Windows 10 Fout update win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred1946

Steunend lid
Vip Lid
Als ik deze update wil installeren Cumulatieve update voor Windows10 Version 1903 for x64 gebaseerde systemen (KB4505903)
Krijg deze melding:Er zijn problemen opgetreden bij het installeren van updates.We proberen het later opnieuw.fout 0x800f081f
Ben al een paar dagen wezen zoeken op internet voor een oplossing maar niets gevonden.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
Alvast vriendelijk bedankt.
MVG Fred
 
Jammer krijg dat te zien na het geprobeerd te hebben:Het probleem kan niet met probleemoplossing worden vast gesteld.
miss een andere oplossing of gewoon zo laten dat Windows zelf met een oplossing komt.
 
KB4505903 is een tussentijdse en daarom optionele update. Je hoeft hem niet te installeren. Als je risico's wilt vermijden is het zelfs beter om die tussentijdse updates niet te installeren.
Eén keer per maand (op Patch Tuesday; dat is de tweede dinsdag van de maand) komt er een cumulatieve update voor Windows 10 beschikbaar. In Nederland en België komt die update beschikbaar vanaf 19:00 uur op die dag.
Soms komt er ook tussendoor een cumulatieve update. Zo'n tussendoor-update is KB4505903.
Die tussentijdse updates hoef je niet te installeren. Je moet die beschouwen als testversies:
Deze tussentijdse, optionele updates worden door Microsoft beschouwd als een soort testversies voor de reguliere maandelijkse updates en er kunnen zich daardoor nog wel eens onvoorziene problemen voordoen. Voor eigen risico dus.
Bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/n...5903-voor-windows-10-1903-fixt-veel-problemen

Mijn advies is dan ook: Helemaal niets doen, maar wachten tot woensdag 14 augustus. Dan is de reguliere maandelijkse cumulatieve update voor Windows 10 beschikbaar. En in die update zitten dezelfde verbeteringen als in KB4505903.

Ter informatie nog dit (Engelstalige) artikel over die optionele tussentijdse updates: https://www.ghacks.net/2018/12/14/here-is-another-reason-to-avoid-check-for-updates-in-windows-10/

En hier in het Nederlands informatie over die tussentijdse updates: https://www.gratissoftwaresite.nl/zoeken-naar-windows-updates-tester-van-proefversies
 
Heren vriendelijk bedankt voor jullie respons.
lange pier ik heb al diverse oplossingen geprobeerd zonder resultaat.
porrelaar ga het rustig afwachten,nu weet ik de inhoud van deze update erg duidelijk.
Kan het kwaad dat ik al de update gedaan heb.
 
Er is geen enkele reden om die update nu handmatig te gaan installeren. Sterker nog, er is geen enkele reden om te klikken op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update.
Windows 10 regelt dat allemaal zelf op de achtergrond.
Als je nu klikt op Start > Aan/uit, dan zie je waarschijnlijk het onderstaande:

5d49878f98922-Start_Afsluiten.png


Als er updates zijn die je moet installeren, dan zie je wat anders, namelijk het onderstaande:

5d4987cfabd1c-Bijwerken_en_opnieuw_opstarten.png


Je klikt dan op 'Bijwerken en afsluiten'. Dan worden de updates geïnstalleerd.
 
Natuurlijk maakt fred1946 zelf uit wat hij doet en hoe hij het doet, maar ik denk dat een waarschuwing voor die update terecht is: het is een testversie! Waarom zou je proefkonijn willen zijn en alvast die testversie installeren? Waarom niet ruim een week wachten totdat de definitieve cumulatieve update wordt aangeboden? Eerder installeren moet je alleen doen wanneer je last hebt van een probleem dat door KB4505903 wordt verholpen. Ervaar je geen problemen, dan kun je gewoon wachten op de maandelijkse cumulatieve update van Patch Tuesday.
Jij, lange pier, bent een expert op het gebied van Windows. Als er wat fout gaat tijdens of na het installeren van zo'n testupdate, dan kun jij dat makkelijk repareren. Daar draai jij je hand niet voor om. Je mag echter niet veronderstellen dat fred1946 net zo'n expert is als jij.
 
Heren ik ben jullie beiden zeer erkentelijk voor jullie hulp.
En inderdaad weet wel wat van Windows maar geen expert ,daarom ben ik zeer blij met pctuts.
Ga even diep na denken wat ik ga doen.
lange pier dat had ik al gedaan mislukt.
 
zoals Porrelaar al vermelde is deze update op vrijwillige basis te installeren en zeker géén vereiste..
*hier verliep deze op al de systemen probleemloos doch indien er nu 1systeem er problemen mee had dan liet ik deze gewoon voorbij gaan !
 
Ok Qtex tja was even moeilijk een keus maken wat is wijsheid.
Had al diverse dingen geprobeerd zonder resultaat,en het is geen noodzaak dus doe er niks mee.
Ook jij bedankt voor je bijdragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan