Windows 10 fire wall

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een vraag, ik heb op mijn pc corel psp 2019 (legaal) staan maar ik word steeds met reclame berichten van corel overladen als ik het programma open of afsluit hoe kan ik corel stoppen in de fire wall?
 
Ik zou het eerst zo proberen.
Ga bovenin bij de tabbladen naar Help en dan berichtenvoorkeuren.
Vink daar uit dat je op de hoogte gehouden wilt worden met nieuwe producten.
Kijk of dit geholpen heeft.

Je kunt daar ook uit vinken of je op de hoogte gehouden wilt worden van updates. Dit lijkt mij niet verstandig om dit uit te zetten.
 
Strange, hier met versie 2018 dat ik incidenteel wel eens gebruik heeft dit wel geholpen.

Als je Defender gebruikt, geef deze opdracht eens via Start / Uitvoeren: firewall.cpl
Dan staat daar linksboven: Een app of onderdeel toegang geven via Windows Defender Firewall.
Je krijgt nu een lijst van alle programma's te zien waar je vinkjes kunt plaatsen of uitvinken. Als het goed is staat PaintShop Pro daar ook bij. Vinkje uit is programma blokkeren.

Gebruik je een andere softwarematige firewall zal je PSP daarin moeten blokkeren, maar zoiets is voor elk programma weer anders.
 
OK, maar realiseer je nu wel dat paintshop pro nu ook niet meer kan checken op updates, omdat het contact met Corel in de firewall is geblokkeerd.
Op zich niet erg als alles goed werkt, maar soms kan een update nieuwe functies aan boord hebben die je dan nu niet binnen krijgt.

Je weet nu hoe je de blokkade weer op kunt heffen en psp hierdoor tijdelijk naar updates kunt laten zoeken. Daarna de blokkade er weer op en foila.
 
Oops, dat is lang geleden. Ja daar ben ik ooit wel eens kort actief geweest maar dat was niet onder de nick Skippy.
Ik moet even graven, dat moet rond 15 jaar of meer geleden geweest zijn. Ik hou dit soort datums eigenlijk nooit bij.
Na Clubs.nl ben ik naar Helpmij.nl verhuist en daarna naar Pctuts en ben hier al weer ruim 10 jaar actief.
 
Aha, bestaat het dan nog, dat verbaast me ? Wie gaat er nou geld uitgeven terwijl nagenoeg alles gratis te vinden is op internet.
Dit was een gegeven waar ik zo rond 15 jaar geleden al tegenaan liep en met Rien Honnef deze dialoog aanging op zijn hoofd club of zoiets.
Antivirusclub ken ik nog wel met De Borg geloof ik, die daar zwaar gesponsord door clubs.nl als een soort van supergodheid aanwezig was.
Een oneerlijke strijd voor alle andere clubjes die zich het hoofd boven water moesten proberen te houden en aan leden zien te komen.
Een oneerlijke strijd.

Daar kon ik dan discussies over losmaken met de leiding wat me uiteindelijk duur is komen te staan.
 
clubs is bijna "dood" naar mijn mening, de software clubs met duizenden leden bestaan niet meer, er zijn alleen veel freubel dames clubje over, borg is nog wel van de antivirus club maar daar is het ook heel stil, rien is een paar jaar geleden overleden en ik denk niet dat de huidige eigenaar van clubs het nog jaren lang gaat volhouden voordat de stekker er uit gaat.
 
We zijn even ongelofelijk Off-Topic, maar dit topic is toch al opgelost daarom heb ik daar nu geen problemen mee.

OK, dat wist ik niet van Rien. Die man is dan veel te jong heen gegaan.
Rien was een hele aardige vent uit het hoge noorden. Maar hij had zo z'n zienswijze en dat respecteerde ik op zich wel, maar ik zag bepaalde dingen totaal anders en dat kan tot interessante discussies leiden.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt of jij ook een eigen clubje had en of dat dan 15 jaar geleden ook zo was. Misschien zijn we elkaar onder andere nick's daar wel eens tegen gekomen.
Maar in die tijd waren er vele duizenden leden dus is die kans nihil.

Ik wil het wel verklappen mijn Nick was daar toen SK!P. Ik herinner me nog Marenda en de Belg Djacar, maar daar blijft het verder bij.
Marenda deed toen ook veel volgens mij met PaintShop Pro. We zaten toen zo ergens op versie 7 of 8 en toen was het nog niet van Corel maar van Jasc.
Ik had toen de club Crack's en Serial's van iemand overgenomen en plaatste daar van alles om programma's op illegale wijze werkend te maken. Logisch dat mijn club maar bleef groeien en groeien. Iedereen wilde wel graag gratis goede software.
En ik deed dat zonder de sponsoring van Clubs.nl.
Achter de schermen van Clubs had ik wereldwijd contact met krakers van software en soms lukte het mijzelf ook om iets te vinden om software illegaal werkend te krijgen.

De tegenwerking die ik kreeg benauwde mij zo erg en er kwamen belangrijke wijzigingen in mijn werk en privésfeer dat ik daarmee toen gestopt ben.
 
ik ben jarenlang beheerster geweest als taxivrouw en later onder mijn eigen naam erica, bij de software clubs van de-rene, ook renela was beheerder, tools en software en free tools en software, djacar was ook lid maar om de een of andere reden was hij ineens van clubs verdwenen en had ik geen contact meer met hem. cracks bestaat nog wel was ook van de-rene en heeft die overgedaan aan scorpion queen (was daar beheerster van). we hebben de stekker uit de clubjes getrokken omdat we ook steeds gezeur kregen terwijl wij een paar duizend leden hadden bij mekaar. clubs bestaat nu uit veelal kaarten en psp clubjes, niet mijn ding, software was veel leuker. oja, er was ook nog crazy-dave, trok ook de stekker uit zijn grote software club. de nieuwe eigenaar van clubs, paul was er niet blij mee maar als hij en zijn vriendjes ons anders had behandeld had hem dat niet deze grote clubs gekost.
 
Er gaat hier nog geen lichtje branden na al die jaren alhoewel ik crazy dave volgens mij nog wel herinner.
taxivrouw of erica zegt me niets meer. Er was wel iets van kattenvrouwtje lid bij mij.
Crack's en Serial's heb ik hoogstpersoonlijk zelf opgeheven toen ik er mee stopte. De Cracks Club van de-rene zal een andere club geweest zijn.
Ik ben helemaal vergeten hoe het daar allemaal werkte, maar Crack's en Serial's was een bijzondere club, vanuit het begin en daardoor was er iets speciaals mee. Ik heb alleen geen idee meer wat. Volgens mij had het iets met punten of zo te maken.
Wat ik toen wel erg vreemd vond is dat nadat ik de melding gedaan had naar de leden dat de club opgeheven ging worden de oude beheerder ineens contact met mij zocht om dat niet te doen en hij de club weer wilde overnemen terwijl hij niet eens meer tot het ledenbestand behoorde.
Hier klopte toen iets niet in mijn beleving en bevestigde mijn vermoeden dat er achter de schermen is vreemds aan de hand was. Ik was ook al tegen andere dingen aangelopen.
Kan me ook nog herinneren dat ik het steeds aan de stok had op de hoofdclub o.i.d. met een soort van travestiet ( tenminste zo zag de avatar er uit, volgens mij een man in minirok o.i.d. ) waarvan ik zijn of haar naam ook kwijt ben. We lagen elkaar gewoon niet. Maar zoiets kan natuurlijk wel eens gebeuren en maak ik daar dan weer geen punt van.

djacar / Werner was een medewerker van mij bij Crack's en Serial's en is hier op Pctuts ook lid geweest kwam ik jaren later achter maar ook hier zie ik hem nooit meer. Ik had hem eens een p.b. gestuurd en tot mij verbazing was hij het. Daarna een leuk kort contact en dat was het.

Grappig deze vervlogen jaren.
 
en kan dit helpen
PaintShop Pro 2018: Advertenties / Pop-Ups Uitschakelen
Om de advertenties die afkomstig zijn van PaintShop Pro 2018 uit te schakelen, wordt aanbevolen om de frequentie van de berichten te wijzigen in "Laat het bericht in het systeemvak niet zien voor deze toepassing. Hier volgen de stappen die u moet volgen:
1. Start PaintShop Pro 2018
2. Klik op Help
3. Selecteer Berichtvoorkeuren
Het ziet er ongeveer zo uit:
PSP_1Capture.png


4. Druk op de pijl-omlaag en selecteer "Laat het bericht in de lade van deze toepassing niet zien" en klik op OK.
PSP_2_Capture.png


Met deze optie wordt voorkomen dat advertenties worden weergegeven in PaintShop Pro 2018

Als de aanbevolen oplossing niet voor u werkt, raad ik aan om CorelUpdateHelper uit te schakelen of te verwijderen

1. Gebruik het zoekvak, rechts van het START-pictogram van Windows, typ: Taakplanner en druk op Enter
2. Klik op Taakplannerbibliotheek
3. Zoek CorelUpdateHelperTask, klik met de rechtermuisknop en selecteer Uitschakelen of Verwijderen
4. Zoek CorelUpdateHelper TaskCore, klik met de rechtermuisknop en selecteer Uitschakelen of Verwijderen.
5. Klik op de X rechtsboven om het dialoogvenster te sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan