Windows 10 Extensie Browsing Protection bij F-Secure

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik gebruik momenteel een proefversie van F-Secure Safe als antivirus. Ben Er eigenlijk wel tevreden over. Alleen begrijp ik niet goed wat die extensie juist doet. Ik kon nog volgen dat het websites als je die bezoekt van een vinkje voorziet als veilig maar wat in verband met de rest (htpps protocollen enz.) Heb het aan hulpcentrum van F-Secure gevraagd maar eigenlijk begrijp ik het nog niet goed. Tja,
Protects your encrypted browsing.
Browsing Protection is an extension by F-Secure for HTTPS protocol support. Enables showing the rating icons ("bubbles") and enforces SafeSearch mode for search engines also in case HTTPS is used; also unwanted web pages can be blocked with the appropriate "block page" shown for HTTPS delivered content.
Aanvullende informatie

servlet.png
Beste Rene,

Browserbescherming door F-Secure is een browserextensie/uitbreiding die deel uitmaakt van het softwarepakket F-Secure SAFE dat u aanschaft. De extensie is momenteel beschikbaar voor Internet Explorer, Firefox, Chrome en Safari. De extensie wordt automatisch geïnstalleerd wanneer u F-Secure SAFE op uw computer installeert en in de meeste webbrowsers moet de extensie Browserbescherming nog afzonderlijk worden ingeschakeld wanneer u de door u geselecteerde browser voor het eerst opent.
Als de extensie in uw browser is ingeschakeld, zorgt Browserbescherming (ook bekend als Veilig browsen op mobiele apparaten) voor veilig browsen en veilig internetbankieren door zowel gecodeerd (HTTPS) als ongecodeerd (HTTP) verkeer te ondersteunen. Dus maakt de extensie gebruik van deze twee opties die beschikbaar bij F-Secure SAFE zijn. Zonder die extensie zouden ze gewoon niet werken.
Browserbescherming blokkeert ook schadelijke en verdachte websites om de veiligheid van uw computer en persoonlijke gegevens te waarborgen. Ongewenste webpagina's kunnen bijvoorbeeld worden geblokkeerd met een blokkeringsmelding. Ook wordt er voor elke koppeling een reputatiebeoordelingspictogram toegevoegd op uw pagina met zoekresultaten door de veilige zoekmodus op te leggen aan zoekmachines, ook als HTTPS wordt gebruikt. Hierdoor kunt u schadelijke en verdachte websites vermijden, zelfs voordat u erop klikt. Deze functie is beschikbaar voor de zoekmachines Google, Bing! en Yahoo.
Als u merkt dat het aantal bezochte websites niet overeenkomt met het daadwerkelijke aantal websites dat u hebt bezocht, komt dit doordat de websiteteller alle verbindingen telt waarmee uw browser tijdens het gebruik verbinding maakt.

Wanneer u bijvoorbeeld uw browser opent en verbinding maakt met een website, kan deze website (op de achtergrond) vragen verbinding te maken met andere HTTP's voor advertenties, scripts of iframes. Uw browser kan ook zijn eigen HTTP-verzoeken verzenden om te controleren op updates. Al deze HTTP-verbindingen worden opgemerkt door de teller, waardoor het aantal vervolgens hoger kan lijken dan het daadwerkelijke aantal websites dat u hebt bezocht.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, maar als u wat vragen hebt kunt u mij altijd bereiken.

Nog een fijn weekend!



Misbruik melden
 
Tja, kijk, op wat beoordeel ik dat ? Ik kijk naar de testresultaten via AV en onder andere Test Aankoop, consumentenbond en een aantal andere test organisaties. Voorts vind ik deze prettig in gebruik en belast mijn laptop nauwelijks. Ik besef dat er ook door een aantal mensen gezegd wordt dat het niet nodig is omdat Windows Defender zijn werk ook goed doet. Uit nogal wat testen blijkt dat Windows Defender het gemiddeld doet. Zelfs beter dan een aantal betalende. Anderzijds heb ik nog nooit Windows Defender als 'Top Product' uit een test weten komen. Nu goed, over dit onderwerp is het laatste nog niet gezegd en er zullen 'believers en non believers blijven'. Ik neem aan dat consumenten organisaties daar best een antwoord op kunnen geven. Maar euh, is eigenlijk mijn vraag daarmee beantwoord?
 
Zo bepaal ik ieder jaar mijn keuze door dit alles te vergelijken..................
 

Bijlagen

  • Screen Shot 05-26-19 at 02.00 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 02.00 PM.PNG
    92.8 KB · Weergaven: 259
  • Screen Shot 05-26-19 at 01.47 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.47 PM.PNG
    85.6 KB · Weergaven: 254
  • Screen Shot 05-26-19 at 01.46 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.46 PM.PNG
    106.3 KB · Weergaven: 248
  • Screen Shot 05-26-19 at 01.53 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.53 PM.PNG
    109.3 KB · Weergaven: 241
Beste Reli, dat is je goed recht om ieder jaar te vergelijken en zo de best scorende te nemen. Maar als gewone eindgebruiker zijn wij als een groot deel van de mederwerkers en beheerders ervan overtuigd dat Windows defender voldoende bescherming bied en raden dan naast deze ook Malwarebytes er naast bij te hebben. Beide zijn gratis, maar Malwarebytes kan je ook betalend krijgen en bied je daarvoor ook meer voordelen dan met de gratis versie.
Ik zou het dan ook waarderen dat je u keuze niet zo gaat opdringen. Daar zijn de meeste van onze leden niet bij gebaat. Het is ieders recht om te investeren in beveiliging, maar oprdringen vinden we niet erg leuk.
 
Hoi,
Het klopt zeker dat Defender meedraait met de grote jongens.
Hierbij nog een tweak om defender nog te verbeteren.
In Windows 10 Enterprise is Windows Defender uitgebreider dan in de beide Consumentenversies van Windows 10 - Home & Professional.
In Windows 10 Enterprise scant Windows Defender ook naar PUP's - dus naar Potentieel Ongewenste Programma's en naar PUA's - Potentieel Ongewenste Applicaties
Om in Windows 10 Home en Windows 10 Professional Windows Defender ook naar PUP's te laten zoeken, is er een kleine ingreep nodig in het Windows register.
Wanneer Windows Defender na de aanpassing PUP of PUP's vindt, wordt dat gemeld in de systray en bovendien kan je het nakijken in Windows Defender via de tab Geschiedenis.
In bijlage de register tweak. (zip eerst uitpakken)
Dubbelklik op WinDefPup.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.
Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, doe dan eerst het volgende:
Deactiveer
in Windows Defender de real-time beveiliging en activeer deze weer.
Update
Windows Defender.
Na deze handelingen dient de computer opnieuw opgestart te worden.
Je kan eerst een backup maken voor je een reg verandering toevoegt.
Uitleg
Na de handleiding op de juiste wijze gevolgd te hebben en daarna de computer op nieuw opgestart te hebben, is niet alleen de bescherming tegen PUP's en PUA's geactiveerd, maar tevens is in het beveiligingscentrum > Antivirus een instelling erbij gekomen: Bescherming tegen ransomware.
Klik op "Bescherming tegen Ransomware beheren" en zet het schuifje op "Aan"
Voor Browsing Protection, 2 gratis mogelijkheden:
mcAfee web advior
en
Emisoft
 

Bijlagen

  • WinDefPup.zip
    309 bytes · Weergaven: 180
  • Leuk
Waarderingen: reli
Enz.
 

Bijlagen

  • Screen Shot 05-26-19 at 01.47 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.47 PM.PNG
    85.6 KB · Weergaven: 241
  • Screen Shot 05-26-19 at 02.00 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 02.00 PM.PNG
    92.8 KB · Weergaven: 192
  • Screen Shot 05-26-19 at 01.46 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.46 PM.PNG
    106.3 KB · Weergaven: 246
  • Screen Shot 05-26-19 at 01.53 PM.PNG
    Screen Shot 05-26-19 at 01.53 PM.PNG
    109.3 KB · Weergaven: 225
ik heb echt niet de indruk dat ik hier iets aan het opdringen ben maar goed. Wel oprechte dank aan knoet om windows defender nog beter te maken. Mag ik vragen mijn account te verwijderen en in de toekomst geen berichten meer van jullie te ontvangen.
 
ik heb echt niet de indruk dat ik hier iets aan het opdringen ben maar goed. Wel oprechte dank aan knoet om windows defender nog beter te maken. Mag ik vragen mijn account te verwijderen en in de toekomst geen berichten meer van jullie te ontvangen.
Waarom zouden wij u account verwijderen? Je kan immers een meerwaarde zijn voor het forum. Ik had enkel het idee dat jij zoveel mogelijk leden wilde doen overstappen naar Fsecure. Als ik dit als medewerker al niet mag vragen op een beleefde manier vind ik dit ook wel kort door de bocht hoor. Hier mag je veel doen, ik wou niet dat door u gedreven tevredenheid over Fsecure leden onnodig kosten zouden maken terwijl de Windows Defender in Win 10 toch meer als behoorlijk goed scoort en gratis is.
 
Hierbij nog een tweak voor diegene die defender gebruiken.
Windows Defender Antivirus is de eerste antivirusoplossing die in een sandbox draait
Antivirusprogramma's kunnen door aanvallers onder ongunstige omstandigheden worden misbruikt om malware op een computer te smokkelen en zo de controle erover te krijgen. Microsoft gaat dit nu tegen en kondigt aan dat de in Windows 10 geïntegreerde Windows Defender-antivirus in de zandbak kan draaien.
En dit is een première, zoals Microsoft benadrukt, omdat geen enkele andere huidige antivirusoplossing deze optie momenteel biedt.
Bij het scannen van de Windows 10 PC, bevindt Windows Defender Antivirus zich in een veilige omgeving, die geïsoleerd is van de rest van het besturingssysteem.
Dit maakt het mogelijk om aanvallen af te weren tijdens het scannen, zoals het Windows Defender Research Team rapporteert in een blogbericht.
De introductie van Windows Defender Antivirus in een restrictieve procesuitvoeringsomgeving is gebaseerd op feedback van de beveiligingsindustrie en veiligheidsonderzoekers.
Het was een complexe onderneming", aldus de ontwikkelaars.
Vanaf het begin is Windows Defender Antivirus ontworpen en ontwikkeld om bestand te zijn tegen aanvallen. Vooral omdat het een hoofddoelwit van aanvallers is vanwege zijn functionaliteit.
Om het hele systeem te onderzoeken op schadelijke inhoud en artefacten, draait het met hoge rechten, leggen de ontwikkelaars uit.
In de zandbak is Windows Defender Antivirus nu veilig voor dergelijke aanvallen: in het geval van een aanval, kan de malware niet uit de zandbak breken en het besturingssysteem infecteren.
240331

Aanwezig in Windows 10 vanaf Windows 10 versie 1703 en kan het met de volgende commando's worden geactiveerd:
Start CMD met Aministratorrechten - (Windows toets+toets X tegelijk in drukken > kies voor Opdrachtprompt of powershell (Administrator)
Geef als opdracht (kopieer en plak) setx /M MP_FORCE_USE_SANDBOX 1
Als dat goed gegaan is, krijg je dezelfde melding als in het voorbeeld hierboven.
Belangrijk: start de computer hierna opnieuw op!

Het blijkt nu dat wanneer je bovenstaande tweak voor Windows Defender toepast en je zet vervolgens de computer gewoon uit, dan is de sandbox voor Windows Defender na opnieuw opstarten niet geactiveerd.
Dan dient de CMD-tweak herhaald te worden en de computer daarna opnieuw opstarten - dan is de tweak definitief.
In Process Explorer van Sysinternals kan je dat controleren.
Bij het hoofdproces MsMpEng.exe dient als subproces MsMpEngCP.exe te staan.
240332


Blijkbaar kan het ook in Windows 8.1.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan