Windows 10 Gratis partitiesoftware gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zoek een gratis programma om een schijf te partitioneren. Ik wil de partities verwijderen om opnieuw één grote schijf te hebben.
Heb via Aomei Backupper een clone gemaakt. Deze clone is van mijn oorspronkeleijke C:\ schijf. De oorspronkelijke schijf had 2 partities.
De clone kreeg 3 partities toegewezen. Ga ik echter kijken via schijfbeheer, dan heeft de clone 3 partities. Mest schijfbeheer kan ik die eerste partitie niet verwijderen.
Gebruikte Aomei partitie manager free, maar die heeft zijn limiet bereikt. Dus zoek ik een nieuwe software hiervoor.
 
Bedankt, had ze gevonden maar door de beschrijving die ze gaven in vergelijking met de pro versie dacht ik dat er teveel beperkingen op zaten.
Maar die heeft dat perfect gedaan. Eén grote partitie van de ganse schijf en de format er bovenop.
Bedankt voor het aanbrengen.
 
misschien stonden er drie op de originele, waarvan één onzichtbaar gemaakt???
Neen, Als ik de clone uitvoer met Macrium zie ik enkel de 2 partities evengroot. Mat Aomei krijg ik er drie. Met 2 partities samen kriijg ik minder ruimte dan op de oorspronkelijke schijf. Nu is die terug hetzelfde als er maar één partitie is.
 
alléé onzichtbaar eigenlijk verborgen ... is een beter woordkeuze

Niet onzichtbaar. Eerst is na Aomei.
2de is na verwijdering.
clone.JPG
Clone 2.JPG
 
En als je binnen Windows de opdracht Diskmgmt.msc geeft en kies met rechtermuisklik voor Volume verwijderen.
Doe dat bij alle partities die aanwezig zijn.
Uiteindelijk heb je 1 niet toegewezen ruimte.
Deze maak je nieuw eenvoudig volume en formatteren en je hebt 1 maximale partitie.
 
En als je binnen Windows de opdracht Diskmgmt.msc geeft en kies met rechtermuisklik voor Volume verwijderen.
Doe dat bij alle partities die aanwezig zijn.
Uiteindelijk heb je 1 niet toegewezen ruimte.
Deze maak je nieuw eenvoudig volume en je hebt 1 maximale partitie.

Dan kom je toch ook in schijfbeheer. En precies daar is die 1e partitie niet te verwijderen.
 
screenshots vertellen meer dan een uitleg ....
' een niet toegewezen ruimte ' kan je niet verwijderen, die vervult geen enkele functie: een lege ruimte.
wat kan je daarmee aanvangen: twee zaken
benoemen tot een nieuwe primaire partitie, gezien de groottte heeft dat geen zin

Drive C (F) vergroten met de niet toegewezen ruimte ....

1605198679909.png

we praten toch over den deze hé ...
 
Ik ga er van uit dat het Schijf C (F): is.
Ga daar eens op staan met rechtermuisklik.
Zie je daar niet staan : Volume verwijderen ??
Ja, Skippy, dat heb ik al allemaal geprobeerd. maar die 1e partitie kan ik gewoon niet aanstippen om te verwijderen. De 2de en 3de partitie, geen probleem. Maar die eerste blijft staan. Is met de Easus soft wel te verwijderen. Ib feite zelfde werkwijze als schijfbeheer.
 
screenshots vertellen meer dan een uitleg ....
' een niet toegewezen ruimte ' kan je niet verwijderen, die vervult geen enkele functie: een lege ruimte.
wat kan je daarmee aanvangen: twee zaken
benoemen tot een nieuwe primaire partitie, gezien de groottte heeft dat geen zin

Drive C (F) vergroten met de niet toegewezen ruimte ....

Bekijk bijlage 248299
we praten toch over den deze hé ...
En laat dit nu juist de ruimte zijn die wél verwijderd kan worden. Inderdaad die meest rechtse partitie.
 
in bericht 8 zie je toch een sterretje vermeld staan bij de 100Mb partitie voor de C (F drive) wel geef deze een letter en vervolgens kan je ook deze partitie verwijderen .. helaas kan dit niet via schijfbeheer ...doch maak ik uit je berichten op dat het al verholpen is .
 
in bericht 8 zie je toch een sterretje vermeld staan bij de 100Mb partitie voor de C (F drive) wel geef deze een letter en vervolgens kan je ook deze partitie verwijderen .. helaas kan dit niet via schijfbeheer ...doch maak ik uit je berichten op dat het al verholpen is .
Dit is juist de partitie die ik zonder problemen kan verwijderen hoor. Enkel de compleet linkse partitie kan ik NIET verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan