Mac OS Fabrieksinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik heb een zelfde vraag als een vorige vraagsteller.
Ik heb een MacBook van 2020 intel i3. Ik wil deze inruilen of laten recycleren.
Nu heb ik een stappenplan om deze verkoopsklaar te maken. Was al niet ingelogd bij iCloud, dus geen probleem hier. Gelezen bij het opstarten moet je op command en R drukken om de schijfhulpprogramma op te starten. Heb dit verschillende keren op gedrukt, maar krijg niets zichtbaar. Ondertussen is de MacBook al letterlijk een 40 min aan het proberen op te starten. De statusbalk blijft al een half uur tegen het einde staan zonder op te starten. Enig idee hoe ik op een andere manier de MacBook naar de fabrieksinstellingen krijg? Vooraleer ik de MacBook naar de fabrieksinstellingen wilde krijgen duurde het ook 15 minuten tussen het opstarten en het zien van het beginscherm en ik weet dat dit niet normaal is. Heb een MacBook van 2017 en die start op 1 minuut volledig op.
Bedankt alvast
 
Die site ben ik aan het volgen, maar dat werkt dus niet. Mijn Macos versie is Catalina. Wissen instellingen is pas vanaf Monterey En bij het proberen opstarten van de schijfhulpprogramma via command en R bij het opstarten, blijft hij hangen. Start niet meer op.
 
Zoals ik al zei volg ik dit Stappenplan

6. Wis de Mac​

  1. Schakel de Mac uit.
  2. Start op vanuit macOS-herstel en gebruik Schijfhulpprogramma om de Mac te wissen. Instructies hiervoor vind je in dit artikel: Schijfhulpprogramma gebruiken om een Intel-Mac te wissen.

Intel-processor​

macOS-herstel gebruiken op een Intel-Mac
Samenvatting: als u geen Mac met Apple silicon gebruikt, zet u de Mac aan, waarbij u Command (⌘)-R ingedrukt houdt totdat u een Apple logo of een andere afbeelding ziet.

Bij deze stap loopt het mis. Hij reageert niet op command en R. En blijft hij hangen bij het opstarten ondanks mijn poging om 10 min op beide toetsen te klikken
 
Ok, kleine update.Terug herstart, gelukt. Al moet ik wel telkens 5 minuten wachten vooraleer die op het beginscherm komt. In systeem voorkeur of deze mac geen optie om gegevens te wissen.
Daarna 5x eerst op opstart knop te drukken en dan command + r start gewoon op na 5 minuten wachten zonder in het schijfhulpprogramma te komen. Na 2 minuten beide toetsen ingedrukt te houden, hoor ik wel een toon in de stijl van error. Dus 5x herstart met dit resultaat.
6de en 7de keer geprobeerd met een hand op de herstart knop en andere hand op beide knoppen command en R (dus tegelijkertijd opstarten en op die knoppen drukken) voor 3 volledige en lange minuten en dan blijft de MacBook hangen in de opstartfase. Dus de toetsen gebruiken geeft compleet geen resultaat.
 
Let op! Tijdens dit proces zijn er een aantal details waar je op moet letten. Zo is het belangrijk om meteen tijdens het herstarten ‘Command + R’ ingedrukt te houden, anders start je Mac niet op in de zogeheten macOS Recovery-modus waarin het venster verschijnt

Het is dit dat niet werkt. Ik druk een volledige vijf minuten op beide toetsen. Ofwel start die verder op en krijg ik een toon te horen van error, ofwel blijft hij hangen in opstartfase en moet ik hem terug uitzetten. Dus die toetscombinatie werkt compleet niet bij het opstarten. Dat probeer ik al heel de tijd uit te leggen.
Als ik opgestart ben, werkt het toetsenbord wel. Maar heel het systeem is tergend traag.
 
je leest ook niet verder blijkbaar .....

  1. Launch System Preferences.
  2. Click System Preferences in the menu bar and select Erase All Content and Settings.
  3. Enter your admin password when prompted.
  4. Click Continue to confirm that all items will be erased.
  5. Enter your Apple ID and password if prompted to sign out.
  6. Click Erase All Content & Settings to begin the process.

en via finder kan je toch in disktools terecht komen ....

dit is mijn laatste bijdrage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan