Audio Hoe begin ik er aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn broer (heeft geen kinderen) is eind oktober 50 jaar getrouwd. We willen hem verrassen met een feestje. Ieder van zijn broers (inclusief ondergetekende) heeft een opdracht gekregen om er een mooi feestje van te maken. IK dien voor de muziek te zorgen omdat ik nogal vrij veel muziek van de afgelopen 50 jaar op mijn pc heb staan. We willen niet dat één van ons de ganse avond aan de muziek moet staan om ambiance te maken.
Mijn vragen :
- bestaan er gemakkelijke computerprogramma's (liefst in het Nederlands) om afspeellijsten te maken en daarna gewoon te spelen
- hoe moet een leek daaraan beginnen?

Alvast bedankt,

Nonno
 
Dat kan al met Windows Media Player dat standaard op de pc is geïnstalleerd.
Of als je VLC hebt geïnstalleerd kan dat ook.

Rechtermuisklik op één of meerdere audio bestanden en dan kiezen voor Aan afspeellijst toevoegen.
Afspeellijst kun je ook opslaan om later weer te gebruiken.

Afspeellijst.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Het heeft ook te maken met de hardware !
Brengt u uw laptop mee ofwel een usb device naar het huis van de jubilarissen ?
Is zijn audio installatie geschikt of heeft hij een oude zonder usb of hdmi ingangen ?
Best is dat u dat alles vooraf gaat testen. Niets is zo vervelend als iedereen u in extremis komt uitleggen hoe het moet.

Meestal maaakt het niet veel uit wat er wordt afgespeeld . Er wordt zoveel getaterd dat eigenlijk niemand echt aandacht heeft voor de muziek.
Veel mensen kunnen niet zonder achtergrondgeluiden (akoestische pollutie).
Een gezellge familiebabbel vol herinneringen, mopjes, spelletjes, kan even aangenaam zijn zonder dat er bovenop nog luidsprekers aan staan, waar niemand echt naar luistert. Zet de muziek geleidelijk aan af en wellicht merkt niemand het verschil.

Als u dan toch muziek wenst, zorg vooral voor veel variatie in uw keuze. Beperkt u niet tot wat u zelf graag hoort
Muziek op aanvraag kan ook, maar dat zijn dan on-line toepassingen.

As u spreekt van 'ambiance' dan is dat niet voor iedereen het zelfde. Het zijn de mensen die de ambiance maken, niet de muziek op zich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan