grafische kaart ddr3 Pcie2 compatible met ddr4 Pcie3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Ben een nieuw systeem aan het bouwen met een x470 asrock mobo met ddr4 - Pcie3.
Nu is het punt dat op dat mobo alleen een hdmi-uit aansluiting zit en dat past niet op mijn monitor.
Kan ik een oudere ddr3 - Pcie2 kaart gebruiken om mijn monitor te bedienen? Moet ik een nieuwe kaart kopen?
Ik ben duidelijk geen gamer. (wel een multi-tasker)
 
Bedankt voor je input, Inderdaad zijn er diverse adapters te krijgen.
Ik had hier en daar gelezen dat je wel afhankelijk bent van de kwaliteit en nooit precies weet welke signalen doorgegeven worden.
Een hdmi geeft aanzienlijk andere (en meer) signalen door dan een dvi, met name audio, wat ik niet nodig heb.
Vandaar mijn vraag of het kwaad kon een oudere videokaart te proberen omdat ik er toch nog een heb liggen.
Met een goede adapter zou ik wel geholpen zijn uiteraard.
 
Krijg via monitor aansluiting met dat kaartje geen enkel signaal, zal even moeten wachten tot die adapter er is.
Zonder signaal naar een monitor is het lastig om een OS te installeren. (zeg maar onmogelijk)
Kan nog een kloon van mij huidige installatie proberen te laten draaien.
Het overstappen op nieuwe hardware is allemaal toch iets lastiger dan ik dacht.
 
Goede tip, ik zal hier straks op terugkomen omdat ik eerst een paar dringende zaken op moet lossen en de nieuwe pc even aan de kant heb gezet.
Heb inmiddels ook een adapter binnen dus we gaan hier wel uitkomen.
 
Er zit toch een draai aan die ik niet verwacht had. Blijkt mijn processor (Ryzen 7 - 2700) géén videochip te hebben waardoor de hdmi-uit niet werkt en een aparte kaart nodig is om een monitor aan te sturen. Wie bedenkt er zoiets (onpl)[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.pctuts.be\/core\/image\/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP\/\/\/wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw=="}[/IMG2]​

Skippy;n238983 zei:
Als dit kaartje in een slot past op het moederbord zou dit geen prolemen moeten geven.
Je hebt gelijk, was ook het advies van de verkoper: "Zo lang het een reguliere x16 is dan moet het gewoon werken ".

Bedankt voor het meedenken en het advies. (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan