Opgelost Google Maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
1697667315178.png

Hoe kan ik de zwarte rechthoek (rechter bovenhoek) met het adres verwijderen bij StreetView?
Is er een tijdje geleden opgekomen en beneemd een groot stuk van het scherm.
 
Oplossing
In de zwarte rechthoek staat vermeld waar je op dat moment bent. Volgens jou verdween die zwarte rechthoek vroeger, wanneer je de cursor bewoog. Als jij dat zegt, dan is dat vast zo. Ik kan het me niet herinneren. Persoonlijk vind ik het wel fijn om te weten waar ik ben in StreetView op Google Maps.

Maar bij jou is die zwarte rechthoek wel héél erg groot. Zeg maar gerust: absurd groot!
Ik ben wat aan het experimenteren gegaan. Eerst StreetView van Google Maps beeldvullend gebruikt. Dan neemt die zwarte rechthoek maar weinig plaats in:

653144dd8a41a-google_maps_full_screen.png


Daarna heb ik het venster van Firefox verkleind totdat het nog maar een kwart van mijn monitor in beslag...
Is er bij mij niet ...
Wat ik in je screenshot zie doet me denken aan het beeld dat je krijgt in Android Auto ... naar wat kijken we hier : PC, tablet, smartphone ?
 
Is er bij mij niet ...
Wat ik in je screenshot zie doet me denken aan het beeld dat je krijgt in Android Auto ... naar wat kijken we hier : PC, tablet, smartphone ?
Het beeld is afkomstig van een pc.
Vroeger (een paar maanden terug) kreeg men die zwarte rechthoek als ik in Google Streetview op bijvoorbeeld een gebouw klikte om het huisnummer en adres te weten. Als men daarna de cursor verder bewoog verdween deze zwarte rechthoek. Nu blijft deze in het beeld staan en belet daardoor het zicht op een deel van het scherm.
 
In de zwarte rechthoek staat vermeld waar je op dat moment bent. Volgens jou verdween die zwarte rechthoek vroeger, wanneer je de cursor bewoog. Als jij dat zegt, dan is dat vast zo. Ik kan het me niet herinneren. Persoonlijk vind ik het wel fijn om te weten waar ik ben in StreetView op Google Maps.

Maar bij jou is die zwarte rechthoek wel héél erg groot. Zeg maar gerust: absurd groot!
Ik ben wat aan het experimenteren gegaan. Eerst StreetView van Google Maps beeldvullend gebruikt. Dan neemt die zwarte rechthoek maar weinig plaats in:

653144dd8a41a-google_maps_full_screen.png


Daarna heb ik het venster van Firefox verkleind totdat het nog maar een kwart van mijn monitor in beslag nam. Opnieuw een screenshot gemaakt' van het venster van Firefox:

65314518be561-google_maps_op_een_kwart_van_mijn_monitor.png


In dat kleinere venster zie ik nog evenveel van de straat en de huizen, maar alles is wat kleiner weergegeven. Echter, de diverse elementen, zoals de zoekbalk, de zwarte rechthoek e.d. worden niet verkleind en nemen daardoor relatief meer ruimte in.

Heb jij het venster van je browser verkleind waardoor die zwarte rechthoek meer plaats inneemt?

Daarnaast kan het zo zijn dat jij in je beeldscherminstellingen de schaal hebt gewijzigd. Staat die bij jou op 100% of staat die misschien hoger ingesteld?
En gebruik je de aanbevolen resolutie? Wat is de resolutie van die monitor?

65314627d8c58-schaal_en_lay-out.png
 
Oplossing
Dit is volgens uw schaal en lay-out
Bij mij was het % groter.
Bedankt voor uw hulp. En ook aan al de anderen.
Waarschijnlijk zal dit wel de reden geweest zijn.

1697736946977.png


Mag voor mij gesloten worden.
 
Rechts klikken op het zwart ( dit is wel met Google Chrome)
1697741547118.png


het adres moet geselecteerd zijn als je in dat schript ga verwijder het stuk het zwart stuk aan geeft

1697741487731.png



en het zwarte rechthoek is weg

1697741719510.png



dit is dan maar tijdelijk als je uw pagina vernieuwd staat het er terug
 
  • Leuk
Waarderingen: J.W.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan