Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
enkele dagen geleden is mijn HD stuk gegaan in een Sony Vario laptop met windows 10 (na update). De gegevens heb ik kunnen recupereren. Ik heb een nieuwe schijf gekocht van 750gB en deze geplaatst.
Ik heb een test gedaan op de verborgen partities daar waar de recovery software en de herinstallatie software andere installatie software op staan, in de slechte HD. Deze partities waren nog wel ok. Ik heb nadien met Paragon Partition Manager 15 in raw deze partities geback-upt naar mijn desktopcomputer. Daarna alles terug gezet op de nieuwe HD.
De nieuwe HD is van het GPT-type en zo ook geformateerd door mij omdat ook de vorige van het GPT-type was. Mijn Vario boot in Uefi mode.

Met de oude schijf kon ik nog wel in de herstelmodus alles opstarten, maar met mijn nieuwe schijf lukt dat nu niet meer. Hij wil deze niet meer kennen.

Aangezien alles op de slechte HD staat kan ik mijn windows niet meer installeren, terwijl ik wel een legale versie heb.

Heeft er iemand enig idee ook ik alles terug aan de praat kan krijgen.

bedankt
 
je bent niets met de oorspronkelijke recovery opties welke standaard dus aanwezig waren bij aankoop van de desktop aangezien je de upgrade gedaan heb naar de Windows 10.

je heb dus een nieuwe HDD geplaatst en deze wil jij dan nu voorzien van het besturingssysteem welke aanwezig was ...

optie 1
-wel je zou via het Microsoft creation tool een Windows 10 dvd of een opstartbare usb stick kunnen aanmaken om dan van één der beiden op te starten om zo een nieuwe verse installatie te doen op een niet ingedeelde nieuwe schijf ...het was dus niet nodig om de nieuwe schijf (HDD) in te delen met GPT indeling !

optie2
-indien je een eerdere backup ( systeemkopie ) had bewaard van de Windows 10 dan kun je vermits je opstart vanaf een recovery cd of usb stick Windows 10 en vermits de externe schijf aangesloten is de eerdere bewaarde image ( systeemkopie) terug zetten op deze nieuwe HDD
 
Heb je eerst je nieuwe harde schijf van 750 GB in 2 partities ingedeeld.
Dus bijvoorbeeld 120 GB voor Windows 10 (C) en de rest voor Data (D)
Als je voordien Windows 10 al op uw Laptop aanwezig is geweest.
Kan je hem met de media creation tool terug installeren op uw Laptop.
Kies bij Windows 10 Setup : Installatiemedia voor een andere pc maken.
Hier heb ik gekozen bij architectuur voor beide (Beide) omdat ik een PC van 64 bits heb en een 32 bits Laptop
Daarom had ik een USB stick nodig van 8 GB
Anders heb je er maar een nodig van 4 GB
Kies voor USB-Flashstation.
Dus niet zoals aangevinkt op mijn screens.
Bij installeren geen productcode gebruiken.
Windows herkend je hardware.
Het kan na installatie hoogstens een code verzenden naar wat je hebt opgegeven als GSM nummer of ander Mailadres voor activatie.
Zo ziet mijn stick eruit.


https://www.microsoft.com/nl-NL/software-download/windows10

293.Afbeelding 702x555,.jpg

294.Afbeelding 702x555,.jpg

295.Afbeelding 702x555,.jpg

Stick.JPG
 
Zie dit Topic http://www.pctuts.be/f417/kopie-ssd-50551/index2.html#post207897

MiniTool Partition Wizard Home Edition zou een volledige Kloon moeten kunnen maken als je de juiste stappen volgt.

je vergeet nu wel een belangrijk punt en dat is dat de TS in zijn eerste bericht aangaf dat de betreffende HDD die vervangen dient te worden stuk is ... onder stuk versta ik dan dat deze dus niet meer werkende te krijgen is .. dus ook niet als deze aangesloten word op een docking station.
 
Hallo allemaal,

allemaal hartelijk bedankt voor de snelle respons.
Alles is terug ok op een paar persoonlijke updates van Vario (Sony) na.
Ik heb via de Microsoft creation tool op een usb stick alles kunnen installeren via een andere computer om daarna windows 10 op de laptop terug te installeren na eerst de schijf opnieuw te hebben geformatteerd en daarna in 2 partities te hebben ingedeeld zoals ook luc had gedaan.
Ik hoop dat de nieuwe HD langer zal mee gaan.
 
Met een harde schijf moet je ook wat geluk hebben
Toen Windows Vista uitkwam heb ik in februari 2007 inde Aldi een Medion MD98200 laptop aangeschaft voor 799 €
Toen stond op de doos met een gigantische harde schijf van 120 GB
Die was al na 2 maanden stuk.
Die hebben ze dan in waarborg vervangen door een exemplaar van 160 GB
Nu werkt hij nog altijd.
En hij heeft nog nooit zo goed gewerkt als met Windows 10
Ik gebruik hem nu wel niet zoveel meer.
Maar ik smijt hem zeker niet weg.
Als je ooit eens problemen hebt met de PC heb je toch nog altijd iets achter de hand.
 
fijn dat het je gelukt is ...persoonlijk zou ik de 1ste partitie ( C) een 250gb groot maken maar dit is ieder zijn eigen mening ...

ik las juist je eerste bericht nogmaals na !
je vermelde dat dus de HDD stuk is gegaan na een update van Windows 10 !
dit kan haast nooit ... het kan wel zo zijn dat deze update problemen ondervind met het configureren van de update zelf dit is dan meestal te wijten aan een afstervende of stukende HDD ...dus denkelijk heb je er goed aangedaan om deze te vervangen !
succes ermee ..
tip: indien je een externe schijf ter beschikking heb dan maak je best eens een systeemkopie aan .
 
ik las juist je eerste bericht nogmaals na !
je vermelde dat dus de HDD stuk is gegaan na een update van Windows 10 !
.

Na update van windows 10 was misschien wat verkeerd uitgedrukt.
De laptop was aangekocht met windows 8 en had zich automatisch geupgrade naar windows 10. Dit was al enkele maanden geleden gebeurd. Maar in de verborgen partities van de laptop stond nog wel de windows 8 versie die nu niet meer aan de praat te krijgen was.
Ik had een schijf controle gedaan en ik had ongeveer "236 bad sectors" en deze waren niet meer te herstellen.
Nu met de nieuwe schijf werkt weer alles prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan