Status
Niet open voor verdere reacties.
E

emag

Gast
12 juni 2012.
Geachte lezer,
Graag hulp of advies voor het volgende. Ik heb een Acer Aspire laptop 3004 WLCI, waarvan ik van de 3 hersteldisks, de eerste recovery disc mis. Ik heb deze laptop nieuw gekocht en kreeg bij aankoop enkel recovery disc 2 en 3. Daar ik deze laptop helemaal geleegd heb en opnieuw wil installeren, mis ik de eerste cd. 2 en 3 heb ik nog. Wie kan mij helpen. Ik mis enkel cd 1 en wil geen pakket kopen met alle recovery cds.
Alvast mijn dank.

emag.
 
wat bedoel je met volledig geleegt heb ...bedoel je dat je deze geformateerd heb ...en zodoende ook de recovery partitie verwijderdt heb om deze terug naar de fabrieks instellingen terug te zetten ..normaaller wijze is er ook de optie aanwezig om deze herstel/recovery disk's zelf aan te maken ...indien deze dus geformateerd werd ....is het niet meer mogelijk om de recovery partitie te herstellen en ben, je deze voor altijd kwijt !

Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op. (indien géén w8w werd ingesteldt ga je verder )
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan