Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ongeveer 2 weken al is het voor mij en wie weet hoeveel mensen nog onmogelijk om op de sites van gva.be,het nieuwsblad.be filmpjes te bekijken die bij nieuwsfeiten staan of een video van de dag enz.
Dit met geen enkele browser en meestal met Windows 10 maar evengoed met Windows 7.
Met iemand van mediahuis heb ik al een hele mailgeschiedenis hierover maar daar blijven ze volhouden dat er eigenlijk niets aan de hand is.
Tot eergisteren,toen kwam die man van mediahuis na een zoveelste test die hij met toestuurde af met de uitleg dat er in hun videodienst Kaltura wel degelijk een fout zat maar dan enkel met de edge browser.
Graag had ik reacties van mensen die met het zelfde probleem zitten,om er dan hopelijk eens definitief iets aan te laten verhelpen, want om de paar weken gebeurt het terug.
 
je bedoeld met gva.be dus de gazet van antwerpen ... wel indien zo is het hier géén enkel probleem om bijv dit filmpje te bekijken via de edge.. ook via de Firefox en chrome kan ik deze hier bekijken ... reset de browsers eens .
 
U kan niet geloven wat ik al allemaal geprobeerd heb met de gedachte dat er bij mij iets scheelt.
Het is juist zo moeilijk om een oplossing te vinden omdat niet iedereen het probleem heeft.Bij mij lukt het niet op geen enkele pc of laptop.Op het werk is er één iemand die geen probleem heeft,alle anderen wel en we delen allemaal dezelfde internetverbinding via dezelfde router..
De IT verantwoordelijke op het werk begrijpt het ook niet.
Mobiel zou er absoluut geen probleem zijn,maar dat gebruik ik niet.
Ik hoop dus op reacties van zij die wél problemen ondervinden.
 
maak eens het cachegeheugen leeg van 1 der door u gebruikte browser ....
*als jij zegt "u kan niet geloven wat ik allemaal al geprobeerd heb " dan houd het hier eerlijk gezegd ook op want hoe weet ik wat er al geprobeerd werd ... ik heb géén glazen bol om te zien wat er al gedaan werd !
 
Zoals gevraagd de cache van firefox leeggemaakt in firefox zelf,normaal doe ik dat met Ccleaner.Geen resultaat.
Wat ik ook nog allemaal heb geprobeerd,alle beveiliging uitzetten,ad blocker uitzetten,controle op missende of corrupte codecs.
Zelfs op een nieuwe Windows 10 installatie lukt het niet!
Bijna niet te geloven dat van de 100 vieuws er niet één is die hetzelfde probleem heeft?!
 
ja ik begrijp het ook niet dat er geen reacties komen van anderen .... komt er zelfs geen foutmelding te voorschijn bij u !
doe de controle eens in de IE11 bij internet opties >programma's >invoegtoepassingen beheren of de schockwave flash object is ingeschakeld ...
voor de edge is standaard de flash player aanwezig deze vind je in het (oude) configuratiescherm ...kijk eens bij "afspelen " of daar dan toevallig "alle sites blokkeren "aangevinkt is .. en anders dan denk ik dat het eerder met het bufferen te maken heeft ....

*daarjuist toen ik Firefox gebruikte via een virtuele Windows 7 bleef gedurende 5 minuten een draaiende cirkel ronddraaien tot deze gebuffert was ...daarna pas speelde het filmpje af .
 
*daarjuist toen ik Firefox gebruikte via een virtuele Windows 7 bleef gedurende 5 minuten een draaiende cirkel ronddraaien tot deze gebuffert was ...daarna pas speelde het filmpje af .

Dus toch...
Bij mij blijft dat rondje draaien,of het nu 5 min is of een uur (echt allemaal getest)
IE is hier al lang gebannen,Ik gebruik nu slimjet,veel sneller dan Firefox en zonder de negatieve eigenschappen van Chrome,maar wel de snelheid.
In slimjet word de cache automatisch geleegd telkens als de browser afgesloten word.
Ben n u de site van Kaltura aan het uitspitten maar word daar vooralsnog niet wijzer van,en via Google ook al niet.
 
dit was op een nieuwe virtuele Windows 7 eerder was dat op de virtuele Windows 10 en daar ging het probleemloos ..
is Silverlight aanwezig bij u ...
in Firefox rechtsklik op het filmpje en kies 'dit deelvenster" deelvenster info bekijken ... vervolgens krijg je de volgende afbeelding te zien ...
Ashampoo_Snap_2017.02.12_13h24m23s_006_.jpg
 
Ik heb bericht gekregen van mijn contact bij mediahuis en ze hebben hun Kaltura (nog maar eens)ge upgrade en plots werkt alles weer zoals het hoort.
Het moge duidelijk zijn net zoals de vorige keren dat het niets te maken heeft met wie zijn pc of laptop ook maar dat het wel degelijk de makers van Kaltura zijn die hun werk slecht deden.
Hopelijk hebben ze nu begrepen waar ze moeten op letten als ze nog eens een upgrade uitvoeren.
Hier mag een slotje op.
 
mooi dat het verholpen is ...
zoals je vraagt zetten we er hier een slotje op ... in elk geval bedankt voor het mee te delen ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan