Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Kan mij ienad helpen voor twee maand gratis
over een antivirus te zoeken welke beter is

wat ik zit nu zonder help mij aub

Groetjes
Philippe

Laat me iets vriendelijk iets aub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Avast heeft (of had) zeven verschillende onderdelen om te scannen die men afzonderlijk kon aan of afzetten, tijdelijk of definitief.
Eén van deze "onderdelen" scant het downloaden van o.a. de nieuwsgroepen. Als dit aanstaat komt de snelheid niet boven de 300 KB/sec (en niet alleen bij mij). Als het afstaat kan men aan een normale snelheid downloaden maar is men bijna verplicht om na het downloaden al het gedownloade terug te scannen. Kijk eerst eens of bij u al die onderdelen aanstaan.

Een kennis heeft bij Telenet Comfortnet.XL
Downloadsnelheid 12 Mbps
Gebruikte Avast: Max. downloadsnelheid: +/- 300 KB/sec
Avast eraf, Nod32 erop: downloadsnelheid nu: dadelijk ver over de 1000 KB/sec

Zelf heb ik dit thuis ook dikwijls genoeg getest.
Aan: max. +/- 300 KB/s
Uit: normale downloadsnelheid.

Het is mogelijk dat de nieuwste versie van Avast dit probleem niet meer of in mindere mate heeft, maar ik zal toch niet terug overschakelen naar deze virusscanner.

P.S.: ik heb het hier absoluut niet over de "kwaliteiten" van Avast. Of die goed zijn of niet moet ieder voor zichzelf uitmaken.

Hier staan alle zeven Avast-diensten allemaal op en ik verzeker u dat ik vaak ('s nachts of 's morgens vroeg) de 1 000kb/s haal, normaal overdag is tussen de 600 en de 800 kb/s e, dit reeds jaren dus niet sinds de laatste update.
Weet je zeker dat het aan Avast ligt? Misschien een conflict met o.a. Avast?
 
Ik weet uit ervaring dat op mijn Vista PC, Avast het lastig kreeg als hij veel grote pakketten te verwerken kreeg. Tot zelfs die mate dan gewoon mijn Explorer dicht slipte omdat hij wachtte op reactie van Avast. 2 Opties waren voorhanden: reboot of inderdaad bij Avast bepaalde items uitschakelen. Ik heb nooit echt de oorzaak gevonden en houd het maar op een fout en,-of slechte configuratie van mijn vista system.

Op mijn W7 heb ik dit probleem niet meer.
Ondanks dit "kleine" akkefietje blijf ik trouw aan blauw (Avast)
 
Hier staan alle zeven Avast-diensten allemaal op en ik verzeker u dat ik vaak ('s nachts of 's morgens vroeg) de 1 000kb/s haal, normaal overdag is tussen de 600 en de 800 kb/s e, dit reeds jaren dus niet sinds de laatste update.
Weet je zeker dat het aan Avast ligt? Misschien een conflict met o.a. Avast?

Ja, vast en zeker. Als ik het onderdeel dat de downloads scande afzette was alles in orde (normale snelheid), als het ingeschakeld was nog max +/- 300 KB/sec.
VB: downloaden met het onderdeel op: 300 KB
downloaden pauzeren en onderdeel uitschakelen: dadelijk de normale downloadsnelheid. Terug inschakelen: weeral max. 300 KB
Dat onderdeel laten uitstaan heeft ook geen zin want dan moet je na het downloaden al die files terug gaan scannen.

Welke provider hebt u en wat is uw max. downloadsnelheid?
 
Ik weet uit ervaring dat op mijn Vista PC, Avast het lastig kreeg als hij veel grote pakketten te verwerken kreeg. Tot zelfs die mate dan gewoon mijn Explorer dicht slipte omdat hij wachtte op reactie van Avast. 2 Opties waren voorhanden: reboot of inderdaad bij Avast bepaalde items uitschakelen. Ik heb nooit echt de oorzaak gevonden en houd het maar op een fout en,-of slechte configuratie van mijn vista system.

Op mijn W7 heb ik dit probleem niet meer.
Ondanks dit "kleine" akkefietje blijf ik trouw aan blauw (Avast)

Bij mij was dat GrabIt. (Windows XP Home)
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan alleen bij nieuwsgroepen zo traag?(met avast)
Ik haal vaak 650kb/s (het max dat mijn provider geeft)
Alles staat aan, maar gevoeligheid normaal.
Het is misschien enkel bij hoge gevoeligheid dat de scan het downloaden vertraagd?
Ik weet het niet, hier is alles naar wens.
Ik doe enkel normale downloads en p2p, ook via rapidshare, maar dat is altijd traag.
 
Dat zal niet zijn, lees de post van Tjoepke: <<Tot zelfs die mate dan gewoon mijn Explorer dicht slipte omdat hij wachtte op reactie van Avast>>

Tjoepke download niet van de nieuwsgroepen.

Als het kleine bestanden zijn valt het niet zo op. De download is dan reeds binnen vooraleer men er erg in heeft.
Bij het downloaden van de nieuwsgroepen waren dat wel bestanden of files van honderden MB.
Dan is het wel vervelend dat GrabIt stil valt totdat Avast weer bij is met het scannen.
 
Mensen, was dit topic nu bedoeld om iemand te adviseren over welk antivirus hij moet nemen, of gaan we hier onze eigen ervaringen en opinies tentoonstellen ? (lachen):shame:
 
Ik ben van mening dat een downloadbeperking ten gevolge van een anti-virus programma een belangrijk punt is bij het adviseren welk het beste programma is om te installeren.
Als je maar een kwart van je downloadsnelheid haalt door Avast te installeren is de poster in mijn ogen bijzonder slecht geadviseerd.
Daar er 2 mensen zijn die deze ervaring hadden vind ik dat er geen nutteloze post is toegevoegd aan dit onderwerp en heb ik er ook mijn ervaringen over medegedeeld, als ook Monne deed.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als ik naar de garage ga wil ik ook geen vierkant wiel gemonteerd zien, dat rijd ook niet lekker vind ik.
Misschien heb jij er een andere mening over, dat is je volste recht.

Het is misschien een goed idee een aparte topic te starten over virusscanners, en de ervaringen daarmee.
Ikgeef alvast een link mee naar een vorige discussie over avg en avast
http://www.pctuts.be/f334/virusscanner-avast-goed-30482/
 
Laatst bewerkt:
Mensen, was dit topic nu bedoeld om iemand te adviseren over welk antivirus hij moet nemen, of gaan we hier onze eigen ervaringen en opinies tentoonstellen ? (lachen):shame:

Om iemand te adviseren over een programma (hier een antivirusprogramma) moet men toch zijn eigen ervaringen met dat programma meedelen, of niet soms.
Hoe ga jij anders oordelen over een programma?
Louter door de reclame die er rond gemaakt wordt?
 
Down dan Avast en test hem voor 2 �* 3 weken, gooi hem er dan af en down dan AVG eens en test deze ook eens 2 �* 3 weken, daarna zal je zelf al ondervonden hebben welke de beste voor jou is dan ;)

Ik kan er niet over meespreken want heb een gekochte Norton360 :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan