Windows 11 Hoe de oude contextmenu's terug te krijgen in Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
In bijlage een reg bestand dat je registersleutel aan maakt op Menu weer te krijgen als in Windows 10.

menu windows11.jpg
 

Bijlagen

  • win11_classic_context_menu.zip
    615 bytes · Weergaven: 257
Het idee is om applicaties die je veel (of regelmatig) gebruikt, in dit startscherm vast te pinnen.
Voor doorsnee gebruiker (waarschijnlijk zelfs meer dan 99% vd gebruikers), gaat daar meer dan voldoende plaats zijn voor alle applicaties te plaatsen die echt regelmatig gebruikt worden. Er is dus plaats voor 18 (x2) snelkoppelingen! Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat jij ALLE geinstalleerde software op je computer vrijwel elke dag (of week) gebruikt. Om zelfs nog een stapje verder te gaan, het is vrijwel onmogelijk dat je met dat aantal niet toekomt. Dan zou er een superman onder ons midden rondlopen die per week meer dan 36 applicaties nodig heeft om zen werk of hobby te kunnen uitvoeren.
En dan zwijg ik nog over de snelkoppelingen die je eventueel als plus op je bureaublad kan plaatsen.
Op zich heb je gelijk, maar snelkoppelingen op bureaublad vind ik persoonlijk onoverzichtijk. Heb dat geprobeerd, maar wertktte voor mij niet ergens lang geleden al. En ik blijf liever programma's opstarten in windows zoals ik dat al heel lang doe. En dat is dus linksklik op (voorheen) windows vlag en kiezen uit de alfanumerieke lijst. Of rechtsklik en kiezen uit de zeg maar systeem dingen. Kijk voor contxt menu in verkenner vinden velen het wel handiger om met de rechtsklik meer keuzes te hebben en bij deze mijn wens krijg ik ineens veel commentaar.
 
Ik zie dat jij er geen enkele in VASTGEMAAKT hebt staan, zet die dat jij het meest gebruikt daarin he makker. Dan moet jij helemaal niet dubbel klikken. Voor je denkt aan tweaken, leer er eerst mee werken zoals ik al eerder heb aangegeven. Dat is ook een onderdeel van mijn cursus die ik volg. Leer de dingen gebruiken zoals ze zijn uitgebracht, meestal zijn ze gebruiksvriendelijker dan je zou denken in eerste instantie.
Oke ik werk nog niet zolang met windows, ben pas ermee begonnen toen windows 95 uitkwam En ik vind dit gewoon voor mijzelf NIET praktisch en absoluut niet gebruikersvriendelijk. Kijk op mijn vraag over rechtsklik contextmenu verkenner komen reacties hoe dat aangepast kan worden, dus zal wel bij meer spelen En bij deze vraag moet ik maar accepteren wat microsoft me aanbied. Vreemd.
Heb dus bewust ook geen enkele erin vastgemaakt in vorige windows versies had ik alle tegels ook verwijderd, omdat IK dat niet prettig vond werken.
 
Oke ik werk nog niet zolang met windows, ben pas ermee begonnen toen windows 95 uitkwam En ik vind dit gewoon voor mijzelf NIET praktisch en absoluut niet gebruikersvriendelijk. Kijk op mijn vraag over rechtsklik contextmenu verkenner komen reacties hoe dat aangepast kan worden, dus zal wel bij meer spelen En bij deze vraag moet ik maar accepteren wat microsoft me aanbied. Vreemd.
Heb dus bewust ook geen enkele erin vastgemaakt in vorige windows versies had ik alle tegels ook verwijderd, omdat IK dat niet prettig vond werken.
Beste chrisS, jij moet vooral zoeken hoe het voor u het beste werkt. Jij wenst het naar u hand te zetten. Dat is u goed recht. Ik haak hier nu af, omdat ik dit resoluut niet wens te doen. Reden is eerder al meegegeven.
 
