Windows 11 Kan externe HDD niet lezen. Beschermde partitie

Hallo,

Zoals aangegeven, ik kan een externe HDD niet lezen. Beschermde partitie wordt aangegeven in schijfbeheer.
beschermde GPT Partitie.JPG

De schijf zit in een Sharkoon SATA Docking station.
Ik heb hier op de site al eens rondgeneusd. Vaak kom je dan uit op USB-problemen. Dat zal het niet zijn, want alle andere schijven in dat docking station doen het gewoon goed.
Ook heb ik de melding voorbij zien komen dat het een virtueel station zou zijn.......Waar weet ik niet meer.
Bij de eigenschappen staat dat het UPXT U3 USB-device correct werkt.
Het zou oer zonde zijn als ik niet meer aaan de gegevens kan komen.

Kan iemand helpen? Zou zeer mooi zijn.
Als er meer gegevens nodig zouden zijn, dan hoor ik dat wel en ik zal zorgen dat ze aangeleverd worden.

Mvg

Rob

Kan iemand helpen? Zou zeer mooi zijn.
Hij zit -nu- in een dockingstation. Bij Microsoft heb ik gelezen dat er dit soort problemen kunnen ontstaan bij schijven die met bepaalde dockingstations worden gebruikt.

De vraag is nu waar deze schijf eerder in gezeten heeft, in een pc of in een ander docking station?
Advies is om hem uit dat docking station te halen en gewoon in een PC aan te sluiten of (nog beter) waar hij zich voorheen bevonden heeft.
Met wat geluk kun je hem dan wel weer uitlezen

Het beste is dan om dan de inhoud te backuppen, dan de schijf daar aanbrengen waar je hem wilt gebruiken (bijv. in dat docking station) en dan daar te formatteren.
Hou er rekening mee dat dit daarna omgekeerd ook kan gebeuren.
Mocht dit lukken zet er dan wat data op, haal hem dan weer uit het docking station en kijk op de pc of hij toegankelijk blijft of dat hij dan ook weer opeens beschermd is.

Hoe dan ook is hij in beschermde modus niet bruikbaar dus ook niet leesbaar, alleen formatteerbaar maar dan ben je alles kwijt.
Vandaar eerst proberen waar hij voorheen in zat of in een PC, dat kan de redding zijn.

Terug
Bovenaan