Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een oude scanner, een hp scanjet 5400. die hing aan mijn nog oudere computer, maar die is gecrasht. nu wil ik die scanner installeren op mijn laptop, tamelijk nieuw en systeem vista (zeg ik dat allemaal juist). na installatie krijg ik de melding dat alles goed verlopen is, maar als ik wil scannen krijg ik volgende foutmeldingen: "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 17, teken 1, fout: activeX-onderdeel kan geen object maken" en "fout opgetreden in het script van deze pagina, regel 371, teken 3, fout: object vereist: 'obj', code 0" enz.
hoe moet het nu verder?
 
@ Dragon80
je zei ""Ik stel voor dat je de scanner eens installeerd op een andere pc (met gepast OS) indien mogelijk. Als daar dezelfde problemen naar boven komen is het mogelijk dat die scanner toch nietmeer in goede staat is. ""

echter is het dat juist wat de ts al gedaan heeft .. de hp ScanJet 5400c heeft enkel xp drivers ter beschikking en de ts heeft zich speciaal een laptop aangeschaft met xp maar ook hier onder vind de ts problemen met de scanner ...
en enkel alleen met de scanner , want het printen gaat wel !
ik heb me dan blijkbaar vergist met de uitleg betreffende de firmware "dacht echt dat dit voor het moederbord was " stupid me !
 
Het printen is niet relevant aan het scanner probleem daar dit enkel een flatbed scanner is zonder printer (zoals sommige modellen). De ts had het hier over een "andere" printer. Dus dit doet hier eigenlijk niet terzake. En het is eigenlijk ook maar getest op één enkel compatibel toestel (een portable met XP). Ervoor werd er een Vista toestel gebruikt welke helaas geen compatibiliteit voorzag met de drivers. Dus dit mag en kan zeker niet als referentie gebruikt worden hier.
 
Gewoon eens kijken wat aparaatbeheer zegt. Als daar niets staat, kan het ook nog een defecte kabel zijn.

Hoe zit de printer aangesloten ? Via een rs-232 poort ?
Of zit hij met een verloopkabel naar USB aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan