Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een oude scanner, een hp scanjet 5400. die hing aan mijn nog oudere computer, maar die is gecrasht. nu wil ik die scanner installeren op mijn laptop, tamelijk nieuw en systeem vista (zeg ik dat allemaal juist). na installatie krijg ik de melding dat alles goed verlopen is, maar als ik wil scannen krijg ik volgende foutmeldingen: "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 17, teken 1, fout: activeX-onderdeel kan geen object maken" en "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 371, teken 3, fout: object vereist: 'obj', code 0" enz.
hoe moet het nu verder?
 
voor jouw scanner heeft hp géén driver meer uitgebracht sinds dat vista uitgekomen is ...
dus de xp driver dien je te installeren ...lees hier de oplossing die aangebracht werd in een andere forum met hetzelfde probleem ...

Since HP wont make a VISTA/WIN7 driver's for the 5400c try this (i read it on the net and it worked for me):
1. Install XP driver (from CD / HP site (on VISTA /WIN7 PC)
2. Download a generic scanner program called Vuescan (trial version for free) from VueScan 9 Scanning Software for Windows 7, Mac OS X (Snow Leopard) and Linux install it !( BUT !!you wont want to use this because it puts "$ $ $" all over the scanned image)
3. Use the "HP PrecisionScan Pro" shortcut / icon (from the XP driver installation) as the scanner buttons wont respond anymore (but who cares, the scanner now works and it did not cost me a cent)
4.afther a restart you remove this trial version again and you see that your scanner is stil working fine ... i say , it'stil working fine by me .
so give it a try ...Happy scanning.
vertaling ..
Aangezien HP géén Vista/win7 driver's voor de 5400C uitgebracht heeft ,heb ik het anders geprobeerd en het werkte voor mij..
1. Installeer de XP driver (vanaf CD / HP site (op je Vista / WIN7 PC)
2. Download een generieke scanner programma genaamd VueScan vanaf de volgende site (proefversie is gratis te gebruiken) VueScan 9 Scanning Software for Windows 7, Mac OS X (Snow Leopard) and Linux
installeer deze dan ( let op nu :je ga deze niet gebruiken, omdat het de volgende tekens zal plaatsen op de gescande afbeeldingen "$ $ $" )
3. Gebruik vanaf nu de "HP PrecisionScan Pro" snelkoppeling / pictogram (van de XP-installatie van de driver)om de scanner te starten .. het kan zijn dat de scanner toetsen niet werken nu
4.verwijder de proef versie van VeuScan na een herstart en je merk dat je hp scanner werkt , althans bij mij werkt deze nog altijd prima ...
probeer het gewoon ..veel plezier met het scannen
 
Laatst bewerkt:
Misschien een overbodige vraag, maar ik zie het nog nergens in dit topic staan.

Je hebt het setup programma van de scanner toch wel als administrator uitgevoerd.
Dus: Rechtermuisklik op het installatie of setup bestand en dan zie je als het goed is staan: Uitvoeren als administrator.
 
hoe kom je erbij om te zeggen dat hp zgn win7 drivers heeft voor de door jouw gebruikte scanner ....hp heeft win7 drivers uitgebracht maar niet voor de uwe !!!

de optie die pluis hier aanhaald om de setup (van de XPdriver ) uit te voeren met administrator rechten .... zou kunnen werken maar dan alleen in de x32 bit versie
 
Laatst bewerkt:
beste mensen, ik heb dat allemaal uitgeprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat. ik ben een jonge oudere die toch al een paar jaar op de pc bezig is. ik vind het dan ook niet raar dat veel mensen van mijn leeftijd er niet aan beginnen als ze deze verhalen horen. ook al omdat wij niet zijn grootgebracht met het idee dat een perfect functionerende scanner eigenlijk rijp is voor het stort omdat de fabricant geen onderdelen levert. want daar komt het eigenlijk op aan. evenmin willen wij hogere studies doen om met een pc te kunnen werken. wij zijn nl opgegroeid met kettingen en tandwielen.
toch allemaal bedankt voor de steun.
 
ook hier liggen er een paar scanners aan de kant , waarvoor er geen drivers meer te krijgen zijn , en zoals bij u het geval is , zijn ook deze scanner's nog in goede staat : das de vooruitgang te veel in overvloed
 
beste mensen, van lieverlee heb ik me een tweedehands laptop met xp erop aangeschaft. op -tig manieren geprobeerd die scanner te activeren (zeg ik dat juist), maar helaas: scanner aan pc gekoppeld, niet gekoppeld, drivers van cd, drivers van internet.......... elke keer krijg ik de melding: "installatie geslaagd". tot ik het apparaat wil gebruiken: dan krijg ik elke keer de melding: "kan scanner niet initialiseren (scanner niet gevonden)". terwijl ik een nog oudere printer probleemloos kon koppelen. als ik dat tegen ouwe mensen zeg die nog twijfelen om een pc aan te schaffen, dan gaan die dat niet doen.
 
Hoe heb je de drivers geinstalleerd.

Meestal moet je setup draaien, zonder de scanner aangesloten. Op een gegeven krijg je de vraag om de scanner aan te sluiten, waarna de setup verder zal gaan.

Kijk eens in apparaatbeheer als je de scanner aangesloten heb of je daar een geel uitroepteken zie staan. Zo ja, installeer de drivers dan eens handmatig. Navigeer naar de CD rom en naar de juiste driver map voor de juiste besturing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier kun je de drivers vinden ...ik raad zeker indien je de driver al heb geinstalleerd de firmware patch aan ....
ScanJet 5400c series Firmware update 084 3 Jun 2002
als ook de patch
HP ScanJet 5400c series PrecisionScan Pro 3.13 Custom Settings Update 28 Oct 2002
 
beste, heb de setup laten draaien met scanner niet en ook wel een keer wél aangesloten. kreeg nooit de vraag om de scanner aan te sluiten. heb de scanner aangesloten nadat ik het bericht kreeg: "installatie is geslaagd", en zo staat het ook in de handleiding beschreven. sommige mensen doen dit voor de lol.
groeten
jv
 
een firmware patch is een update voor het moederbord ...het zou immers kunnen dat je moederbord het scannen niet ondersteundt en dit wordt door deze firmware dan verholpen !
je zegt zelf dat printen wel lukt ...( indien er echte problemen waren met de driver dan kon je ook niet printen )
 
Een firmware patch heeft totaal niets te maken met een update van je moederbord. Een firmware update van een hardware device is een update van de geïntegreerde besturing software van het betreffende toestel. Het moederbord van je computer voorziet enkel een communicatie interface naar de betreffende hardware, welke tegenwoordig USB is.
Bij deze bied de firmware update van de scanner een oplossing voor: Image Quality problems. Maw geen eventuele compatibiliteitsproblemen, welke bij firmware updates voor moederborden wel meestal een oplossing bied.
Ik stel voor dat je de scanner eens installeerd op een andere pc (met gepast OS) indien mogelijk. Als daar dezelfde problemen naar boven komen is het mogelijk dat die scanner toch nietmeer in goede staat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan