Handleiding achtergrond weghalen in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend VIP lid
Vip Lid
1.jpg

Ik zal laten zien hoe je de achtergrond van dit plaatje kan weg halen.
Open photoshop en selecteer de afbeelding.

2.jpg

Klikt met je rechtermuisknop op het Gummetje.
En klikt op Achtergrondgummetje.

3.jpg

Klikt nu op het hier boven aangegeven icoontje.
Zet Limieten op Aangrenzend.
Tolerantie op 50%.

4.jpg

Klikt nu op het hier boven aangegeven driehoekje.
Zet de Grootte op 100 px.
En zet de Hardheid ook op 100 %.

5.jpg

Druk nu je linkermuisknop in en gaat hier mee over de boom.
Je zal zien dat nu alleen de blauwe lucht weggehaald wordt en de boom en alle takjes blijven staan.

6.jpg

Zoals je kan zien is op deze manier de blauwe lucht heel mooi weg gehaald.

7.jpg

Zelfs de kleinste bladeren zijn blijven zitten.

het gaat hier dan om de Adobe Photoshop veronderstel ik ..
de achtergrond is inderdaad verdwenen maar ik zie toch een merkbaar verschil in de hoeveelheid takjes en bladeren ...

zie hier ..
Ashampoo_Snap_2013.11.01_19h32m51s_002_.pngAshampoo_Snap_2013.11.01_19h33m14s_003_.pngAshampoo_Snap_2013.11.01_19h41m14s_004_.png

sorry Qtex maar heb je zo snel de takjes geteld dan....(lachen)...nu zonder gekheid...heb lesgegeven met Helicon Filter kon je ook van alles doen met achtergrond...denk met Gimp ook...zal me eens trug wa toeleggen op foto bewerking.....

Plaats er eens een andere kleur laag onder zoals in mijn laatste afbeelding.

Je moet ook niet te veel op de afbeelding letten, het gaat me meer om de uitleg. Ik heb hiervoor niet de meest eenvoudige afbeelding gekozen.

Je moet ook niet te veel op de afbeelding letten, het gaat me meer om de uitleg. Ik heb hiervoor niet de meest eenvoudige afbeelding gekozen.
dit is idd waar niet echt goed voorbeeld....maar uitleg klopt wel.....ken Adobe wel nie...maar alle progs trekken op mekaar....je tools kennen....

ik snap wel dus dat dit maar als voorbeeld diende , wilde enkel aanhalen dat deze toch iets afwijking was ten opzichte van het orgineel .

Adobe is betalend denk ik...Gimp beetje geprobeerd redelijk ingewikkeld vond ik...blijf erbij als je iets gratis wil en heel makkelijk mee te werken...raad ik altijd de mensen aan Helicon Filter...kan ook van alles weg toveren..lucht..helderheid..en..... bewerken....ook van lelijke mensen..toch iets mooi maken... vermageren....vrouw mooi schiemken...en ga zo maar.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan