Windows 10 ervaring met moederbord van hp pavilion g7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een laptop HP Pavilion G7 i7 , op operatietafel (niet van mij). Laptop startte af en toe op, tot het definitief gedaan was. Dus open gedaan.
Zie niks speciaal aan het moederbord
Dacht dat de aan/uitknop zou los zitten, doch zie nu dat dit op een printplaatje is bevestigd.
Begrijp niet goed de functie van dit printplaatje ? Iemand enig idee waarom dit afzonderlijk is van het moederbord?
Het betreft het onderdeel DAX17APB6D0 . Zou het kunnen dat printplaatje kapot is en een volledig moederbord blokkeert. (soms brand het led lampje van de stroom, na 1 dag rust)
Of is het moederbord sowieso kapot (er werkt niks)

Ik weet het dit is zeer technisch maar misschien is er toch iemand die er iets van af weet.
Een nieuw moederbord steken vind ik te duur (150 euro), en een 2 hands afgedankte laptop (scherm kapot, of scharnieren kapot) is blijkbaar nergens te vinden.
Tenzij iemand een idee heeft waar men een occasie moederbord kan vinden??

Bedankt alvast voor een reactie

Marcel
 
Dat printplaatje met de powerbutton kan inderdaad defect zijn. Al is het meestal alleen de button die defect is en bijna niet te vervangen.
Of de flat cable is defect of zit niet goed vast.
Op zich wel handig dat deze powerbutton op een extra printplaatje zit zodat deze gemakkelijk te vervangen is. Een schakelaar is een kwetsbaar dingetje.

Sluit de contacten eens kort van deze button en kijk wat er gebeurd. Start de laptop op dan weet je dat de button defect is en zou ik het gehele printplaatje vaervangen. Als het goed is kost dit iets van rond de 25 euro
 
Van die G7 zijn talloze uitvoeringen, heb je echt het exacte typenummer voor nodig en op het moederbord staat ook een nummer, die kan ook.
Euvel bij dingen is het loslaten van graka flip indien die wordt gebruikt met een nVidia of AMD GPU.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan