Status
Niet open voor verdere reacties.
zit met een probleempje ik had graag een foto laten maken van een .jpg bestandje maar fotograaf wist te vertellen dat dit bestandje te klein was (22,58x16,93) om een foto te maken van 40 x 30 zonder dat deze foto vol met van deze vierkantjes zou komen te staan (pixels), nu is mijn vraag kan ik dit bestandje vergroten of bewerken met eventueel Photoshop CS3 of Paint Shop X zodat het wel mogelijk is :vraagteken:
 
Je hoeft het niet zo te laten. Inderdaad is het zo dat je een behoorlijke reflexcamara met een goede lens nodig hebt maar dat heeft je fotograaf wel hoor.
Wat kan jij doen (als de foto het waard is hé).
De foto laten af drukken en dan aan je fotograaf vragen dat die de foto in een hogere resolutie fotografeert en vervolgens de getrokken foto eventueel een tikje bijwerken en die dan laten afdrukken op je gewenst formaat.

Kostprijs : 2 x afdrukkosten en ben je bij de fotohandelaar een goede klant waarschijnlijk een kleinigheid voor het fotowerk.
 
Je hoeft het niet zo te laten. Inderdaad is het zo dat je een behoorlijke reflexcamara met een goede lens nodig hebt maar dat heeft je fotograaf wel hoor.
Wat kan jij doen (als de foto het waard is hé).
De foto laten af drukken en dan aan je fotograaf vragen dat die de foto in een hogere resolutie fotografeert en vervolgens de getrokken foto eventueel een tikje bijwerken en die dan laten afdrukken op je gewenst formaat.

Kostprijs : 2 x afdrukkosten en ben je bij de fotohandelaar een goede klant waarschijnlijk een kleinigheid voor het fotowerk.

bedankt monne voor deze tip zo ga ik het eens proberen lijkt me in ieder geval goedkoper dan zulks een camera aan te schaffen.
 
Hallo

Zo is het,

proficiat dat het u al den eerste keer gelukt is.

de pixels of punten wat je ziet kun je nog eens bijwerken met een potlood en daarna met een doekje zacht over vrijven.

jullie zien men is nooit te oud voor te leren.

groetjes aan allen



ik heb de foto van monne gebruikt en de puntjes weggewerkt...
 

Bijlagen

  • reddevel.jpg
    reddevel.jpg
    39.3 KB · Weergaven: 67
ik heb enkel de puntjes bijgewerkt... met 2 verschillende tools...
ik ben met scrapbooking bezig (niet digitaal) en ik kan je foto als idee gebruiken...thx
 
Ja en nu, wat is scrapbooking ?
Als ik het goed heb een fotoboek met wat tekstjes die je met de hand maakt ?
Als het dat is .... maak je wel iets persoonlijks maar in een digitaal tijdperk ?
 
Ja en nu, wat is scrapbooking ?
Als ik het goed heb een fotoboek met wat tekstjes die je met de hand maakt ?
Als het dat is .... maak je wel iets persoonlijks maar in een digitaal tijdperk ?

het bestaat ook digitaal...maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi (is wel goedkoper)...
en het zijn niet alleen teksjes...maar versieringen met knopen, bloemen, lint...enz...
deze was mijn eerste blad... en nu ben ik al aan mijn 116de...ben in maart 2008 begonnen...
 

Bijlagen

  • scrap 1.jpg
    scrap 1.jpg
    83.6 KB · Weergaven: 82
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan