Windows 11 HP Wolf Security verwijderen

Beste forumleden, is er hier iemand die ervaring heeft met het verwijderen van HP Wolf Security in zijn geheel, dit moet een nogal ingrijpend gedoe zijn dit te verwijderen. HP Wolf Security was voorgeïnstalleerd op mijn HP Mini Pro bij aankoop en verloopt binnenkort.
Groet, Jo (Obelix)

voor je verwijdert misschien toch maar een ander topic hier op ons forum even doorlezen (herlezen ... want het was JOUW TOPIC) :

PhilipV bedankt voor je reactie en informatie, ik ga er zeker mee aan de slag. Zou Revo Uninstaller hier ook nog wat in kunnen betekenen, ik heb deze ook geïnstalleerd staan?, het voorgestelde bericht heb in toendertijd geplaatst en had er toen al mijn bedenken bij, nu zijn we bijna 1 jaar verder en ondersteuning particulier kost bij HP Security een belachelijk prijs per jaar.

Nee, met een uninstaller zal het volgens mij niet voldoende zijn door het zelf-herstellend vermogen van HP Wolf.
Probeer de stappen uit #2 toch maar eerst eens te volgen, lukt dat niet ... dan is er nog tijd om iets te forceren.

Bedankt voor jullie reacties, ga er zo snel als mogelijk meer aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte als het zover is maar zoals beschreven het is niet maar zo even verwijdert vandaar dat ik nu al info probeer binnen te halen om dit goed uit te voeren waarvoor mijn dank.

Even een opmerking. HP Wolf Security is GEEN bloatware! Staat op men HP workstation ook std geinstalleerd (HP Wolf Security for Business), en werkt naast Windows Defender zonder issues. Mooie aanvulling. De versie die ik heb vevalt voor zover ik kan zien niet, is wel een plus.
Uiteraard de keuze van de gebruiker om dit product te houden of niet. Maar er standaard vanuit gaan dat dit slecht is, is toch wat oppervlakkig.

Ik veronderstel dat je op mijn oproep reageert... Niemand heeft gezegd dat het slecht is, absoluut niet !
Maar we hebben blijkbaar niet dezelfde definitie van bloatware.

Als je een Windows PC koopt en er staan allerlei zaken op die je niet hebt gevraagd en niet kon weigeren is dat in mijn ogen bloatware. De kwaliteit daarvan verandert daar niets aan. En als je na een proefperiode moet betalen om het verder te gebruiken kan je argumenteren dat dit koppelverkoop met vertraging is. En dat is eigenlijk niet OK ...

Als daar bovenop het bijna onmogelijk is gemaakt voor de gemiddelde leek om de app ook nog te verwijderen zonder advies of tussenkomst van een of andere vorm van support vind ik dit nog minder OK.

Dus Wolf Security geef ik ALLE credit - HP niet, althans hiervoor.

PS : ik gebruik 3 HP laptops, 2 Workstation desktops en 2 printers dus ben zeker niet anti HP.

Zelf ik ben een HP gebruiker maar steeds zonder HP Security alleen de laatste die ik hebt gekocht vorige jaar daar was hij wel op voorgeïnstalleerd en werk mijn inziens zeer goed. Nu het einde nadert (Mei) verloopt de licentie en verlengen wil HP niet doen omdat we particulier zijn geworden en alleen nog maar HP Security Support geven aan bedrijven, ja dan houd het op.

Terug
Bovenaan