Hardware Externe harde schijf doet het niet meer

Beste, na verhuis en een drietal weken in een doos gezeten te hebben, doet mijn harde schijf het niet meer.
Blijft pinken , pc vindt hem niet.
Hoe zou ik nog aan mijn bestanden kunnen geraken?

Alvast bedankt
Grt Danny

Het is me vrij duidelijk dat @Danny VDW niet weet dat je die SATA disk kan aansluiten met een SATA connecter rechtstreeks op het moederbord van je computer (en de voeding uiteraard). Omdat ik wederom lees dat een externe USB "lezer" aangekocht werd, wat helemaal niet nodig was om te beginnen. Net omdat de kennis er niet was hoe hij het wel moest aansluiten...

ik kan het wel een beetje begrijpen.
Als je rechtstreeks via de sata connector de schijf aansluit op je pc zijn soms bepaalde instellingen in het bios nodig om een schijf zichtbaar te maken / of te kunnen opstarten.
als je hiermee niet bekend maakt is een ''usb lezer'' een wat simpelere oplossing.

philip V lees ff #44 wat hij niet gebackupt had? (Documenten was ik vergeten te backuppen.)
Google ≠ Microsoft
Uit #44 kan ik hooguit concluderen dat zen foto's genomen met ze Android based smartphone ook nog in Google photos staan. Wat de default is. Indien er een onprem backup oplossing in voegen was geweest, waren zen 'documenten' daar hoogst waarschijnlijk ook bij.

Het is me vrij duidelijk dat @Danny VDW niet weet dat je die SATA disk kan aansluiten met een SATA connecter rechtstreeks op het moederbord van je computer (en de voeding uiteraard). Omdat ik wederom lees dat een externe USB "lezer" aangekocht werd, wat helemaal niet nodig was om te beginnen. Net omdat de kennis er niet was hoe hij het wel moest aansluiten...
nergens een vermelding gezien van de gebruikte pc ... mini pc, laptop, vaste pc ... ? giswerk dus!!!

een Sata connector rechtstreeks aansluiten op een M2. connector van een laptop/mini pc ....
wel mogelijk via een omzetter.

een USB 'lezer' is universeel met voor- en nadelen.
wat 'Net omdat de kennis er niet was hoe hij het wel moest aansluiten...' betreft: iedereen heeft een beperking in pc kennis ...

sommige personen denken dat je zomaar een 'donor pcb' kan gebruiken, helaas is dit niet correct. iedere hdd heeft zijn eigen 'decoder chip' (zo zal ik het ding maar noemen). werd al es vermeld door @Deus.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan