Windows 10 Geen toegang tot bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb externe harde schijf en daar staan diverse bestanden op. Ook muziek bestanden. Na het aankopen van een nieuwe laptop: Lenovo YOGA 520, heb ik geen toegang meer tot deze muziek bestanden. Ik ben niet gemachtigd tot.... Als ik op het bestand klikt met mijn rechtermuis en daarna eigenschappen kom ik in het volgende scherm: Eigenschappen van...... Dan klik ik op beveiliging; U moet over........ en verder. Klik op geavanceerd volgende scherm: Kan huidige eigenaar niet weergeven. Klik ik op wijzigen dan wordt er een ander schermpje geopend en zie ik het volgende: gebruikers of groep selecteren. En dan houd het op. Ik kan alles aan klikken maar er gebeurt niets. In het desbetreffende scherm word ook op locatie mijn computernaam met toevoeging C aangegeven. Als ik dat aanklikt dan veranderd er ook niets. Er wordt geen locatie E aangegeven. Hoe kan dit probleem worden opgelost. En belangrijker voor mij heb ik ergens een foutje begaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Er zijn ook nog wel andere bestanden afgeschermd.
Groetjes Rowan

PS Als ik een bestand opent om af te spelen krijg ik een melding: Oxc 10100AA
 
Beste Skippy, ik kan hele mooie filmpjes van mijn kleinkinderen maken en bewerken, foto's bewerken en nog wel meer. maar dat doe ik met bestaande programma's. Maar als men komt met iets van register dan ben ik een nul. Vriendelijk dat u zo snel reageert. Maar eerlijk gezegd durf ik hier niet iets mee te doen. Ik hoop dat er nog andere manieren zijn om mijn muziek bestanden te "ontgrendelen".
 
kun je totaal niets met deze externe schijf ..dan bedoel ik bv iets opslaan naar deze externe schijf of iets wijzigen of gewoon openen ..
*vergelijk nu effe de nieuwe aangekochte Windows 10 (* laptop ) met een verse installatie waarbij dus je rechten ontbreken ..
**onder je huidige account kun je dus géén machtigingen overnemen indien ik je goed verstaan heb en dit omdat je gebruikersnaam niet vermeld word zoals in onderstaande afbeelding te zien is .
240046


wel in dat geval dien jij je aan te melden via de Net User of te wel de verborgen Administrator ..
om deze verborgen Administrator weer te geven dien je deze eerst te activeren ...vermits een opdrachtprompt( administrator )..
**zit je éénmaal in de opdrachtprompt (administrator ) dan geef je de opdracht net user administrator /active:yes in en druk je op enter ..
sluit vervolgens de opdrachtprompt af en meld je af ..meld je vervolgens aan via deze zojuist toegevoegde Administrator ..

via deze Administrator dien jij dan de E schijf aan te klikken met rechts en naar de tap beveiliging te gaan ..
je dient vervolgens daar na te gaan of jij als administrators vermeld staat ..
dien je een machtigings aanpassing te doen bij "gebruikers "dan neem je het volledig beheer ..zoals in onderstaande afbeelding te zien is ..

240047


is dat gedaan dien je je weer af te melden en je aan te melden met je eigen account ..
de Net User verberg je best weer ..deze is uitsluitend bedoeld om je te helpen indien je eigen administrator account het niet kan oplossen want al wat je onder deze Administrator doe is difinitief !
de Net User verberg je weer door de opdrachtprompt (administrator) te gebruiken met de opdracht net user administrator /active:no
 
Bedankt ook nu weer voor de snelle reactie. Ik ga mijn best doen. Ik ga nu eerst een paar dagen weg en ja zonder laptop. Als ik terug kom ga ik er goed voor zitten om het probleem op te lossen. Dus niet ongeduldig worden als je even niets hoor van mij.

Groetjes Rowan
 
Veranderen naar de standaard Administrator account gaat niet nodig zijn. Je mag meestal aannemen dat je standaard gebruikersaccount admin rechten heeft. Alleen komen de SIDs niet overeen met die op die externe disk. Omdat die van een andere computer/installatie komen.

Open een opdracht prompt en voer volgende opdrachten uit:

Code:
icacls <schijfletter> /setowner <gebruiker> /T /C
icacls <schijfletter> /grant:everyone:(OI)(CI)F /inheritance:r

<schijfletter> vervangen door de letter van de externe schijf, vb e:
<gebruiker> vervangen door de naam van de gebruiker, op te vragen door opdracht: whoami

Indien problemen, de 2de opdracht eerst uitvoeren. Ben niet zeker welke je best eerst uitvoerd, maar denk zoals dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan