Hoe kan ik terug een verbinding maken met de externe server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik kocht vanavond Adguard 6,2 en ontving de licentie code via e-mail. Bij het inbrengen van deze licentie om te activeren, mededeling: kan geen verbinding maken met de externe server??
Hoe kan ik die verbinding maken?
Dank voor de hulp,
Koekoek
 
Inderdaad. Ik heb the license key per email ontvangen en via selecteren, kopiëren en plakken gedropt in " voer uw license code in " en klikken op" activeer licentie . Dan krijg ik een wit vierkant met in het midden een rood rond verbodsteken, en in het midden een rood kruis. En de vermelding: kan geen verbinding maken met externe server. SLUITEN onderaan wit vierkant. ??
(sorry koekoek zal voor een paar uur niet kunnen antwoorden)

Van harte dank!
 
Koekoek;n230798 zei:
Het is raar. ik heb met visa betaald en er is geen mindering van mijn visa bedrag. Ik zag dat nu omdat ik een andere betaling gedaan heb.?

er klopt iets niet in je bewering ...je heb dus een online betaling gedaan via je Visa kaart ...je beweerd echter dat er geen geld afgegaan is van je Visa rekening ..
echter zal men nooit een email toesturen met de licentie indien men vast stelt dat de online betaling niet door kon gaan m.a.w. is de betaling wel degelijk goed gekeurd geweest anders had men ook de mail niet gestuurd ...
*je beweerd nu echter ook dat je een andere betaling heb gedaan waaruit ik dan opmaakt dat je 2x betaald heb voor hetzelfde product ....werd de 2de betaling ook via de Visa gedaan ...
opmerking : bij een Visa betaling zie je pas de volgende maand wat er afgegaan is of het moet zijn dat jij ook online je Visa krediet kunt beheren .
 
Kijk je Proxy instellingen eens na. Het wilt wel eens gebeuren dat die niet naar buiten raakt omwille van die instellingen, ongeacht die eigenlijk wel "juist" staat.

Er zijn doorgaans 2 mogelijkheden die juist zijn; "Geen proxy" of "Gebruik systeem instellingen". Verander deze eens naargelang. (meestal geeft "geen proxy" het beste resultaat)
 
Als ik een betaling met visa doe, dan zie ik de volgende dag dat het begin krediet op mijn visa met die betaling verminderd is, en betaal ik nog een ander bedrag, dit wordt daar ook voorlopig in mindering gebracht. Dus gaat er voorlopig niets van mijn zichtrekening. Na ongeveer 3 à 4 weken krijg ik via Doccle het totale te betalen bedrag tijdens die periode(3à4weken)dat op een bepaalde datum van mijn rekening gaat.
( de 2de betaling was voor verlenging van mijn VIP periode en onmiddellijk van de rekening, ,dank u)
Bij nader inzien is de betaling via visa voor Adguard 6,2 raar verlopen, nu denk ik er aan de eindstap misschien niet gezet is. Ik had alle gevraagde gegevens ingevuld: naam, card nummer enz.. en daarna geklikt op betalen.
Na een paar seconden krijg ik een scherm: dank voor uw bestelling, wij doen al het nodige en sturen u via mail alle gegevens: Wat ook gebeurde : licentie...
Maar ik miste ergens de betaling stap. Normaal krijg een scherm van KBC om via mijn kaartlezer en bancontact het bedrag in te vullen ,en dat is bijna zeker niet gebeurd!! Waarom krijg ik dan alle gegevens om het programma te activeren? zou dat de reden kunnen zijn dat ik geen verbinding kan maken met de externe server, als ik de licentie invoer en op activeren klik??

Sorry, voor dit epistel: begin van een slechte roman!!
 
bij een online betaling geef je dus je naam, card nummer , geldigheids datum kaart in ..+ de cijfers achter op je kaart die nodig zijn om dus rechtstreeks het bedrag te kunnen ophalen .. en dan krijg je denkelijk niet een verwijzing naar de kbc ..wat bij een overschrijving dus wel het geval is .
 
Amerikaande bedrijven nemen het meestal niet zo nauw met veiligheid van kredietkaarten als hier in Europa. Hier is nog extra verificatie vereist mbv cardreader, pincode, etc. Maar... gewoon je gegevens is eigenlijk al voldoende om te betalen. Niet echt "veilig", maar zo gaat/ging dat.
 
Jullie hebben gelijk wat het gebruik van de kredietkaarten in Amerika betreft.
Heb gisteren een mail gestuurd naar SUPPORT van Adguard. Men geeft mij dezelfde instructe , maar met hetzelfde gevolg: kan geen verbinding.....
Heb nu de licentie ingetypt en geplakt.
Wat kan er mislopen? De proxy instellingen wijzigen: idem.
 
DDragon80;n230806 zei:
Kijk je Proxy instellingen eens na. Het wilt wel eens gebeuren dat die niet naar buiten raakt omwille van die instellingen, ongeacht die eigenlijk wel "juist" staat.

Er zijn doorgaans 2 mogelijkheden die juist zijn; "Geen proxy" of "Gebruik systeem instellingen". Verander deze eens naargelang. (meestal geeft "geen proxy" het beste resultaat)

Met Proxy denk ik dat je in de buurt begint te komen. Volgens mij is het eerder uitzonderlijk dat je achter een proxy zit buiten je werk om, maar kijk zeker eens naar je firewall-instellingen! We lezen namelijk dat je niet buiten geraakt.
Met een uitzondering in de whitelist van je firwall te zetten, of, bij uitbreiding, dus ook een specifieke/nieuwe poort aan te wijzen voor de app, kan het opgelost zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan