Hardware M2 geheugen past niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen

In mijn Asus Laptop met deze HDD KINGSTON OM8PCP3512F-AB (476 GB) C: D: heb ik nu een behuizing gekocht NGFF M.2 SSD Encloseure (zie afbeelding) Het lukt mij echter niet om het M2 geheugen in de behuizing te krijgen. Het lijkt wel of die niet daarin past. Ik durf niet écht door te duwen, bang dat ik dan de contacten beschadig. Wie heeft hier ervaring mee of wie weet raad? Ik zou dat nog graag horen en ben benieuwd naar het antwoord. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • IMG20221220141430.jpg
    IMG20221220141430.jpg
    59.7 KB · Weergaven: 81

Oftewel, je wilde een enclosure aanschaffen om de huidige M.2 NVMe te klonen naar een grotere M.2 NVMe o.i.d.?
En die grotere heb je al?
 
Dankjewel Aardbei, een soortgelijke video had ik al eens bekeken op Youtube. Ik heb het M2 geheugenblokje ook al eens eruit gehaald om hem in een (wat later bleek) in een niet passende behuizing te plaatsen. Ik ben in de war gebracht door het (waarschijnlijk) foutieve antwoord dar ik kreeg van de Asus Helpdesk, maar misschien heb ik de vraag ook niet goed- of onduidelijk gesteld. Ik ben er nu wel van overtuigd, dat uitbreiding van mijn opslagruimte wel degelijk mogelijk moet zijn. Nu nog het goede M2 geheugenblokje vinden, daar ben ik nog steeds niet uit en ik ben dat nog aan 't uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
Cor
 
@lange pier : Ik ben hierover inderdaad niet duidelijk geweest, omdat het voor mij ook niet helemaal duidelijk was, wat ik nu precies nodig had. Nu ben ik op de 1e plaats op zoek naar een 1 TB M2 geheugenblokje om die te vervangen voor mijn huidige 512 GB geheugenblokje. Daarna wil ik ook een behuizing of een conector aanschaffen, om het M2 geheugen via een usb verbinding te kunnen manipuleren. Ik ben nog op zoek naar een geschikt geheugenblokje van 1 TB. Daar neem ik even rustig de tijd vooren daar kom ik waarschijnlijk nog wel uit.
Groetjes,
Cor
 
wat een evolutie: men start met een ssd en eindigd met een geheugenlatje als ssd ... .
wat een geluk dat er in belgië maar drie talen zijn: frans, duits en vlaams en een gemeenschapelijke taal: betalen, gelukkig verstaan we elkaar!

een geheugenlatje in een behuizing dat via een usb-poort naar de laptop gaat ... om over na te denken en een patent te nemen. tja de technologie staat niet stil ...
 
Intussen is het mij gelukt om het geschikte M.2 geheugenblokje te vinden en te gebruiken. Ik heb het nieuwe geheugenblokje in mijn Laptop kunnen plaatsen en Window 11 weer kunnen terug zetten met een Systeem Backup bestand. Windows 11 draait weer als vanouds. Daarom wil ik het voorlopig hierbij laten, maar niet zonder iedereen van harte te bedanken voor alle hulp die ik kreeg. Ook iedereen nog fine feestdagen gewenst en een gelukkig en gezond 2023
groetjes,
Cor
download.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan