Windows 11 Bitdefender verwijderen

Bitdefender free gedownload om eens te testen, maar nu slaag ik er niet meer in om het terug te verwijderen.

Het verbergt zichzelf zoveel mogelijk (niet zichtbaar in Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen, standaard-Apps, Browserextensies, …), zelfs Revo Uninstaller kan het niet verwijderen.
Met de Bitdefender uninstall tool lukt het ook niet om de gratis versie te verwijderen.

In de registerlocatie HKLM Run staat de BDagent die alles aanstuurt en in de locatie Services staan BD App Service, BD Auxiliary Service, BD Protected Service, BD Redline Service en BD Safepay Service: wanneer ik die allemaal uitschakel staan ze bij een volgende opstart terug ingeschakeld.

Heeft iemand alsnog een idee hoe dit alles kan verwijderd worden?

Druk op de windows toets + R
In het uitvoerscherm typ appwiz.cpl
Zoek uw Bitdefender-beveiligingsoplossing (bijv. Bitdefender Total Security, Internet Security, Antivirus Plus of Antivirus Free) in de lijst met geïnstalleerde programma's.
Klik met de rechtermuisknop op het item Bitdefender en selecteer Verwijderen of klik op de knop Verwijderen boven aan de lijst.

De-installatie bevestigen​

• Klik op Ja om door te gaan als daarom wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.

Kies de verwijderingsoptie​

• Klik in het venster dat verschijnt op de knop Verwijderen om Bitdefender te verwijderen.
  • Geen flauw idee als dit zoden aan de dijk zet
  • eventjes een bedenking, Met de Bitdefender uninstall tool lukt het ook niet om de gratis versie te verwijderen.
  • heb je nadien je computer terug opgestart?

Laatst bewerkt:
Wss moet je een bepaalde procedure volgen om het product juist te verwijderen. Lijkt me ook heel normaal dat zulke producten (indien kwaliteit) zich niet zo eenvoudig met enkele muisklikken laten verwijderen.
Die producten dienen net voor je veiligheid. Als er een systeem gecompromiteerd wordt, is dit een buffer die stand moet houden ... in de mate van het mogelijke natuurlijk. Dat is dus de reden.

Terug
Bovenaan