Status
Niet open voor verdere reacties.
laat je niet overhalen tot zulke driver update tools ...
als je systeem nu goed draait waarom zou je dan zulk tool gaan gebruiken ...
meestal beloven ze veel en is het achteraf rampzalig om te moeten vast stellen dat er de verkeerde driver werd opgehaald !
wat zeker niet vergeten mag worden is dat zulke tools ook meestal niet de nieuwste drivers op haalt ... wil je dan toch steeds de laatste drivers op je systeem dan is het aan te raden om deze zelf op te halen vanaf de site zelf en zeker niet te vertrouwen op zulke tools !

**het is niet nodig om deze vraag 2x te stellen daarom heb ik er 1 verwijderd.
 
Waarom mensen altijd denken dat nieuwe drivers iets toevoegen aan de bestaande hardware ontgaat mij, een driver is voor de communicatie tussen de hardware en kernel van het OS.
Een driver werkt of werkt niet, niets wordt sneller of beter met de nieuwste drivers.

Bij een nieuwe grafische kaart de driver die er bij zit doet waarvoor hij is, bij andere hardware maakt het geen ... uit.
 
Waarom mensen altijd denken dat nieuwe drivers iets toevoegen aan de bestaande hardware ontgaat mij, een driver is voor de communicatie tussen de hardware en kernel van het OS.
Een driver werkt of werkt niet, niets wordt sneller of beter met de nieuwste drivers.

Bij een nieuwe grafische kaart de driver die er bij zit doet waarvoor hij is, bij andere hardware maakt het geen ... uit.

Ben ik niet 100% mee akkoord. Er kunnen bugs in drivers aanwezig zijn. Tenslotte is dit software. Bij een update van een OS bijvoorbeeld kan het al eens voorkomen dat een bepaalde driver je zelfs een BSOD kan opleveren.
Dit zijn eerder zeldzamere situaties, maar zeker niet onmogelijk!

Maar zulke software om drivers (automatisch) te updaten moet je absoluut vermijden. Als je de fabrikant en model kent van je laptop (of moederbord), dan heb je al veel. De nieuwste drivers zijn dan meestal vrij eenvoudig terug te vinden.
Download ook ENKEL op de website van de fabrikant (op enkele uitzonderingen na mss).
 
Tja, indien een BSOD werkt de driver dus niet.

En als je veranderd van het OS lijkt het mij normaal dat je dan de drivers voor dat OS gaat gebruiken.
Oftewel ben ik met mijzelf altijd 100% accoord.(lachen)

De windows 10 driver update uitschakelen is wel een optie en de driver van de chipbakker gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan