Software Google Drive & Google BackUp & Sync

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik vernam dat Google Drive en Google Foto's niet meer zouden bestaan en beiden vervangen werden door Google Backup & Sync. :
Ik heb dit programma gedownload en geïnstalleerd maar kan het niet openen.

Wanneer ik op het icoontje of op de [.exe] tip, dan vertoont zicht het zandlopertje en zie ik beweging in alle delen van het scherm, maar..... GEEN opening van dit nieuwe programma.

Graag een tip of wat ik verkeerd heb gedaan.

Flamingo ?
 
nadat je Google back-up en synchronisatie gedownload heb , installeer je deze ook ..
je krijgt vervolgens 3 snelkoppelingen op je bureaublad ..
-google docs
-google sheets
-google slides
en automatisch zal er een wizard starten met 3 stappen om deze te configureren ..
volg deze stappen nauwgezet op ..
in stap 1 dien je een bestaand google account te gebruiken ..heb je deze niet , dien je deze aan te maken !

Ashampoo_Snap_maandag 30 maart 2020_08h20m40s_001_.jpg


bij stap 2 selecteer je de mappen waarvan doorlopend een back-up van gemaakt dient te worden ..
klik eerst op ok en maak dan je keuze.. klik niet zomaar op volgende !
Ashampoo_Snap_maandag 30 maart 2020_08h22m14s_002_.jpg


Ashampoo_Snap_maandag 30 maart 2020_08h34m22s_003_.jpg



in stap 3 dien je een map te selecteren waarmee van uit mijn drive gesynchroniseerd kan worden met deze computer !
standaard word deze op de C gezet maar ook hier kun je de locatie wijzigen .
*je kan hier een keuze maken “alles synchroniseren “ of enkel de geselecteerde mappen .. kies wijs!

Ashampoo_Snap_maandag 30 maart 2020_08h43m15s_005_.jpg




***denk er ook aan dat deze google drive synchroniseren opstart samen met Windows ..
wil je dit niet dien je dit via taakbeheer “opstarten “ uit te zetten !

Ashampoo_Snap_maandag 30 maart 2020_08h48m26s_006_.jpg
 
@Qtex Om mij nodeloze moeite van installatie te besparen : die nieuwe Google Backup en Sync, daarbij kan de te syncronizeren map lokaal waarschijnlijk enkel een map zijn op de PC zelf ? en is een netwerk drive / mapping niet bereikbaar vermoed ik ?
 
Wederom zie ik hier ook geen nut van in. Je Google account slaat zoveel op dat ik niet echt het nut zie van een extra back-up ergens. WhatsApp en zo hebben zelf ook de mogelijkheid om de berichten op te slaan. Dat is dan ook gewoon een kwestie van inloggen en je hebt alles terug. Ik zie totaal geen nut van back-uppen op een Smartphone, behalve dan als je bestanden op je toestel staan hebt die niet op je Google account bewaard worden natuurlijk. Muziek word bewaard in je spotify, maar bestanden zoals PDF en zo, zal je wel moeten ergens back-uppen, maar PDF staat nooit enkel op mijn Smartphone bij mij. Heb daar ook altijd een dubbel van op mijn pc.
 
Dus Google drive gaat eruit? En ik betaal 10€/maand voor opslag van 2TB? Verdwijnt dan alles wat ik erop heb staan?
Daar vrees ik wel voor. Ik weet dit niet, ik gebruik Google drive niet. Ik gebruik heeeeeeel veel van Google, ben een echte Google fan, maar sommige dingen vind ik echt nutteloos. Betalen doe ik dus zo weinig mogelijk. Al zeker niet voor opslag. Wat staat er eigenlijk allemaal op je drive? Zijn het foto's, dan zou ik zeggen, kies ervoor in je Google fotos app om je fotos op te slaan in goede kwaliteit op te slaan. Dit gaat tot 16 MP, heel veel kans dat je niets van kwaliteitsverlies hebt. Zijn het bestanden, daarvoor heb ik stack. Het is helaas niet meer mogelijk om gratis 1 TB aan opslag aan te vragen bij Stack. Wat er momenteel gratis te krijgen is is jammer genoeg niet gek veel. Je kan zo hier en daar wel nog zo een 10 GB krijgen, maar dat is niet zo gek veel he.
 
Dus Google drive gaat eruit?

Nee! Er is geen sprake van dat Google Drive verdwijnt. Google Drive (opslag van je bestanden in de cloud) blijft gewoon bestaan.
Wat is er dan wel veranderd? Vroeger kon je op je computer een programmaatje installeren dat óók Google Drive heette. Wanneer je die app Google Drive had geïnstalleerd op je pc, dan werd er op jouw harde schijf een map aangemaakt met de naam Google Drive. En als je een of meer bestanden naar die map sleepte, dan werden die bestanden ook geüpload naar jouw Google Drive in de cloud. Tijdens het uploaden zag je een draaiend cirkeltje voor die bestanden. En als het uploaden voltooid was, dan stond er een vinkje voor die bestanden. De app Google Drive startte standaard tegelijk met Windows op, maar dat kon je uitschakelen. Dat programmaatje 'Google Drive voor de pc' werkt nu niet meer.
En in plaats van dat programmaatje kun je nu Google Backup & Sync gebruiken.

Maar echt nodig is dat niet. Wanneer je gebruik wilt maken van Google Drive om daar af en toe wat bestanden in op te slaan, dan hoef je daarvoor geen apart programma te installeren op je computer.
Als je een of meer bestanden wil uploaden naar jouw Google Drive in de cloud, dan open je je browser en je gaat naar deze website: https://drive.google.com/drive/my-drive
Je hebt natuurlijk wel een Google account nodig, want daarmee moet je inloggen.
Wanneer je ingelogd bent, dan klik je links boven op de knop Nieuw:
eab4f04471-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h33m20s_004_.png

En je kunt dan kiezen voor Bestanden uploaden of Map uploaden:
eabbf71cf7-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h34m54s_005_.png

Nadat je een of meer bestanden hebt uitgekozen, zullen die geüpload worden. Dat kun je volgen in het venstertje dat in de rechter benedenhoek van je scherm staat. Ik heb zojuist op die manier 3 bestanden geüpload naar Google Drive:
eadac2628a-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h42m03s_006_.png

De vinkjes geven aan dat het uploaden geslaagd is

Dat is voldoende wanneer je slechts af en toe een bestand of een map in de cloud wil opslaan.
Wanneer je echter al je persoonlijke bestanden in Google Drive (op de servers van Google dus) wil opslaan, dan kun je beter Google Backup & Sync gebruiken.
 
Nee! Er is geen sprake van dat Google Drive verdwijnt. Google Drive (opslag van je bestanden in de cloud) blijft gewoon bestaan.
Wat is er dan wel veranderd? Vroeger kon je op je computer een programmaatje installeren dat óók Google Drive heette. Wanneer je die app Google Drive had geïnstalleerd op je pc, dan werd er op jouw harde schijf een map aangemaakt met de naam Google Drive. En als je een of meer bestanden naar die map sleepte, dan werden die bestanden ook geüpload naar jouw Google Drive in de cloud. Tijdens het uploaden zag je een draaiend cirkeltje voor die bestanden. En als het uploaden voltooid was, dan stond er een vinkje voor die bestanden. De app Google Drive startte standaard tegelijk met Windows op, maar dat kon je uitschakelen. Dat programmaatje 'Google Drive voor de pc' werkt nu niet meer.
En in plaats van dat programmaatje kun je nu Google Backup & Sync gebruiken.

Maar echt nodig is dat niet. Wanneer je gebruik wilt maken van Google Drive om daar af en toe wat bestanden in op te slaan, dan hoef je daarvoor geen apart programma te installeren op je computer.
Als je een of meer bestanden wil uploaden naar jouw Google Drive in de cloud, dan open je je browser en je gaat naar deze website: https://drive.google.com/drive/my-drive
Je hebt natuurlijk wel een Google account nodig, want daarmee moet je inloggen.
Wanneer je ingelogd bent, dan klik je links boven op de knop Nieuw:
eab4f04471-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h33m20s_004_.png

En je kunt dan kiezen voor Bestanden uploaden of Map uploaden:
eabbf71cf7-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h34m54s_005_.png

Nadat je een of meer bestanden hebt uitgekozen, zullen die geüpload worden. Dat kun je volgen in het venstertje dat in de rechter benedenhoek van je scherm staat. Ik heb zojuist op die manier 3 bestanden geüpload naar Google Drive:
eadac2628a-Ashampoo_Snap_2020.11.01_13h42m03s_006_.png

De vinkjes geven aan dat het uploaden geslaagd is

Dat is voldoende wanneer je slechts af en toe een bestand of een map in de cloud wil opslaan.
Wanneer je echter al je persoonlijke bestanden in Google Drive (op de servers van Google dus) wil opslaan, dan kun je beter Google Backup & Sync gebruiken.
Super, bedankt hoor voor je zeer duidelijke uitleg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan