Windows 11 dubbele fotos

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
is er een makkelijk maar ook betrouwbaar programma -liefst gratis -om da dubbele foto's uit galerie te verwijderen op de pc ? , 1 voor 1 is bijna niet te doen
sorry , ik heb Windows 11 ; in verkeerd vak ingegeven ......

wat ik hier doen ?
ik durf niet direkt ergens op klikken
Schermafbeelding 2025-06-25 133137.png
n

Laatst bewerkt:
Een zo groot aantal bestanden verwijderen zonder ze te bekijken is wel een héél grote sprong in het duister ...
Welke van de beide moet verwijderd worden ?
Wat met gelijkende maar niet identieke beelden : gooi je dan allemaal behalve één weg en zonder te kijken welke de beste is ?

Niet doen dus ...

Ik kom hier wel erg laat aandraven maar misschien is mijn post nog de moeite waard voor sommige volgers.
Het gebeurt wel eens dat men een collectie van foto's in een aparte map verzamelt (kopiëren en plakken) om ze te gebruiken bij het samenstellen van een fotoboek. Eenmaal het boek klaar is wordt er niet meer aan gedacht om die map te verwijderen. Of bewerk je foto's en sla je de bewerkte versies elders op met dezelfde bestandsnaam. Bij de meeste software om dubbele bestanden te zoeken kun je zien waar die bestanden zijn opgeslagen en ook of er een verschil in bestandsgrootte is.
Ik gebruik al vele jaren Auslogics Duplicate File Finder versie 2.2. Dat biedt de mogelijkheid om dubbele bestanden per locatie te verwijderen. Je kunt daarbij ook instellen waar je de verwijderde bestanden tijdelijk wil opslaan (Prullenbak of het rescue center van het programma). Zo kun je ze nog altijd terug halen als zou blijken dat je in de fout bent gegaan.
De recentere versies hebben helaas niet zo een beste reputatie bij sommige beveiligingsprogramma's. Misschien wordt er zonder medeweten louche extra software geïnstalleerd. Daarom blijf ik bij die heel oude versie 2.2, die ook NL-talig kan worden ingesteld.

Auslogics Duplicate File Finder kijkt alleen naar bestandsnamen en gaat er vanuit dat zelfde naam ook zelfde file is... zonder naar de inhoud te kijken. En helemaal géén visuele vergelijking ...
Komt dus qua functionaliteit nog niet in de buurt van bovenstaande !

Terug
Bovenaan