Software Hoe gemakkelijk mailadressen onleesbaar maken (blurren, wissen) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik werd al een paar malen aangespoord om geen mailadressen te laten zien op het forum.
Die bekommernis is goed bedoeld. Toch ik lig er niet wakker van.
Spam krijgt iedereen sowieso. Ik zal zal hierdoor niet méér spam binnenhalen.

Trouwens ik weet niet hoe iets onleesbaar maken in een beeld. Ik gebruik al veel de sneltoets Shift-Windows-S.
Het komt dan op het plakbord als .jpg bestand. Maar hoe gaat het verder ?
Tekst wissen of blurren, hoe doe je dat ?

Het onderliggend probleem oplossen (de foutmeldingen) is het uiteindelijk doel. (Bijlage verwijderd)
Bedankt voor advies.
 
ik gebruik het interne knipprogramma van win zelf:

1663421660577.png


1663421606344.png


maak eerst een schermafdruk
maak het te bewerken beeld eventueel groter
kies voor de kleur van de pen dezelfde als de achtergrond (hier 'wit' en kleur over de te bedekken tekst of kies zwart en door streep de tekst
duw op het symbool ' copy screenshot ' en plak deze in het gewenste doel ....

het is mogelijk dat onderstaande afbeelding van het 'snippingtool'/knip programma afwijkt van de gebruikte versie, maar het geeft je een idéé van de gebruikte symbolen:

1663422776144.png


hopelijk is deze uitleg begrijpbaar .....

S6 ermee
 
Laatst bewerkt:
ik doe dat zo, na sneltoets Shift-Windows-S. dan (zie afbeelding in rood 1,2 en 3 ) en dan, doorstrepen dat het niet meer leesbaar is .
met 3 kan uw lijn dikker maken
1663433610781.png

waarschijnlijk het zelfde als #3
 
Ik gebruik ShareX voor alle screen captures, schermafbeeldingen en voor alle mogelijke bewerkingen daarop.
Prachtig, krachtig programma !

 
Ik gebruikte eerder slechts Paint maar met de laatste versies kan ik niet overweg.
Iedereen bedankt voor uw aangereikte mogelijkheden.
De meest eenvoudige oplossing komt er niet meteen uit.
Dat valt te testen.


"Mijn gedacht" :)
Het is toch wat werk om een mailadres te verstoppen alleen voor een forum post, terwijl intussen zoveel fun-mail wordt doorgestuurd met veel geadresseerden in vak AAN in plaats van in BCC. Ik had al duizende mailadressen kunnen vergaren zonder moeite.
 
@Merel Even met mijn beheerderspet op : ik begrijp je redenering helemaal en het is je goed recht om daar niet van wakker te liggen. Maar wij als forum kunnen ons niet veroorloven daaraan mee te werken of zelfs maar toe te staan. Dat zou op ons op bakken kritiek komen te staan van de meerderheid van de bezoekers die wél hinder ondervinden van de steeds maar toenemende spamvloed.

En je moet ook verder kijken dan enkel spam - er zijn nog ontelbare andere mogelijkheden om met mailadressen ontoelaatbare dingen uit te voeren en bedriegelijke zaken op te zetten.

Als forum zijn we het ons onze trouwe bezoekers verplicht hen maximaal te vrijwaren tegenover dit soort gevaren en ongemakken.
 
met Paint kan je, het selecteren en dan knippen of verwijderen. dan is het ook weg ,met de nieuwste versie, om het te selecteren hoef je niet aan te klikken (vroeger wel met de oude versie) , daarna in het geselecteerde vak rechts klikken kiezen of via sneltoets zie afbeelding

afbeelding van Paint
1663507863744.png
 
@PhilipV

Bedankt
Ik heb wat bijgeleerd hiermee:

"En je moet ook verder kijken dan enkel spam - er zijn nog ontelbare andere mogelijkheden om met mailadressen ontoelaatbare dingen uit te voeren en bedriegelijke zaken op te zetten. Als forum zijn we het ons onze trouwe bezoekers verplicht hen maximaal te vrijwaren tegenover dit soort gevaren en ongemakken."
 
De menubalk getoond onderaan #3 kan ik niet zien (New - Mode -Delay- Opslaan ...) en kan ik niet vinden.
In vorige versies van Paint kwam dit automatisch op scherm.
 
een toelichting van #3:

het is mogelijk dat onderstaande afbeelding van het 'snippingtool'/knip programma afwijkt van de gebruikte versie,


staat duidelijk vermeld!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan