Varia Handleiding Oneplus 2 smartwatch

• Onderwerp starter Onderwerp starter nete
  • Startdatum Startdatum

nete

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb me onlangs een Oneplus2 smartwatch aangeschaft (een onberispelijk toonzaalmodel) voor een zéér interessante prijs.
Alles installeren was kinderspel, behalve het gedeelte telefoon.
Ik probeer al dagenlang een uitgebreide, alles omvattende, handleiding te vinden, maar ik geraak niet verder dan een minuscule handleiding die weinig meer komt vertellen hoe je de smartwatch moet inschakelen in een tiental talen.
Bellen via de smartwatch is nu niet mijn hoofdbekommernis, maar het huidige wispelturige gedrag is wel lastig. Als ik eens wil bellen via de smartwatch dan lukt het een enkele keer wel, een andere keer opent de telefoontoepassing op mijn smartphone (een Motorola G85), nog een andere keer heb ik dan weer geen klank op de smartwatch. Kortom, het is een soepje.
Weet iemand of er wel een handleiding bestaat van de Oneplus2 smartwatch waarin alles in detail besproken wordt ?
Of heeft iemand de correcte werkwijze en settings die ik zou moeten toepassen op mijn telefoon en smartwatch om ervoor te zorgen dat, als ik sporadisch wil bellen of een gesprek aannemen via de smartwatch dat wel correct zou werken ?

Gegevensoverdracht via Bluetooth
Wanneer het horloge met de telefoon is verbonden, synchroniseert
het horloge direct bepaalde gegevens met de telefoon via
Bluetooth, zoals contacten, oproepgeschiedenis, informatie over
meldingen, gezondheidsgegevens van sporten enzovoort.
De gegevens worden niet gesynchroniseerd wanneer de
verbinding verbroken is of Bluetooth is uitgeschakeld.
Kan het aan de bluetooth verbinding van de smartphone liggen? Het horloge werkt met Google Wear OS dus kan de handleiding van het OS zelf worden geraadpleegd. Dat kan dus de reden zijn waarom er voor de eerste Watch wel een handleiding was en voor de Watch 2 niet. Bij een upgrade naar een nieuwe Wear OS versie kan er dan namelijk zaken net iets anders werken zonder dat OnePlus daar grip op heeft. Bij mijn Galaxy Watch Ultra (werkt ook met Google Wear OS) werkt alles perfect samen met mijn smartphone zolang de bluetooth verbinding in orde is.
Nu heb ik op mijn smartphone de Wearable app van Samsung en werkt @nete met de OHealt app van OnePlus op een niet OnePlus smartphone. Mogelijk zit daar de oorzaak. Optioneel zou Google Wear OS op de smartphone gebruikt kunnen worden maar dan zal de watch hoogst waarschijnlijk de verbinding met OHealt app helemaal moeten verwijderen.

Terug
Bovenaan