@cve als je je verplicht voelt TIJDENS een cursus te werken vlg die cursus begrijp ik, maar je hoeft je toch niet verplicht te voelen, na behalen diploma om zo te blijven werken. Dat geldt voor nagenoeg alle cursussen. In praktijk zal je altijd dingen aan gaan passen aanw at je zelf prettiger vind.
Ik durf gerust register aan te passen, maar weet grag zeker of ik het goed doe. Heb u op meer sites (betrouwbare) dezelfde oplossing gezien en ga dat ook doen. Daarnaast is mijn vrouw bijna digibeet en als op haar laptop w11 komt, zal ze echt gaan mopperen, dat alles weer anders is. Juist omdat ze meer mail, facebook e.d. gebruikt, dus via internet en als ze dan eens een fotoprogramma op wil starten gaat zoeken. Denk juist in haar geval het handig is om veel,gekozen apps in het menu te zetten. Maar ook aanpassen, via persoonlijke instellingen. Door recent ---- uit te vinken en meestgebruikte eventueel aan te vinken en aangeven welke mappen naast de startknop (zeg maar) in beeld komen. Dus ook tweaken, maar dan zoals MS het mogelijk maakt.
 
@cve als je je verplicht voelt TIJDENS een cursus te werken vlg die cursus begrijp ik, maar je hoeft je toch niet verplicht te voelen, na behalen diploma om zo te blijven werken. Dat geldt voor nagenoeg alle cursussen. In praktijk zal je altijd dingen aan gaan passen aanw at je zelf prettiger vind.
Ik durf gerust register aan te passen, maar weet grag zeker of ik het goed doe. Heb u op meer sites (betrouwbare) dezelfde oplossing gezien en ga dat ook doen. Daarnaast is mijn vrouw bijna digibeet en als op haar laptop w11 komt, zal ze echt gaan mopperen, dat alles weer anders is. Juist omdat ze meer mail, facebook e.d. gebruikt, dus via internet en als ze dan eens een fotoprogramma op wil starten gaat zoeken. Denk juist in haar geval het handig is om veel,gekozen apps in het menu te zetten. Maar ook aanpassen, via persoonlijke instellingen. Door recent ---- uit te vinken en meestgebruikte eventueel aan te vinken en aangeven welke mappen naast de startknop (zeg maar) in beeld komen. Dus ook tweaken, maar dan zoals MS het mogelijk maakt.
@ChrisS , inderdaad. Daar hebt u een punt, ik hoef dit inderdaad niet naast mijn cursus ook te doen. Maar in het besturingssysteem heb ik het nog nooit gedaan. Ik heb ook een klant die digibeet is. Heb ook gans zijn besturingssysteem aangepast naar zijn behoeften. Die steekt ook nog steeds op Win 10. Heb niet de moed om hem in Win 11 te krijgen.
 
Ach we knutselden al in ms-dos. Pasten autoexec aan om meer functies aan functietoetsen toe te voegen. Maakten idiote basic progjes, die we eerst lieten opstarten.
Dus moet dat toch ook met windows kunnen.
 
Het idee is om applicaties die je veel (of regelmatig) gebruikt, in dit startscherm vast te pinnen.
Voor doorsnee gebruiker (waarschijnlijk zelfs meer dan 99% vd gebruikers), gaat daar meer dan voldoende plaats zijn voor alle applicaties te plaatsen die echt regelmatig gebruikt worden. Er is dus plaats voor 18 (x2) snelkoppelingen! Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat jij ALLE geinstalleerde software op je computer vrijwel elke dag (of week) gebruikt. Om zelfs nog een stapje verder te gaan, het is vrijwel onmogelijk dat je met dat aantal niet toekomt. Dan zou er een superman onder ons midden rondlopen die per week meer dan 36 applicaties nodig heeft om zen werk of hobby te kunnen uitvoeren.
En dan zwijg ik nog over de snelkoppelingen die je eventueel als plus op je bureaublad kan plaatsen.
Als ik snelkoppelingen op bureaublad zet van de door mij meest gebruikte apps, ga ik ze toch niet OOK in startscherm zetten. Op dat blad is b.t.w. genoeg plek voor 36 apps. Maakt het startscherm zoals het er nu uitziet dus ook overbodig. @cve
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan