Opgelost Update drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk met Windows 10 home, 64bit en de update van Windows is ook altijd actief. Mijn pc is al enkele jaren oud daarom denk ik dat het nuttig is om de drivers een te updaten. Maar hoe begin ik daar aan? Moet ik een programma gebruiken om die update uit te voeren en welk programma? Graag wat goede raad.
 
Misschien dat andere collega's daar iets anders over denken, maar ik benader dat met de insteek "als het niet kapot is, moet je het niet proberen repareren..."
Drivers gaan updaten zonder dat ik redenen heb om te denken dat het nodig is, of zonder dat ik problemen ondervindt doe ik nooit ...
De echt noodzakelijke heb je via Windows Update binnengekregen denk ik ... (kan je zien in de geschiedenis van je updates)
 
Hangt er vanaf... Er zijn heel veel situaties waar je dit beter wel doet.
Veel mensen redeneren uit het standpunt van "wat niet weet niet deert". Het is niet omdat je denkt dat alles goed loopt, of dat je het probleem niet tegenkomt of merkt, dat er geen problemen zijn. Windows updates worden altijd aangeraden, maar drivers en firmware niet!? Waar is de logica. Dat is allebei software, met de aanwezige security issues en bugs! Het is zeer naief om te denken dat dit niet nodig is.

Ik denk nu bijvoorbeeld aan Dell of HP toestellen. Deze voorzien zeer regelmatig updates van drivers en firmware. En dat is met een goede reden. Ik heb al verschillende gebreken opgelost gezien hiermee.
Het KAN ook de andere richting uitpakken, maar dat heb je evenzeer met alle andere updates van je OS. vb het ene probleem opgelost en het andere gecreëerd.

Drivers (en firmware) haal je altijd af via de website van de fabrikant van het toestel (of component).
 
PhilipV denk dat gij eens een ander brilleke moet gaan halen ..de TS vermeld duidelijk in haar 1ste bericht dat ze de Windows 10 home 64 bit gebruikt en nog vraag je haar welke Windows ze gebruikt .. niet kwaad bedoelt ..
 
PhilipV denk dat gij eens een ander brilleke moet gaan halen ..de TS vermeld duidelijk in haar 1ste bericht dat ze de Windows 10 home 64 bit gebruikt en nog vraag je haar welke Windows ze gebruikt .. niet kwaad bedoelt ..
Brilleke is geen probleem - wel van het ene topic naar het andere springen : ik durf dan wel eens nalaten te herlezen wat de aanvankelijke vraag was hé ... Ik ben er zeker van dat @joke135 dat ook wel begrijpt.
 
Mijn pc is al enkele jaren oud daarom denk ik dat het nuttig is om de drivers een te updaten.
Drivers werken of werken niet, daarnaast is het onzin om te denken dat daar kwetsbaarheden in kunnen zitten, firmware voor b.v. SSD's is wel handig om te updaten.
En Windows 10 update de drivers automatisch als je dat niet uit hebt gezet en hoef je derhalve dan ook niet zelf te doen.
Hooguit voor een nieuwe videokaart om alles eruit te kunnen halen.

Mocht je alles up-to-date willen hebben, zet de automatische driver update uit en haal de juiste op bij de maker van desbetreffende hardware.
 
Drivers werken of werken niet, daarnaast is het onzin om te denken dat daar kwetsbaarheden in kunnen zitten, firmware voor b.v. SSD's is wel handig om te updaten.
En Windows 10 update de drivers automatisch als je dat niet uit hebt gezet en hoef je derhalve dan ook niet zelf te doen.
Hooguit voor een nieuwe videokaart om alles eruit te kunnen halen.

Mocht je alles up-to-date willen hebben, zet de automatische driver update uit en haal de juiste op bij de maker van desbetreffende hardware.

Het is spijtig hoe mensen vasthouden aan hun principes. Drivers kunnen wel degelijk security issues hebben.
Lees al vb volgende eens door met verwijzingen: https://threatpost.com/driver-disaster-over-40-signed-drivers-cant-pass-security-muster/147199/

En het principe van drivers werken of werken niet, ook hetzelfde hier. Waarom zou die software feiloos zijn? Raakt kant nog wal... Als je feiten wilt neerpennen, doe dan eerst wat research. Ik lees die b*llshit hier keer op keer.
 
Ik werk met Windows 10 home, 64bit en de update van Windows is ook altijd actief. Mijn pc is al enkele jaren oud daarom denk ik dat het nuttig is om de drivers een te updaten. Maar hoe begin ik daar aan? Moet ik een programma gebruiken om die update uit te voeren en welk programma? Graag wat goede raad.
Hallo, ik gebruik reeds enkele jaren "snaildriver" om mijn drivers uptodate te houden.
Gratis te downloaden via: https://snailsuite.com/
Hubert
 

Bijlagen

  • Snaildriver1.JPG
    Snaildriver1.JPG
    41.7 KB · Weergaven: 70
  • Snaildriver2.JPG
    Snaildriver2.JPG
    36.9 KB · Weergaven: 93
  • Snaildriver3.JPG
    Snaildriver3.JPG
    52.7 KB · Weergaven: 115
Uit ervaring update ik alleen mijn drivers indien problemen zijn via de website van de fabrikant van de pc.
Met z'n progje kan je problemen krijgen. Want je weet de afkomst niet altijd van de drivers.
 
Bedankt allemaal voor de reacties en goede raad.

Ik neem de gemakkelijkste weg: niks doen. Windows update is bij mij actief en verder zal ik niet veel doen.
Bedankt allemaal, het topic mag gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan