Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier staan al 4 producten zoals bvb glasclean maar telkens laten die 'n film of waas achter. 3 keer 10 keer ,telkens geen mooi resultaat.
Omdat ik de Epson open ga doen en de binnenzijde van dat glas ga kuisen wil ik dat goed doen. Mijn vertrouwen in een goed produkt is zeer laag nu.
 
Water met een scheutje amoniak. Reinigen doe je best met een microvezeldoekje. Achteraf droog je het af met een keukenhanddoek of met keukenpapier.
 
Met keukenpapier moet je wel uitkijken , daar heb je in ieder geval hier in Nederland veel verschillende kwaliteiten in.
Zacht en niet zacht.

Daarom toch liever een schone keukenhanddoek om krassen te voorkomen. Deze is lekker zacht en daar maak je geen krassen mee.
 
Glassex werkt hier prima, wel na wrijven om het residu weg te halen en keukenpapier bestaat uit 100% uit cellulose en krast niet.

Als er binnenshuis wordt gerookt dan zit er wel meer onder dan alleen de glasplaat, overigens.
 
Skippy, hier in ons Belgenlandje heb je ook heel veel verschillen in keukenpapier hoor, maar krassen heb ik hiermee nog nooit gehad. Ik poets er mijn netbookje, GSM en de 3 kids hun tablets mee schoon en de TV moet er ook aan geloven met zo een keukenpapiertje. De autoruiten moeten er zelfs aan geloven met die keukenrol. Dus ik ben wel dik voorstander van dat papier hoor. Glassex zou ik dan omwille van die film waarover TS spreekt niet gebruiken, maar eerder zoals ik aangeef een scheutje amoniak in wat warm water doen. ontvet het beste en laat geen film achter.
 
Er zit vuil aan de binnenkant, via yt probeer ik er te geraken. epson stylus dx4800 , andere types probeer ik na te doen om het te openen.
Een jaar terug had ik Cristal clear van AH, dat was zonder vegen dacht ik. Eerst maar op ander glas proberen.
 
Besten,

Ik ben reeds brillend vanaf mijn 6e levensjaar.
En zoals cvdw meldde : " Reinigingsvloeistof voor brillen " is het beste en veiligste wat U kan gebruiken voor ALLE schermen.
Wanneer dit product VEILIG is voor uw brilglazen - waar men DAGELIJKSE moet mee uit kijken - dan is dit het VEILIGSTE voor ALLE SCHERMEN.
Ik gebruik mijn spuitbus voor mijn brillen - monitoren - laptop - tablet - scherm van mijn scanner-printer en zelfs TV.

Koop een spuitbus of reinigingsdoekjes in een brillenwinkel en U bent VEILIG.

Flamingo
 
Glassex werkt hier prima, wel na wrijven om het residu weg te halen en keukenpapier bestaat uit 100% uit cellulose en krast niet.

Als er binnenshuis wordt gerookt dan zit er wel meer onder dan alleen de glasplaat, overigens.

Veel keukenpapier wordt gemaakt van recycled papier, zeker het Eco keukenpapier. De grondstof van papier is houtpulp.
Hout kan behoorlijk krassen.

Stug keuken papier kan dus nog behoorlijk wat ruwe deeltjes houtpulp bevatten.
 
Besten,

Ik ben reeds brillend vanaf mijn 6e levensjaar.
En zoals cvdw meldde : " Reinigingsvloeistof voor brillen " is het beste en veiligste wat U kan gebruiken voor ALLE schermen.
Wanneer dit product VEILIG is voor uw brilglazen - waar men DAGELIJKSE moet mee uit kijken - dan is dit het VEILIGSTE voor ALLE SCHERMEN.
Ik gebruik mijn spuitbus voor mijn brillen - monitoren - laptop - tablet - scherm van mijn scanner-printer en zelfs TV.

Koop een spuitbus of reinigingsdoekjes in een brillenwinkel en U bent VEILIG.

Flamingo
Ik ben ook brildrager net als 2 van mijn 3 kinderen. Ik poets de brillen met water en handzeep en droog ze af met inderdaad een speciaal doekje van bij de opticien. Ook totaal geen krassen, en van een film op de glazen heb ik ook nog nooit last gehad. We hebben nochtans brillen genoeg in huis. Elk een vaste en een reserve bril en een zonnebril op sterkte. Die gaan allemaal door mijn handen op gepoetst te worden met handzeep en afdrogen met zo een doekje van bij de opticien. Gaat prima. In de auto heb ik dan wel zo een spuitbusje voor onderweg, eveneens met zo een doekje van bij de opticien om af te drogen. streeploos en zonder film, of ik heb hem nog niet ontdekt in ieder geval.
 
Houtsoorten wat voor de papierfabrikage worden gebruikt krast ook niet en ook eco keukenpapier bestaat uit 100% cellulose.......
Waarom je zo graag gelijk wilt hebben ontgaat mij maar voor mij heb je het.

Ik hoef niet mijn gelijk hoor, ik probeer alleen mensen tegen foutieve info te beschermen.
Elke papiersoort wat en hoe het ook moge zijn maakt microscopisch kleine krasjes.
Ik denk dat je eens met een professionele fotograaf moet gaan praten hoe die z’n Leica of Hasselblad lenzen schoonmaakt.
Misschien als je Google weet te vinden dat daar zelfs heel erg veel over geschreven staat.
 
Laatst bewerkt:
't Ding gaat naar witgoed denk ik , alle lichtjes pinken na'n tijdje. Maar reinigen zonder goed licht is ook niet goed.
Alles in elkaar gezet en dan zie je plots verdomde vegen omdat de scanner nu vlak staat. Ik heb die gekregen omdat hij nu een tweezijdige printer heeft
Ik meende enkel de scanner te kunnen gebruiken . Maar de Epson doet tilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan