Windows 10 Gratis partitiesoftware gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zoek een gratis programma om een schijf te partitioneren. Ik wil de partities verwijderen om opnieuw één grote schijf te hebben.
Heb via Aomei Backupper een clone gemaakt. Deze clone is van mijn oorspronkeleijke C:\ schijf. De oorspronkelijke schijf had 2 partities.
De clone kreeg 3 partities toegewezen. Ga ik echter kijken via schijfbeheer, dan heeft de clone 3 partities. Mest schijfbeheer kan ik die eerste partitie niet verwijderen.
Gebruikte Aomei partitie manager free, maar die heeft zijn limiet bereikt. Dus zoek ik een nieuwe software hiervoor.
 
ik had het op de linkse.. die van 100Mb
je kan dat sterretje verwijderen en er een schijfletter in de plaats geven ..
eenmaal deze een letter heeft kun je deze partitie verwijderen en word dit een niettoegewezenruimte die je aan de eerst volgende partitie kunt toevoegen ..enkel met een volwaardige tool .. bezie deze link eens naar een techno360 download..
 
ik had het op de linkse.. die van 100Mb
je kan dat sterretje verwijderen en er een schijfletter in de plaats geven ..
eenmaal deze een letter heeft kun je deze partitie verwijderen en word dit een niettoegewezenruimte die je aan de eerst volgende partitie kunt toevoegen ..enkel met een volwaardige tool .. bezie deze link eens naar een techno360 download..
Die link is prachtig en nog wel met gratis key.
 
Een EFi systeempartitie is wel te verwijderen via PowerShell of een opdrachtprompt met de opdracht DISKPART

Maar hier moet je geen foutjes maken, want deze dos opdrachten zijn definitief.
 
via een opdrachtprompt (administrator ) opgestarte diskpart kun je ook een beveiligde efi partitie verwijderen ...
het nadeel van het gebruik via diskpart is dat je de gehele schijf "leeg " maakt om daarna de schijf terug in te delen ..
*ik zie juist dat ook Skippy dit al vermelde ( terwijl ik dit bericht aan het typen was )
 
Ik heb even een goede beschrijving gezocht via Google:

Als u de door EFI beschermde partitie wilt verwijderen, moet u de hele schijf samen met andere partities op de schijf wissen. De volledige partitietabel wordt verwijderd. En later kunt u het opnieuw partitioneren.

Laten we het proces starten door de opdrachtprompt (Admin) te openen. Klik op Windows 8 en 10 met de rechtermuisknop op het Windows-pictogram en selecteer Opdrachtprompt (Beheerder). Als u Windows 7 gebruikt, moet u naar de snelkoppeling Opdrachtprompt zoeken in het menu Start en Uitvoeren als beheerder selecteren.

Zodra Windows opent, typt u diskpart en drukt u op Enter. Hiermee start u de opdracht diskpart waar de geavanceerde partitioneringstaak is voltooid.

Typ list disk en druk op Enter om de lijst met schijven te bekijken die op het systeem zijn aangesloten. Vergeet niet dat u Schijfbeheerprogramma hebt gebruikt om het aantal op te nemen en hetzelfde schijfnummer moet hier ook worden weergegeven.

Typ select disk gevolgd door het nummer van de disk. U typt bijvoorbeeld select disk 2 omdat we disk 2 uit het bovenstaande voorbeeld hebben geselecteerd.

Typ vervolgens de opdracht Clean. Hiermee wordt de hele schijf schoongemaakt. Dus wees heel voorzichtig met het schijfnummer dat u selecteert om deze actie uit te voeren.

Hiermee wordt het reinigingsproces beëindigd. Alle partities inclusief de door EFI beschermde partitie worden verwijderd van de schijf, zodat u één groot leeg deel van de schijf hebt.

En tenslotte typt u exit en verlaat u de opdrachtprompt door het venster te sluiten.

Bron: https://www.remosoftware.com/info/nl/verwijderen-beschermde-gpt-of-efi-systeempartitie-windows/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan