Gebruik van HDClone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
Ik heb vandaag "HDClone 4 Professionel" op een CD gezet en uitgeprobeerd op een te herstellen laptop.
Doch ben een beetje ontgoocheld. Ik heb hier 2 afgedankte laptops (om eens na te kijken). Beiden hebben een Pentium 3. Daarom kon ik er als OS maximaal "Windows 2000 Pro" op zetten.
Welnu de eerste is voor een 99% in orde. Vermits ik aan de 2e niet zoveel tijd wil besteden, dacht van deze te backuppen en met deze backup de 2e op gang te krijgen.
Daarom een lichtvoetig back-up programma uitgekozen. Ik heb aan beide laptops (ze zijn identiek) één USB poort. De back-up software heb ik in de CD-speler geplaatst en een USB-stick, voor de image in de USB-poort.
Bij het overgaan tot backuppen gaat de "HDClone", met toestemming de USB-stick naar FAT32 formatteren. Tot hiertoe verloopt alles vlotjes!
Naderhand heb ik bij de andere PC de HD geformatteerd via "Gparted".
Hier heb ik dan dezelfde handelingen gedaan als bij de eerste.
Naderhand startte deze in het geheel niet op. Via allerlei omwegen, o.a. "Hiren's boot" en "Ultimate boot...", heb ik ontdekt dat de PC geen HD herkende. Via "Gparted" heb ik gezien dat deze niet geformatteerd is.
Mijn vraag: Is het nu mogelijk dat deze HD door de "HDClone" beschadigd kan zijn? Omdat de gegevens van een FAT32 gegevens bron zijn teruggeplaatst?
 
Mijn vraag:
Is het nu mogelijk dat deze HD door de "HDClone" beschadigd kan zijn? Omdat de gegevens van een FAT32 gegevens bron zijn teruggeplaatst?

daar durf ik géén antwoord op te geven gewoon door het feit dat ik nooit een klonings programma heb gebruikt ...
diegene die je hier van een antwoord kan dienen zal onze Medewerker Mik zijn , dit is onze klonings expert ;)

echter veronderstel ik dat dit géén kwaad kan gezien men een opstartbare stick ook naar Fat32 moet formateren om deze opstartbaar te kunnen maken ..
 
Je kan beter deze Linux Installeren op een Pentium 3

Nee hoor! Voor mij geen gesukkel. De laptops behoren nog altijd aan degene die ze me toevertrouwd hebben. Punt uit!
Ondertussen heb ik wel ontdekt wat "IK" fout gedaan heb.
Ik heb dus daarna de 2e PC terug geformatteerd, ook terug te werk gegaan als voorheen.
Maar op het laatste wordt er gevraagd of de "HDClone" alles nog eens moet 'Corrigeren' ofwel 'Automatisch' of er 'Niets' moet gebeuren.
Welnu ik heb voor het laatste gekozen. De laptop herkent zijn HD en werkt perfect!!
Dus! Het is wel een degelijke back-up software!!
 
Oeps... te laat gelezen om te kunnen antwoorden. Maar normaal moet je met HDClone toch geen format doen. Als je een clone maakt, krijg je de melding dat alles van de target drive zal gewist worden om de klone er op te zetten. Het program doet dat voor U.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan