Excel Exel (ledenbestand) vraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden, momenteel beheer ik als vrijwilliger van een vereniging een ledenbestand in Exel. (Ongeveer 250 leden)
Al de pers gegevens van de leden staan mooi in kolommen gaande van lidnr ...voornaam..naam..adres..functie...gsm..enz (23kolommen).
Onze penningmeester kleurt de rijen lichtgroen wanneer hun lidgeld van dit jaar in orde is (en vult de gegevens bvb datum enzo aan).
Nu zou ik in een ander (nieuw) tabblad graag een tabel hebben met alleen de betaalde (dus lichtgroen gekleurde) rijen. Dus wanneer er een lichtgroene rij gekleurd wordt (door de penningmeester) deze automatisch aangevuld wordt in het andere tabblad. Nu moet ik steeds knippen en plakken en controleren bvb na een week of er nog bijgekomen zijn , dus wat tijdrovend vind ik.
Ik ken wel iets van Exel maar dit krijg ik niet voor elkaar. Interessant zou zijn dat ik alleen lidnr. voornaam, naam, adres, postnr, plaats en email op dit nieuwe tabblad krijg. (Heb ik nodig om versturen van bvb een flyer)
Wie kan me daarbij helpen. Alvast hartelijk bedankt.
 
Ik ben nieuw hier
Meen je dat nu echt, Philiep/Pagadder/Jackdotchie/Dotchiejack? Ja, als djutoch ben je hier nieuw, maar je hebt toch al een account op dit forum, met de naam Pagadder?
Het is mij een raadsel waarom jij nu doet alsof je nieuw bent op dit forum. Waarom heb jij een tweede gebruikersaccount aangemaakt? Voldeed het account Pagadder niet meer?
En waarom vul jij als geboortedatum voor djutoch een verzonnen datum in? Volgens die verzonnen datum zou je nu 26 jaar oud zijn, terwijl je in werkelijkheid eerder 62 jaar oud bent (= de leeftijd van Pagadder).
Als je niet wilt vertellen hoe oud je bent, dan kun je in je account details het vinkje weglaten voor 'Geboortedag en -maand tonen'.
=================================================================
Sorry dat het bovenstaande niet helpt bij het oplossen van de vraag van @chipie , maar het moest me even van het hart.
 
1. waarom zou je een excel bestand in een tekst bestand zetten en een Ts het moeilijker maken om de extensie te veranderen.
Omdat je geen *.xlsm bestanden kan uploaden op het forum, uit veiligheidsoverwegingen... zo eenvoudig ligt dat.

Dat de code nog optimaler kan weet ik, maar de bedoeling was om de TS héél duidelijk te laten zien HOE het werkt, ook zonder véél kennis van VBA. Dat kan je niet bereiken door meteen optimale code door te geven.

De activate werd gebruikt om te bekomen dat bij het stapgewijs weergeven van de VBA procedure in een VBA - venster naast het eigenlijke workbook je dan kan zien hoe de cursor springt ...

PS : het is niet leuk als je zo wijsneuzig andere deelnemers, of ze nu leiding, medewerker of leek-bezoeker zijn als kleine kinderen begint terecht te wijzen ... iedereen heeft het recht te leren op eigen tempo !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan