Social Media Facebook ergernis

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Om een beperkt aantal redenen kan ik FB niet volledig overboord gooien... de laatste tijd wou ik echter dat ik het kon.
Mijn tijdslijn wordt immers méér en méér overspoeld door onzinnige, repetitieve posts vanuit allerlei hoeken. Een groot deel daarvan zijn pogingen tot oplichting, ongewenste reclame, onzinnige TikTok-achtige toestanden, reeksen van foto's van onvoorstelbaar domme onderwerpen, etc... etc...

Ik wou dat ik FB kon beperken tot berichten en posts van mijn vriendenlijst, mijn gevolgde pagina's en al de rest achterwege kon blijven.
Het verwijderen van ergerlijke posts met het kruisje, één voor één, brengt in mijn ogen weinig of geen verandering. Al klik ik nog dagen na elkaar alles weg wat ik niet zinvol vind, de stroom neemt niet af.

Iemand die weet hoe je wat ik wil min of meer voor mekaar kan krijgen?
 
Neen makker, ik heb eentje die ik heb aangemaakt nadat mijn oude FB was gehackt, Die oude heb ik gelukkig nog kunnen verwijderen. Die nieuwe heb ik zo gesloten dat ik er eigenlijk niets meer mee kan. Ik vind het prima zo, ik krijg nooit meer de vraag, waarom heb je je FB weg gedaan, maar der komt eigenlijk niets op.
 
Ik maak wel het onderscheid hoor tussen betaalde reclame-items, die kan ik idd. maar best accepteren of negeren.
Maar de jongste tijd krijg ik heel wat berichten 'voorgesteld voor jou', die kant nog wal raken met mijn interesses of de pagina's en personen die ik volg. Het zijn vooral die welke zouden moeten beheersbaar worden.
 
Beste Philip, dat was al meer als een jaar geleden dat ik dit gedaan heb hoor, maar hoe ik deze heb toe gemetseld weet ik niet meer precies, maar volledig werkbaar is deze daardoor wel niet. Mijn vrouw kan meer met die van haar gedaan krijgen als ik met deze van mij. Dus dicht zetten is in beide richtingen en niet in 1 richting mogelijk denk ik.
 
Ik heb altijd zonder FB kunnen leven en heb het daarom nooit gemist.
Wat je wel zou kunnen doen is een geloten groep maken en FB voor niets anders te gebruiken.
Al die toestanden met Facebook zijn ook aan mij niet besteed. Wat anderen zeggen of hun mening geven over allerlei onzinnige zaken zegt me niets. Leef hierdoor zonder problemen mee te hebben. Ik heb ook indertijd niet meegedaan aan die CB toestanden.
Als ik wil communiceren via de computer dan doe ik dat via gewone mail. Trouwens al sinds vele jaren bestaat de gewone mail. Waarom dan al die andere programs installeren die plaats nemen en hetzelfde doen? Ik ken er die meerdere mailprograms hebben om met iedereen te kunnen schrijven.

Wil ik in een besloten groep gaan, dan kan ik mails sturen naar bepaalde groepen. Maar op vandaag werkt nog het beste en vlugst, de telefoon. Ken je die nog?
Direct reactie heen en terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan