Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

ik heb hier een afgedankt bedrijfs HP laptop in handen met een geïncripteerde harde schijf, nu zou ik deze willen formatteren vanaf USB en nieuwe windows install doen maar ik krijg deze niet opgestart via USB, in de bios heb ik de functie "legacy" uitgeschakeld en UEFI zonder CSM ingeschakeld, secureBoot staat uit.
De functie opstarten van USB staat aan.
Ik heb een USB bootable gemaakt met behulp van het progr RUFUS om zo de windows bestanden mee op de USB te plaatsen, toch vind hij geen bootable Image?? ik zie wel dat de bestanden op de USB staan en niet de Image file.

Wat doe ik hier fout, of moet ik de HDD uit de laptop halen en zo formatteren via andere pc? hieronder de BIOS instellingen

IMG_3932.jpg
 
indien het de schijf zelf is die beveiligt werd dien jij in feite over deze sleutel te beschikken om deze te ontcrypten ben je niet in het bezit dan denk ik eerder dat je de schijf zelf dient te vervangen ...
 
ok bedankt duidelijk, was ook mijn eerste idee maar dacht dat een format via omweg wel zou gelukt zijn.
ik heb geen sleutel dus ik bestel wel een nieuwe HDD.

thx
 
je kan het eens proberen op een andere pc maar ik betwijfel dit sterk .... wellicht dat de schijf helemaal niet herkend word op een andere pc aangezien deze dus afgeschermd werd tegen derden..
 
Ben niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat je daarmee nog niet klaar bent. Zulke business laptops hebben vrijwel allemaal een TPM chip aan boord. Deze helpt op hardware level met de encryptie en bewaard daar ook de encryptie sleutels ed. Afhankelijk van de gebruikte technieken (ben er even uit), ga je dit niet (of moeillijk, met hulp van HP) kunnen oplossen.
Intel heeft daarboven ook nog anti-theft methoden die daar ook gebruik van kunnen maken, of vergelijkbare situaties. Dan haalt het niets uit dat je de hard disk veranderd met een andere nieuwe.
vb. Intel Anti-Theft Technology Tutorial - YouTube

Heb al die methoden nooit toegepast, of toch niet volledig. Maar je kan daar ver in gaan. Maar dat mes snijd uiteraard aan twee kanten. Jezelf een lock-out bezorgen hoort daar dus ook bij.
Probeer het idd eens met een andere HD, kan mogelijk werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan