eerst betalen en nog geen klein beetje.
Via Windows op 't internet laten zoeken duurt eindeloos, dus dat is ook geen oplossing.

Weet er iemand waar of hoe ik aan een standaarddriver voor de printer kan geraken?
Vroeger waren dat .inf bestanden dacht ik.

Kan deze printer nog wel gebruikt worden onder W7?
 
Beste Rikkie,

Allereerst: ik ben geen Windowsbasher, maar gezien het schijnbaar onoplosbaar probleem zou je ook anders kunnen denken: probeer eens een Linuxversie! Op dit OS kom je niet in een vicieuze cirkel terecht bij het zoeken naar een verondersteld aanwezige driver, maar lukt het installeren van een - ook wat oudere - printer, vaak vanzelf.

Zo'n Linuxdistributie zou je uiteraard eerst via een live-cd kunnen proberen, zodat je niets van je Windowsinstallatie behoeft prijs te geven. Een mogelijk prima versie zou Peppermint OS 7, https://peppermintos.com/, kunnen zijn.

Zelf ben ik niet in het bezit van deze printer, dus ik kan het niet voor je testen, maar probeer het eens via een live-cd van Peppermint, dan zou je aangenaam verrast kunnen worden!

Veel suc-6!(y)
Dat zou ik in ieder geval aanraden voor mensen met een PC die "te traag" geworden is voor te draaien onder Windows en waarvan de pc nog in goede conditie is.
Maar ik kan andere mensen niet verplichten/aanraden om hun laptop te herinstalleren onder een Linuxversie alleen omdat ze een printer zouden kunnen gebruiken.
Dat wil net zeggen dat Linux niet aan te raden is, maar ik ben daar toch een beetje voorzichtig met aanraden aan mensen die niet voldoende onderlegd zijn/ervaring hebben i.v.m. pc's en niet de juiste connecties hebben om hiervoor een doorstart te maken.
Ik heb zelf een tijdje onder Ubuntu gedraaid een paar jaar geleden en was daar zeer tevreden over, eens fatsoenlijk geïnstalleerd, maar voor dit volledig goed geïnstalleerd was...
 
Je zou ook nog in de compatibiliteitsmodus kunnen proberen te installeren, maar dan moet je wel een 64 bits exe bestand hebben. Misschien nog eentje voor Windows XP.

Ga dan met de rechtermuisklik op het exe bestandje staan. ( Meestal heet zoiets Setup o.i.d. ) Dan kies je voor Compabiliteitsproblemen oplossen.
Neem dan de onderste keuze: Problemen met programma oplossen.
Daarna krijg je een paar keuzes waaronder de bovenste : Het programma werkte in een oudere versie van Windows.
Vink deze aan en klik op volgende. Volg en lees daarna de aanwijzingen goed en bevestig daarna steeds.

Het is geen garantie dat dit werkt, maar het is een reële mogelijkheid. Ik heb al veel oudere hardware via deze manier werkend gekregen op nieuwere besturingen, maar helaas ook vele niet.
 
Probleem opgelost.
De printer is naar iemand anders gegaan, zijn oude printer juist had opgegeven naar jaren trouwe dienst.
Deze persoon werkt nog steeds met XP en daar draait mijn oude printer perfect.
Spijtig voor het andere koppeltje, maar mijn oude printer levert nog steeds prima werk.

Bedankt iedereen voor de medewerking! (y)

Groetjes Rikkie

P.s.: hier mag dus een slotje op!
 
Gaan we doen, bedankt voor het melden.

Helaas, oude hardware is soms niet aan de praat te krijgen met nieuwe besturingen en fijn dat hij toch nog een ander baasje heeft gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan