Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een oude scanner, een hp scanjet 5400. die hing aan mijn nog oudere computer, maar die is gecrasht. nu wil ik die scanner installeren op mijn laptop, tamelijk nieuw en systeem vista (zeg ik dat allemaal juist). na installatie krijg ik de melding dat alles goed verlopen is, maar als ik wil scannen krijg ik volgende foutmeldingen: "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 17, teken 1, fout: activeX-onderdeel kan geen object maken" en "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 371, teken 3, fout: object vereist: 'obj', code 0" enz.
hoe moet het nu verder?
 
Het probleem is dat de laatste driver voor die scanner voor Windows XP is. Maw er is geen ondersteuning voor Microsoft Vista. Indien je een 32bit Vista gebruikt is er misschien nog hoop om die scanner leven in te blazen.

Een andere optie is om die scanner te installeren via virtual machine als je hem kan connecteren via USB. Virtualbox ondersteund USB in het guest OS dacht ik. Maar dit is wel geen out of the box oplossing daar je over een Windows XP moet beschikken (met licensie). In Windows 7 kan je de "XP Mode" hiervoor gebruiken. Vista heeft dit helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de laatste driver voor die scanner voor Windows XP is. Maw er is geen ondersteuning voor Microsoft Vista. Indien je een 32bit Vista gebruikt is er misschien nog hoop om die scanner leven in te blazen.

Een andere optie is om die scanner te installeren via virtual machine als je hem kan connecteren via USB. Virtualbox ondersteund USB in het guest OS dacht ik. Maar dit is wel geen out of the box oplossing daar je over een Windows XP moet beschikken (met licensie). In Windows 7 kan je de "XP Mode" hiervoor gebruiken. Vista heeft dit helaas niet.

beste QUOTE,
de scanner komt nu binnen via een usb-poort: daarom die foutmelding?
 
beste QUOTE,
de scanner komt nu binnen via een usb-poort: daarom die foutmelding?

Er is niets mis met een USB connectie. Zoals ik reeds vermelde, er is geen ondersteuning voor je product met Windows Vista. Maw, je scanner heeft geen werkende software van de fabrikant voor je besturingssysteem (Vista).

Er gaat hiervoor een andere oplossing moeten gezocht worden.
 
Probeer de drivers eens te installeren in de compatibiliteitsmodus.

Verwijder dan wel eerst de oude drivers.
Rechtermuisklik op het exe bestand van de drivers en kies dan eigenschappen, hier zie je compabiliteit staan. Kies hier voor Windows XP met SP2
 
Dit is niet zo moeilijk hoor.

Je hebt als het goed is een installiebestand voor de scanner om de drivers te installeren.
Ga hier op staan met de muiscursor en druk de rechtmuistoets in.
Onderaan zie je dan eigenschappen staan. Klik hier op.
Er opend een scermpje en bovenaan zie je compabiliteit staan. Selcteer deze en je krijgt een keuze, waaronder Windows XP
 
Dit is niet zo moeilijk hoor.

Je hebt als het goed is een installiebestand voor de scanner om de drivers te installeren.
Ga hier op staan met de muiscursor en druk de rechtmuistoets in.
Onderaan zie je dan eigenschappen staan. Klik hier op.
Er opend een scermpje en bovenaan zie je compabiliteit staan. Selcteer deze en je krijgt een keuze, waaronder Windows XP

beste
heb ik gedaan, maar windows vista staat daar niet bij en daar draait deze computer op
groeten en bedankt
jv
 
de moed opgegeven

de moed opgegeven

beste mensen
ik heb "alles" geprobeerd om mijn oude hp-scanner te laten draaien op windows7 maar ik heb de moed opgegeven. hp heeft zgn wel drivers voor windows7, maar toch krijg ik mijn scanner niet aan de praat. toppunt is dat op de helpdesk van hp een niet-bestaand telefoonnummer wordt gegeven. ik ga deze week een okkasie-laptop kopen met windows xp. die laptop zal niet van het mark 'hp' zijn, net zomin als om het even welk apparaat dat hier nog in huis komt. en ik hoop van jullie hetzelfde. en ik moet jullie ook allemaal nog bedanken voor de hulp.
groeten
jeff vaneerdewegh
antwerpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan