Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik weet het niet. Niet de eerste keer in Californië, ook niet de eerste keer in andere delen van de wereld.

Californi"e staat in brand - NRC

Komt nog bij de ene na de andere orkaan of andere tropische storm. Lijkt ook wel dat ook andere natuurrampen zoals aardbevingen er ineens in alle hevigheid zijn. In ook grote aantallen in vele uithoeken van de wereld, maar vooral op bepaalde breuklijnen.

Waar ik nu aan denk zijn de kinderen die op de wereld gezet worden en ooit net zo oud zijn als ik nu ben.
Ik zal het allemaal niet meer mee gaan maken maar ik vrees het ergste en schaam me ook wel een beetje dat ik er aan meegewerkt heb met het verkloten van onze planeet. En verder puntje puntje puntje, vul het zelf in hoe wij ieder er aan meewerken .....................................
 
Het is inderdaad schrijnend te moeten zien dat onze mooie natuur zo kapot gemaakt wordt. Maar zijn het niet de "wereldleiders" die hier sterk toe bijdragen?
Als kleine mens kunnen we alleen heel weinig uitrichten. Wel kunnen we massaal onze stem laten horen.
Maar als het volk, zoals in America, een "leider" (??????) kiest. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig. Ben wel stiekem blij dat het daar is dat ze de volle laag krijgen. Misschien overdenken ze zich dan meer.
 
Uiteraard zijn het ook de wereldleiders die er aan meewerken, maar ik denk niet dat we alleen met de vinger naar deze leiders kunnen wijzen.

De hele mensheid is hier verantwoordelijk voor. Zolang ergens vraag naar is zal er aanbod zijn.
Zolang iedereen een bepaald product A wil hebben zal dit product A geproduceerd worden. Ik denk dat hier iets moet veranderen.
Komt ook bij dat de wereldleiders de macht hebben om het product A te verbieden om te produceren.
In die zin kunnen de wereldleiders dus zeker bijdragen aan alle veranderingen in de wereld.
Maar de mensheid zal om te beginnen eerst zelf moeten veranderen.

Vraag mij niet hoe want dit antwoord moet ik schuldig blijven en ik heb de middelen niet. Het enige wat ik kan doen is bewuster met dingen omgaan in de hoop dat ik een kleine bijdrage lever en als iedereen dit nou eens zou doen kan dit een klein stapje zijn in de goede richting.
Het probleem met het klimaat is dat wat er in 100 jaar verkloot is, enkele duizenden jaren duurt voordat dit weer rechtgetrokken is. Niemand van ons gaat dat dus meemaken en dat is zeker een probleem. Als je dingen moet gaan doen en je ziet geen verbetering zal de motivatie snel verdwijnen. En al helemaal als het dingen zijn die met de welvaart te maken hebben.

Ik zou er ook niet aan moeten denken om mijn computers, smartphone en alle andere elektronica de deur uit te doen om het milieu te sparen.
Kijk, als alle problemen dan volgende week voorbij zijn wil ik er wel een weekje aan meewerken maar als ik het niet meer ga beleven, laat mij dan lekker genieten van deze dingen.
Het wordt een ander verhaal als dit allemaal niet meer geproduceerd wordt en mijn apparatuur raakt versleten en is aan vervanging toe. Maar helaas alles wordt niet meer gemaakt en zal ik verder zonder al mijn mooie spullen door het leven moeten gaan.

Snap je. Ik denk dat het zo werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik snap al die materiele dingen. Maar ik snap nog beter wat er echt belangrijk is. En dat zijn géén materiele zaken.
Groot nadeel is dat je als mens eens iets heel ernstig moet meegemaakt hebben dan pas dat besef hebt. Dat kan bij zichzelf zijn of een dierbaar iemand.
 
Het punt is dat al deze materiële dingen waar dit topic eigenlijk over gaat met het klimaat en de bijkomstige veranderingen te maken hebben.
Natuurlijk is materieel bijzaak als we het over gezondheid gaan hebben.
Niets is belangrijker dan geluk en gezondheid.

Natuurrampen die volgens de onderzoekers heftiger worden door de opwarming van de aarde, die levens kunnen verminken en familieleden kunnen van de aardbodem verdwijnen, dan raak je de mens persoonlijk en dan kom je aan het geluk. En dan zijn we hier bij het punt ernstige dingen meemaken.

Alles kleeft dus zo'n beetje aan elkaar.

Las een poosje terug dat we vanaf 2030 ook bij ons tropische stormen kunnen gaan verwachten.
Mij krijg je daar niet gek mee, ik leef meer van dag tot dag. Zo is mijn instelling nu eenmaal. Maar helemaal fijn vind ik nou ook weer niet. Mijn huis staat enkele meters onder de zeespiegel. En alles wat ik nu zou willen gaan doen om het milieu te besparen helpt niet, dat heeft pas over tientallen, misschien honderden jaren effect.
Moet ik dan deze winter de kachel 4 graden lager zetten en met een dikke trui in huis gaan zitten terwijl de buurman zich nergens druk om maakt en in z'n T-shirt blijft zitten deze winter. En dit allemaal als die tropische stormen er over 10 jaar toch wel zijn.
Maar ook hier geldt dat ik de veranderingen door zo'n oplossing niet meer mee ga maken en wordt het lastig mensen gemotiveerd te krijgen.
Als je hier iets wilt bereiken doe je dat door de gaskraan dicht te draaien bij de bron waar het uit de aarde komt. Het probleem is dat overheden dan inkomsten mislopen.

Misschien is dit niet een goed voorbeeld, maar ik denk dat het wel zo werkt om iets aan de problematiek te doen voor ons nageslacht.
 
Tja, door die geluk en gezondheid zijn er nu 7 miljard mensen teveel op deze aardkloot.
Iedereen is bezig om zichzelf op allerlei vlakken te verbeteren, tis het aard van het beestje maar helaas is de wereld nu al grotendeels vernield daardoor.
We hebben al 5 x een massa extensie gehad, een 6e komt er sowieso aan, de vraag is wanneer.

Daarnaast hebben we nog meteorieten en het einde van de zon in het verschiet, oftewel, aan alles komt een eind.
 
Het mag eigenlijk niet gezegd worden. Maar gelijk Noord Korea en America bezig zijn gaat er misschien binnenkort geen te veel meer zijn. Als IS daar dan ook nog daarenboven gaat profiteren van de zwakte en nog veel meer slachtoffers maakt, zou het wel eens snel kunnen gaan met het uitdunnen van het menselijk ras. Sorry, maar ik ben daar heel erg bang voor in de heel nabije toekomst.
 
Alles mag gezegd worden, althans hier in Nederland en nu.
Zal niet zo'n vaart lopen tussen die twee, nog even volhouden met die malloten, zijn er meer, overigens.
Over 50 jaar zijn we allemaal islamiet en mogen we niets meer zeggen(devil) en zijn er vrijwel geen winkels meer, alleen webwinkels.


Aflopende zaak..................duurt alleen nog een poos.:yahoo:
Toekomst van de Aarde - Wikipedia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan