Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste forum vrienden, er worden drivers aangeboden bij mijn updates voor mijn moederbord Asus P9x79 Pro Chipset drivers te laten te updaten, is dit verstandig te laten uitvoeren?
Ik gebruik het progje "Show or hide updates" dit progje installeert alleen de updates die ik aanvinkt en dus niet alles automatisch maar zo installeert. (aanrader) Mijn OS is Windows 10 Pro 64 bit.
Tips omtrent het uitvoeren van het updaten en de e.v.t. risico's van deze Chipset drivers had ik graag vernomen waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Als je zin hebt om te lezen, hier hebben ze het over een oorzaak van de vingerafdruklezer Solved: Cursor Flickering in Windows 10 - HP Support Forum - 5176069

Maar zo'n ding heb je natuurlijk niet in een PC, wel in veel laptops

Het is dus iets hardwarematigs wat niet helemaal goed verloopt na de laatste update van Windows 10
Daarom had ik gehoopt op de Chipdrivers of de Videokaart.
Probeer daarom toch eens alle andere laatste driver updates voor dit moederbord.
 
Hoi Lana, het probleem is onstaan toen ik van Windows 7 de Upgrade heb gedaan zoals velen onder ons naar Windows 10.
Voor de Upgrade met Windows 7 heb ik dit probleem nooit gehad toen was alles perfect, gelijk toen Windows 10 klaar was met de Upgrade en de pc opnieuw werd opgestart is de cursor verschenen en nooit meer weggegaan.
En zoals ik al in een vorig bericht aangeeft installeren op een andere ssd met een verse installatie doet hij precies hetzelfde, dus dat is ook geen oplossing.
Wil best alle laatste drivers wat asus bovenaan heeft staan installeren dan zal je wel bedoelen van Usb, Sata, enz..... neem ik aan.
 
Het is een combinatie van hardware en software ( besturing ) die dit probleem veroorzaakt.

Voor ons is het een beetje gissen en lezen op internet wat de werkelijke oorzaken kunnen zijn voor dit voorval.
Fabrikanten moeten dit oplossen, of dit nu Microsoft is of de fabrikant van de hardware.

Het kan geen kwaad om hier de laatste / nieuwste drivers van alle hardware te installeren, we zitten nu eenmaal met een klein probleempje.
Of zo'n update uitgebracht is voor het probleem waar we het nu over hebben is meestal niet goed na te gaan. Soms zijn er meerdere fixes in een update verwerkt.
 
Het laat me niet los niet mee te denken waardoor dit probleem is ontstaan, zit nu aan die Upgrade installatie van Windows 10 op een EFI/EUFI moederbord te denken daar het probleem nooit heeft bestaan onder Windows 7. Ga ander SSD schijfje er nogmaals in plaatsen en opzoeken hoe ik een installatie kan uitvoeren zonder dat EFI/EUFI dat zou moeten kunnen. Heb hedenmorgen een pc geïnstalleerd zonder EFI/EUFI moederbord en daar zijn totaal geen problemen mee met dezelfde Windows 10 dvd wat ikzelf ook in gebruik heb dus! dat word opzoeken hoe te werk te gaan met dat EFI/EUFI moederbord in mijn pc.
Ook de Bios is zo wazig met uitleg, bij "Boot Option Priorities" staat; Boot option #1 Windows Boot manager #2 P0 Intel SSD #3 P3 Asus (DVD) zou je toch zeggen dat Intel SSD op #1 zou moeten staan.
 
Lana, ik heb Windows 10 op een heel nieuw SSD schijfje (Samsung EVO 850) geïnstalleerd en alle laatste drivers van het ASUS moederbord en videokaart maar helaas die cursor is nog steeds aanwezig.
Mijn gedachten gaan nu toch steeds meer uit naar een instelling in de bios of de opstart maar waar te beginnen en wat staat er fout?.
 
Ik vraag het me af of dit aan het BIOS of een BIOS instelling ligt. Met Windows 7 ging alles goed met dezelfde instelling en BIOS versie.

Enige verschil nu is Windows 10. Dus andere software / besturing in combinatie met de bestaande hardware.
Windows 10 spreekt bepaalde hardware anders aan dan Windows 7.
Van Microsoft hoef je hier geen oplossing te verwachten gezien de ervaringen in het verleden. De oplossing zal vanuit de fabrikant moeten komen om hun hardware goed samen te laten werken met de besturing.

Dit is mijn mening, maar uiteraard kan ik het mis hebben.
 
Van Microsoft moet je inderdaad niets verwachten maar dat doe ik ook niet.
Na een frisse installatie op nieuwe ssd zoals boven beschreven heb ik het geluk gehad enkele keren te mogen opstarten zowel koude als herstarten zonder cursor op het scherm maar is hij toch weer helaas aanwezig. Het blijft een raadsel maar ik zal mij meer gaan bezig houden met de hardware onderdelen, kabels en aansluitingen maar kom hier zeer zeker op terug.
 
Kan zomaar zijn als je een andere videokaart er in zet, dat de cursor weg is. Misschien heb je nog ergens een oud kaartje liggen dat in een slot past.
Volgens mij moet het in de grafische hoek gezocht worden zoals ik eerder zei.
Het lijkt er op dat de communicatie ergens hapert, hierdoor kan het gebeurden dat deze cursor tijdelijk in beeld is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan