Windows 7 Geheugen toevoegen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

secure59

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Kan iemand mij verder helpen.
Mijn zoon is muzikant en heeft steeds problemen met het inladen van vst's.
Hij werkt met Cubase 5 en daar laat hij vst in om verschillend instrumenten te kiezen, dit lukt tot een bepaald geval en dan gaat het mis, hij krijgt de melding : te weinig geheugen.
Er steekt al 16 Gb aan geheugen in, is het raadzaam om er nog 16 Gb bij te steken of niet.
De pc is samen gesteld met een asus moederbord en een i7 processor, een ssd van samsung (500Gb) en nog een HD van 2Terra.
Er staat windows 7 (64 bit) op geïnstalleerd.
De geluidskaart is een externe.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik hoop ook dat ik op de juiste plaats de vraag heb gesteld.

Met vriendelijk groet,

secure59
 
Da's inderdaad een goeie, Cubase 5 is er in 32 bits en 64 bits versie. Ik ging er van uit dat op een 64 bits systeem dus een 64 bits versie van Cubase staat geïnstalleerd, maar dat heeft u niet vermeld.
Hier bij mij draaien de plugins dan ook onder 64 bits.
 
Hallo allemaal,

Al bedankt voor jullie hulp en mening.
Het merk van moederbord is een Asus B85M-G , de geluidskaart is een Motu 8M (extern)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
 
Dan heeft meer geheugen plaatsen niet zo veel nut. Het programma zal dan op 32 bits draaien en meer geheugen kan dan niet gedresseerd worden.
Met Cubase 5 , 64 bits had dit wel verschil gemaakt.

Het enige wat je dan nog kunt doen is alle programma’s uitschakelen die niet gebruikt worden om zoveel mogelijk systeembronnen vrij te maken, zodat Cubase het maximale geheugen wat mogelijk is beschikbaar krijgt.
Of een 64 bits versie aanschaffen natuurlijk.
 
Is inderdaad niet zo verstandig om een 32 bit programma te laten draaien op een 64 bit pc. Dat gaat wel, maar je haalt zowieso nooit het maximale uit je pc en je programma. Zoals Skippy al adviseerde is de overstap naar de 64 bit versie een mogelijke oplossing kunnen zijn. Dan haal je het maximum uit je pc en programma. Het is nu alsof je met een sportauto met een geknepen motortje erin tracht te racen. Dat gaat ook niet goed komen he.
 
OK, ten eerste, Windows 10 kan werken, als je systeem het toelaat, meeste problemen zijn er met ASIO, de éne computer slikt het de andere niet.
Ten tweede zorg dat je DAW 64bit is, of je mag nog zoveel geheugen bijsteken als je wil, je PC zal wel sneller opstarten, de DAW ook, als hij 64bit is, dan is geheugen er bij een goede zaak.
Ten derde, de geluidskaart, is die 32bit, zelfde probleem. En ten vierde, zorg steeds voor de juiste drivers van die geluidskaart. Of het draait ook in de soep.
Wel raar dat het éne systeem werkt met win10 voor audio, en de andere niet. Ik zit in de FM radio wereld en geregeld dat ik daar toch problemen ondervind.
Als je Microsoft contacteert, horen ze het in Keulen donderen. ASIO? Wat is dat?
Een aanrader, ben je professioneel bezig met audio, koop een MAC, de industriestandaard.
 
Nee Skippy, ik werk nooit met een muziek programma. Maar ik volg enkele DJ op de voet en allemaal gebruiken ze een MAC laptop om hun muziek in te laden.
 
Nu heb ik een andere vraag en ik hoop dat ik hem goed plaats.
Mijn zoon wilt een laptop kopen, voor muziek uiteraard, welke raden jullie aan.
Liefst een windows besturingssysteem.

Daar moet sibelius op draaien en eventueel andere muzieksoftware.

Groeten,

Secure59
 
Ik als Android man raad je toch aan om je zoon om te praten en de grote overstap te laten maken naar IOS. Ik weet het, ik vloek nu in mijn eigen kerk, maar als het om muziek software gaat, moet ik echt wel toegeven dat IOS daar echt wel vele malen beter voor geschikt is als Android en Windows samen. Dus een appeltje, het gaat hem een duit kosten, maar dan gaat hij er wel jaren plezier aan beleven ook en zal hij proffesioneler kunnen werken. Als hij voor een laptop gaan van MAC dan raad ik een macbook PRO aan. Dat kost het meest, maar is ook het meest geschikt daarvoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan