Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn externe harde schijf werk zeer goed. Maar voor de tweede keer gaat een speciale map met vakantie foto´s niet open.
Er word gezegd ga naar de beveiligen. Als ik hier naar toe ga en doe wat er gevraagd word dan gaat deze map toch niet open.
Dat wil zeggen de eerste map, want in de tweede map staan de foto's.
Voor heen heeft deze map wel gewerkt maar plotseling ging hij niet meer open en dit voor de tweede keer al.
Hoe krijg ik deze map weer aan het werken.
Graag een goed antwoord hier op met de uitleg hoe ik dit moet doen voor deze map weer aan het werken te krijgen.
De harde schijf staat aan gesloten via de Usb kabel op windows 10.

Al vast bedankt.

Grt, Colmic.
 
het is me niet duidelijk welke map er bedoeld word ...
bedoel je de map "afbeeldingen" of eerder de submap die niet open gaat .. met de submap bedoel ik dus "de speciale" map met de vakantie foto's !
*waarom noem je deze "de speciale map " heb je deze beveiligt !
 
Kun je de map benaderen via DOS commando's ? Zo ja zou je kunnen proberen, ook weer via DOS commando's de gehele map naar een harddisk op de PC te kopieren.

Geef eerst via de Startknop de opdracht CMD
Dan kom je in een DOS scherm met opdrachtprompt.
Nu moet je naar de externe schijf met een opdracht. Stel dat de externe schijf, schijf F is.
Dan wordt de opdracht F:
Geef nu eens de opdracht DIR
Nu zou je alle aanwezige mappen en eventuele bestanden op de F schijf ( externe schijf ) moeten zien staan.

Nu heb jij het over een speciale map met vakantie foto´s, maar ik weet natuurlijk niet hoe deze map bij jou precies heet. Ik ga er even vanuit dat hij Vakantiefotos heet.

Ga daar dan in het Dos venster naartoe en geef de opdracht CD Vakantiefotos
Geef nu weer eens de opdracht DIR en kijk of je nu alle foto's ziet staan.
Zo ja, kun je met de opdracht copy *.* C: de volledige inhoud naar de C schijf kopieren.
 
Waarschijnlijk staat de ownership verkeert.
Open een opdracht prompt scherm met Administrator rechten (belangrijk!).
Voer dan volgende opdracht uit;

Code:
icacls "X:\Folder\*" /setowner "Administrators" /q /c /t /reset

Vervang X:\DIR\ door de gewenste schijf (X) en folder (DIR) welke je wilt aanpassen...
 
Aan Alle leden die hebben gereageerd.

Alle bedankt voor het antwoorden op mijn vraag. Nu nog even voor de alle duidelijkheid.
Op de externe schijf heb ik een map aan gemaakt en dat is dus de hoofdmap met Mijn Vakantie foto,s. In deze map staan ongeveer 30 sub mappen met de vakantie foto,s.
Als ik nu op de hoofd map klik gaat deze open, maar klik op de een of andere sub map die gaat dan open maar je ziet geen foto's. Er komt een nieuw venster met de melding ik ben niet gerechtig voor deze mappen te open.
Dit is mij nu al tweemaal op de zelfde wijze gebeurd.
Eenmaal het vorige jaar met windowns 7 naar 10 te up daten. Nu in windowns 10 gebeurd het weer.
En alle andere mappen gaan gewoon open. Ook met andere foto.s.
De vraag is nu wat is er aan de hand.
Ik ben nog niet naar het dos programma geweest. Wacht nog even of jullie een andere oplossing weten.
Nogmaals Alle bedankt.

Colmic.
 
zet die map die niet gaat eens op je bureaublad en probeert die nog eens te openen , eens zien wat dat geeft

soms als ik iets kopieer en op een harde schijf zet werkt die avi niet en kan ik die niet afspelen
maar als ik die op het bureaublad zet werkt die wel terug (raar)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan