Een lijst met een formulier maken in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend VIP lid
Vip Lid
photo18235.jpg

Een uitleg hoe je iets moois kunt maken wat uiteraard ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

Ik heb geprobeerd alles duidelijk met afbeeldingen uit te leggen. Ik heb dit gemaakt met Excel 2016. Met andere versies kan alles er een beetje anders uit zien.
Ik voeg het pdf met uitleg en mijn voorbeeld bestandje om te beginnen bij om hier meteen mee aan de slag te gaan en te oefenen.

Op deze manier kun je Excel als een eenvoudige database laten werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Probleem met dergelijke programs is dat eenmaal die gemaakt zijn, ze enkel nog gebruikt worden.
Ik heb diverse sheets waar er automatische berekeningen worden gemaakt, gesorteerd en uiteindelijk etiketten van gemaakt worden. Alles is kant en klaar, maar als ik ergens verandering wil aanbrengen of een nieuwe functie wil toevoegen, moet ik terug zoeken. Zeker als het een paar jaar geleden is dat ik nog een ingreep heb gedaan. Ben ondertussen 15 jaar gestopt met werken. De cursussen in de firma waar ik werkte zijn dan ook gestopt natuurlijk.
Sindsdien heeft Excel en andere programs al vele wijzigingen ondergaan. Dit maakt het allemaal niet makkelijker op.
Je spreekt van "U hebt nog 2010 en ik ben al aan 2016 toe." Dat klopt, maar voor mij is het nog altijd genoeg om te doen wat ik verlang. Hoe hoger ik ga in versie, hoe moeilijker het is om mee te blijven. Soms zitten zaken op hele andere plaatsen. Bij mijn laatste cursussen was er zelfs nog geen lint aanwezig.
Dit maar ter verduidelijking waarom ik het soms moeilijk heb om iets terug te vinden. En uiteraard, ben 70. Het blijft niet evident altijd mee te blijven in alles. Denk zelfs dat ik met veel te veel zaken bezig ben.
Dus voor mij is het ook soms hulp vragen. Waarvoor dank trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Quit
Vandaar een tutorial met pdf om te bewaren voor iedereen die er iets aan heeft.
En om een wat minder gebruikte mogelijk van Excel te laten zien dan rekenen.

heb zelf nooit Excel nodig gehad of gebruikt maar denk dat dit inderdaad handig is voor diegene die zich er mee bezig houden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan