dvd-ram, dvd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb een nieuw dvd-station geplaatst en als ik nu bij deze computer kijk zie ik daar "Dvd-ram station" staan voor het nieuwe station en "Dvd-rw station"bij het oude Dvd station, kan er mij iemand zeggen wat het verschil is tussen een "ram" en een "rw" station :vraagteken:
 
Het is de makers van de firmware van de betreffende hardware die oa bepalen hoe het station moet genoemt worden in Windows, dit gebeurt via een code die Windows uitleest. Zo kan het gebeuren dat als je bv je writer flasht met een andere firmware versie dat het station dan een andere benaming krijgt, niets om je zorgen over te maken ofzo dus.
Je kan trouwens ook een firmware gebruiken van een ander merk ALS die geschikt is voor jou writer, dan krijg je oa ook de naam van die andere writer te zien ipv die van jou zowel in het begin van de opstart van je comp als in apparaatbeheer.
 
Nu vind ik persoonlijk de huidige politiek echt niet meer kunnen hoor.
10+ jaar geleden was alles wat dvd schrijft dvd ram.
In de meeste gevallen staat er nu dvd ram, als verwijzing naar het (nieuwere) schijftype geen 1000x, maar 100000x herschrijfbaar, Dit is eigelijk een harde schijf zonder behuizing..
Nu maakt panasonic een toestel dat ook dvd ram heet, maar hier is het ook een verwijzing naar het on-board memory van het toestel, alsook naar het ondersteunde type schijf.
Nu bestaat dezelfde naam reeds voor 3 verschillende technologien.
Ze mogen wel eens een andere naam bedenken, straks weet je nog amper waarover het gaat.
 
Nu vind ik persoonlijk de huidige politiek echt niet meer kunnen hoor.
10+ jaar geleden was alles wat dvd schrijft dvd ram.
In de meeste gevallen staat er nu dvd ram, als verwijzing naar het (nieuwere) schijftype geen 1000x, maar 100000x herschrijfbaar, Dit is eigelijk een harde schijf zonder behuizing..
Nu maakt panasonic een toestel dat ook dvd ram heet, maar hier is het ook een verwijzing naar het on-board memory van het toestel, alsook naar het ondersteunde type schijf.
Nu bestaat dezelfde naam reeds voor 3 verschillende technologien.
Ze mogen wel eens een andere naam bedenken, straks weet je nog amper waarover het gaat.
In feite heeft hier NijltjeTweety overschot van gelijk. Het wordt in zoveel diverse dingen benoemd dat je niet meer weet waar je uit komt en wat er in feite bedoeld wordt met het woordje RAM
"Random Acces Memory" ja dat is alom tegenwoordig straks in alle toestellen en ondersteund door diverse applicaties op verschillende terreinen. Zelfs de meeste auto's beschikken tegenwoordig over RAM geheugen en er zit ook Ram in je GPS enz.... ( haja, electronische besturingssystemen hebben dat ook nodig natuurlijk.) Zelfs in Centrale verwarmingstoestellen zit RAM geheugen tegenwoordig.

Tijd dat ze een toevoeging doen van RAM-A ~ RAM-B ~ RAM-C of iets dergelijks; Dan weten we uiteindelijk waarover het juist gaat. Volkomen gelijk dus daarmee en hoog tijd dat ze er wat aan doen.
 
beste bij het lezen van dvds maakt hij gebruik van ram geheugen, maar je had u beter een andere aangeschaft , een iets duurdere versie, daar heb je meer mogelijkheden mede dan deze die je nu hebt
 
beste bij het lezen van dvds maakt hij gebruik van ram geheugen, maar je had u beter een andere aangeschaft , een iets duurdere versie, daar heb je meer mogelijkheden mede dan deze die je nu hebt

bedankt voor de tip maar heb deze eigenlijk gekocht als dvd rw station en zag het pas als ik hem had geplaatst op mijn pc bij de onderverdeling van "Deze computer" maar heb tot nu toe alles uitgeprobeerd wat ie voor mij moet kunnen en dat is lezen, schrijven en wissen en dat doet ie voor zover ik weet goed en wat kan een andere dan nog meer :vraagteken:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan